ایرانجدیدترین اخبارجهان

آلمان و سایر اعضای اتحادیه اروپا به دلیل سرکوب اعتراضات، تحریم‌های ایران را برنامه ریزی می کنند

آلمان و اتحادیه اروپا به دلیل سرکوب اعتراضات، جمهوری اسلامی ایران را تحریم می‌کنند

آلمان و سایر اعضای اتحادیه اروپا به دلیل سرکوب اعتراضات، تحریم های جدید علیه ایران برنامه ریزی می‌کنند

یک منبع وزارت خارجه آلمان روز دوشنبه گفت: آلمان، فرانسه، دانمارک، اسپانیا، ایتالیا و جمهوری چک ۱۶ پیشنهاد برای تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران به دلیل سرکوب خشونت‌آمیز اعتراض‌ها به حقوق زنان ارائه کرده‌اند.

این منبع افزود «اقدامات پیشنهادی، افراد و نهادهایی را هدف قرار می‌دهد که مسئول اصلی سرکوب اعتراضات سراسری هستند که با فتل مهسا امینی یک دختر جوان غریب در تهران که در بازداشت پلیس امنیت اخلاقی بود شعله ور شد».

مجله اشپیگل که ابتدا این خبر را گزارش کرد، گفت: کسانی که این تحریم ها را پیشنهاد کردند، قصد دارند که وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست ۱۷ اکتبر در مورد آن تصمیم بگیرند، بدون اینکه انتظار مقاومتی از سوی اعضای این اتحادیه وجود داشته باشد.

این منبع گفت: «ما در حال حاضر برای اجرای این پیشنهادات کاملاً کار می کنیم.»

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه ضمن وعده تحریم جمهوری اسلامی، گفت که سرکوب اعتراضات توسط ایران «بیان ترس محض از آموزش و قدرت آزادی» بود.

آنالنا بربوک در توییتر نوشت: «تحمل محدود بودن گزینه‌های سیاست خارجی ما نیز دشوار است. اما ما می‌توانیم صدای آنها را تقویت کنیم، تبلیغات ایجاد کنیم، اتهامات وارد کنیم و تحریم کنیم و این کار را انجام می‌دهیم.»

اعتراضات ضد دولتی که در مراسم تشییع جنازه مهسا امینی دختر ۲۲ ساله در ۱۷ سپتامبر در شهر کردنشین سقز آغاز شد، به بزرگترین نمایش مخالفت با مقامات ایران در سال های اخیر تبدیل شده است و بسیاری خواهان پایان دادن به این اعتراضات و سرنگونی حکومت جمهوری اسلامی که بیش از چهار دهه بر مردم ایران حکومت می‌کنند، هستند.

حقوق بشر ایران، یک گروه مستقر در نروژ، گفته است که در این رشته اعتراضات بیش از ۱۰۰ نفر کشته شده اند. مقامات ایرانی آمار تلفات را اعلام نکرده اند، در حالی که می گویند بسیاری از اعضای نیروهای امنیتی توسط «آشوبگران و اراذل و اوباش تحت حمایت دشمنان خارجی» کشته شده اند.

هفته گذشته تلویزیون دولتی اعلام کرد که ۴۱ نفر از جمله اعضای نیروهای امنیتی کشته شده اند.

آلمان و اتحادیه اروپا به دلیل سرکوب اعتراضات، تحریم های جدید علیه ایران برنامه ریزی می‌کنند  آخرین اخبار اعتراضات ایران  آخرین اخبار اعتراضات ایران  آخرین اخبار اعتراضات ایران

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا