جدیدترین اخبارجهان

آلمان برای اولین بار به اوکراین تسلیحات سنگین می دهد

آلمان_در یک چرخش جدی مواضع خود به زودی تسلیحات سنگین به اوکراین تحویل می دهد

آلمان برای اولین بار به اوکراین تسلیحات سنگین می دهد

آلمان روز سه شنبه پس از چندین هفته فشارهای داخلی و خارجی و ابهام در مورد موضع این کشور اعلام کرد که برای اولین بار تسلیحات سنگین به اوکراین تحویل خواهد داد تا بتواند حملات روسیه را دفاع کند.

آلمان برای اولین بار به اوکراین تسلیحات سنگین می دهد
آلمان_برای اولین بار به اوکراین تسلیحات سنگین می دهد

کریستین لامبرشت (Christine Lambrecht) وزیر دفاع آلمان گفت که دولت روز دوشنبه تحویل تانک های ضد هوایی «گپارد (Gepard)» از ذخایر شرکت کی ام دابیلو (KMW) را تصویب کرده است.

مارسل دیرسوس (Marcel Dirsus) استاد مهمان در موسسه سیاست امنیتی دانشگاه کیل (Kiel) می گوید «اهمیت واقعی این تصمیم در تفاوتی که تانک های گپارد ممکن است در میدان جنگ ایجاد کنند نیست، بلکه در سیگنالی است که می فرستد.»

«بزرگترین اقتصاد اروپا در حمایت از اوکراین جدی است و کمک های بیشتری در راه است.»

منتقدان از جمله سفیر اوکراین در آلمان برلین را متهم کرده‌اند که در تحویل تسلیحات سنگین به اوکراین و سایر اقدامات مانند تحریم واردات انرژی روسیه که می‌تواند به کیف برای دفع نیروهای روسیه کمک کند، تعلل می ورزد.

منتقدان می گویند که اقدامات آلمان تصویری از نوع رهبری مورد انتظار از یک قدرت بزرگ را نشان نمی دهد و تعلل و تردید آلمان به قیمت جان اوکراینی ها تمام می شود.

صدراعظم اولاف شولتس در پاسخ گفت که نیروهای مسلح آلمان «بوندسویهر(Bundeswehr)» از قبل نهایت آنچه را که می توانستند اعطا کنند تحویل داده اند در حالی که تسلیحاتی که این صنعت نظامی می تواند تهیه کند فاقد مهمات و نیازمند ارتقاء است.

حزب سوسیال دموکرات اولاف شولتس که مدت‌ها از روابط نزدیک با روسیه دفاع می‌کرد، هشدار داد که ممکن است مسکو آلمان را به عنوان یکی از طرفین درگیری تلقی کند که این امر می تواند به «جنگ جهانی سوم» منجر شود.

با این حال حتی اعضای دو حزب کوچکتر از ائتلاف حکومتی سه جانبه او یعنی سبزها و دموکرات های آزاد نیز این استدلال را زیر سؤال برده و می‌گویند آلمان باید کارهای بیشتری انجام دهد.

درخواست‌های اوکراین برای تسلیحات سنگین از هنگامی که مسکو حمله خود را به منطقه شرقی دونباس منتقل کرد، افزایش یافت چرا که در مقایسه با مناطق اطراف کیف که اکثر درگیری های قبلی در آنجا رخ داد، استفاده از تانک برای این منطقه مناسب تر ارزیابی می شود.

کریستین لامبرشت وزیر دفاع آلمان  کریستین لامبرشت وزیر دفاع آلمان

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا