جدیدترین اخبارجهان

وزیر خارجه آلمان گفت اتحادیه اروپا دارایی های عاملان سرکوب مردم ایران را مسدود می کند

آلمان می خواهد ورود افراد مسئول سرکوب ایرانیان به اتحادیه اروپا ممنوع شود و دارایی های آنها را مسدود کند

وزیر خارجه آلمان گفت اتحادیه اروپا دارایی های عاملان سرکوب مردم ایران را مسدود می‌کند

آنالنا بربوک (Annalena Baerbock) وزیر امور خارجه آلمان روز یکشنبه به روزنامه آلمانی به بیلد ام زونتگ (Bild am Sonntag) گفت آلمان اطمینان حاصل خواهد کرد که اتحادیه اروپا دارایی های عاملان سرکوب خشونت آمیز اعتراضات ضد حکومت در ایران را مسدود می‌کند و ورود آنها به این اتحادیه ممنوع خواهد شد.

هفته گذشته یک منبع خبری در وزارت خارجه آلمان گفت آلمان، فرانسه، دانمارک، اسپانیا، ایتالیا و جمهوری چک ۱۶ پیشنهاد برای تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران را به دلیل سرکوب اعتراضاتی که در پی کشته شدن یک زن جوان (مهسا امینی) در بازداشتگاه گشت ارشاد آغاز شد، ارائه کرده‌اند.

هدف پیشنهادکنندگان تحریم ها این است که وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست ۱۷ اکتبر خود در مورد این تحریم ها تصمیم گیری کنند در حالی که انتظار نمی‌رود اعضای اتحادیه اروپا هیچ گونه مخالفتی با تحریم ها نشان دهند.

اعتراضات سراسری ایران که با تمرکز بر حقوق زنان آغاز شد به بزرگترین نمایش مخالفت مردم با مقامات ایران در سال‌های اخیر تبدیل شد و بسیاری خواستار پایان بیش از چهار دهه حکومت آخوندی اسلامی شدند.

ویدئوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می‌دهد که دانشجویان دختر دانشگاه الزهرا در تهران روز شنبه در جریان بازدید ابراهیم رئیسی از محوطه دانشگاه و سخنان او مبنی بر محکوم کردن معترضان خشمگین از کشته شدن مهسا امینی در بازداشتگاه گشت ارشاد، شعار «رئیسی برو گم شو» سر دادند.

آنالنا بربوک به روزنامه بیلد ام زونتگ گفت «آنها که زنان و دختران را در خیابان کتک می‌زنند، افرادی که چیزی جز زندگی با آزادی نمی‌خواهند را می‌ربایند، خودسرانه زندانی می‌کنند و به مرگ محکوم می‌کنند در سمت اشتباه تاریخ ایستاده‌اند.»

بربوک گفت «به آن مردم در ایران [که خواهان آزادی هستند] می گوییم: ما در کنار شما می ایستیم و به این ایستادن در کنار شما ادامه خواهیم داد.»

وزیر امور خارجه آلمان که قول داده است در سیاست خارجی خود حمایت از حقوق برابر برای زنان و فمینیسم را دنبال کند، به دلیل واکنش ضعیف اولیه به اعتراضات ایران در داخل کشورش با انتقادهایی روبرو شده است.

بازتاب جهانی اعتراضات ایران  دارایی های عاملان سرکوب مردم ایران  بازتاب جهانی اعتراضات ایران   دارایی های عاملان سرکوب مردم ایران    بازتاب جهانی اعتراضات ایران    دارایی های عاملان سرکوب مردم ایران    بازتاب جهانی اعتراضات ایران

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا