ایرانجدیدترین اخبارجهان

وزارت خارجه آلمان بازداشت یک آلمانی در ایران را تأیید کرد

آلمان از بازداشت یک توریست آلمانی در ایران خبر داد

وزارت امور خارجه آلمان بازداشت یک آلمانی در ایران را تأیید کرد

وزارت امور خارجه آلمان از بازداشت یک “توریست آلمانی” در ایران خبر داد. 

وزارت امور خارجه آلمان بازداشت یک آلمانی در ایران را تأیید کرد
وزارت امور خارجه آلمان بازداشت یک آلمانی در ایران را تأیید کرد

برخی رسانه‌ها نیز فرد بازداشت شده را یک مرد ۶۶ ساله معرفی کرده‌اند که حدود یک ماه پیش به دلیل عکس‌برداری از منطقه‌‌ای ممنوعه بازداشت شده است.

وزارت امور خارجه آلمان بدون ذکر اطلاعات بیشتر صرفا اذعان داشته که این فرد از خدمات کنسولی بهره‌مند است.

وزارت خارجه آلمان یادآور شده که در این زمینه مصاحبه نخواهد کرد و به دلیل حفاظت از حقوق شخصی فرد بازداشت‌شده از ارائه اطلاعات و جزئیات بیشتر معذور است.

این خبر در پی بازداشت برخی از اتباع خارجی و دوتابعیتی توسط نیروهای امنیتی ایران طی سالهای اخیر عمدتا به اتهام جاسوسی و امنیتی منتشر شده است.

به اعتقاد گروه های حقوق بشر بازداشت اتباع بیگانه روش تاکتیکی برای گرفتن امتیاز از دولت‌های خارجی است.

خبر بازداشت این فرد در شرایطی منتشر می‌شود که حکومت ایران در سال‌های اخیر به طور مداوم اقدام به بازداشت و دستگیری شهروندان خارجی و دوتابعیتی کرده و اتهامات امنیتی نظیر جاسوسی به آنها وارد کزده است.

در ماه ژوئن دادگاه تجدیدنظر در ایران حکم ۸ سال و ۸ ماه حبس بنجامین بریر، گردشگر فرانسوی که در این کشور به جاسوسی متهم شده را تایید کرد.

از جمله دلایل اتهامی او به پرواز درآوردن یک پهپاد در دشت‌های نزدیک مرز ایران و ترکمنستان، تخصص در رشته انفورماتیک و به همراه داشتن بیش از یک هارد و تلفن‌همراه اعلام شده بود.

همچنین در ماه جولای، یک هفته پس از محکومیت حمید نوری به جرم مشارکت در اعدام‌ زندانیان سیاسی ایران در سال ۱۳۶۷ توسط دادگاه سوئد، یک شهروند سوِئدی در ایران به اتهام جاسوسی  بازداشت شد.

پیش از این دو شهروند ایرانی- آلمانی به نام‌ ناهید تقوی‌ به ده سال زندان محکوم شده و محاکمه جمشید شارمهد به اتهام افساد فی‌الارض در جریان است.

مدافعان حقوق بشر جمهوری اسلامی را متهم می‌کنند که از گروگان‌گیری شهروندان خارجی به عنوان اهرم فشار بر دولت‌های خارجی استفاده می‌کند. از این رو بازداشت اخیر این آلمانی را نیز می‌توان ادامه بازداشت‌های سریالی شهروندان خارجی ارزیابی کرد.

همچنین در ماه جولای، یک هفته پس از محکومیت حمید نوری به جرم مشارکت در اعدام‌ زندانیان سیاسی ایران در سال ۱۳۶۷ توسط دادگاه سوئد، یک شهروند سوِئدی در ایران به اتهام جاسوسی  بازداشت شد. پیش از این دو شهروند ایرانی- آلمانی به نام‌ ناهید تقوی‌ به ده سال زندان محکوم شده و محاکمه جمشید شارمهد به اتهام افساد فی‌الارض در جریان است. مدافعان حقوق بشر جمهوری اسلامی را متهم می‌کنند که از گروگان‌گیری شهروندان خارجی به عنوان اهرم فشار بر دولت‌های خارجی استفاده می‌کند. از این رو بازداشت اخیر این آلمانی را نیز می‌توان ادامه بازداشت‌های سریالی شهروندان خارجی ارزیابی کرد.  گروگانگیری در بازداشت اتباع خارجی در ایران  گروگانگیری در بازداشت اتباع خارجی در ایران  گروگانگیری در بازداشت اتباع خارجی در ایران

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا