ایرانجدیدترین اخبارجهانکریپتوکارنسی

گیت کوین کمک مالی به جوامع نرم افزاری فارسی زبان را به دلیل تحریم های ایالات متحده قطع کرد

سازمان توسعه نرم افزاری زنان در بلاکچین فارسی به دلیل تحریم های ایالات متحده از ادامه کمک های مالی گیت کوین محروم شد

گیت کوین کمک مالی به جوامع نرم افزاری فارسی زبان را به دلیل تحریم های ایالات متحده قطع کرد

گیت کوین (Gitcoin) به عنوان سازمانی که به تأمین مالی پروژه های اوپن سورس پیرامون بلاک چین اتریوم کمک می کند یکی از کمک های مالی خود به افراد دارای تابعیت کشور تحت تحریم را لغو کرد. این کمک مالی با نام «دوره های رایگان توسعه قراردادهای هوشمند برای جوامع فارسی زبان» توسط سازمانی به نام زنان در بلاکچین فارسی مدیریت و سازماندهی می شد. این اقدام موجب برانگیختن انتقادهای شدیدی علیه این تصمیم در شبکه های اجتماعی شد. گیت کوین کمک مالی به جوامع نرم افزاری فارسی زبان را به دلیل تحریم های ایالات متحده قطع کرد

گیت کوین کمک مالی به جوامع نرم افزاری فارسی زبان را به دلیل تحریم های ایالات متحده قطع کرد
گیت کوین کمک مالی فارسی زبان را به دلیل تحریم های ایالات متحده قطع کرد

گیت کوین کمک مالی جوامع فارسی زبان را لغو کرد

 

گیت کوین یکی از سازمان‌هایی که از طریق اعطای کمک های مالی در زمینه ارتقا و ترویج نرم افزارهای اوپن سورس و سایر نوآوری های پیرامون بلاک چین اتریوم فعالیت می کند یکی از کمک های مالی خود را به دلیل مسائل قانونی مرتبط با تحریم های ایالات متحده علیه سایر کشورها لغو کرد.

این کمک مالی به نام «دوره رایگان توسعه قراردادهای هوشمند برای جوامع فارسی زبان» برای تسهیل آموزش سولیدیتی (Solidity: زبان قراردادهای هوشمند اتریوم) فارسی زبانان اختصاص داده شده بود.

این دوره آموزشی که توسط سازمانی به نام زنان در بلاکچین فارسی سازمان دهی و هدایت می شد در حال حاضر بودجه ای برای ادامه فعالیت خود ندارد. قبل از این اقدام کانسنسیس (Consensys) که یکی دیگر از شرکت های نرم افزار اتریوم است نیز ماه گذشته ۵۰ دانشجوی ایرانی را از حضور در کلاس های کدنویسی خود به دلیل اقامت در کشورهای تحت تحریم ایالات متحده محروم کرد.

سازمان زنان در بلاکچین فارسی از این استدلال انتقاد کرد و متذکر شد: این کمک مالی به فارسی زبانان اختصاص داشت و این فرض که هر کسی که فارسی زبان است حتما در ایران زندگی می کند و باید تحریم شود مضحک است.

 

استدلال گیت کوین در مورد این مسئله

 

گیت کوین استدلال می کند که موظف بوده است که چنین واکنشی داشته باشد و ناچار بوده است که به دلیل قانون و قلمرو حاکمیت قضایی اقدام کند. به نظر می رسد که گیت کوین از شرایط دسترسی به کمک مالی اطلاع نداشته است و در سریع‌ترین زمانی که توانسته آن را لغو کرده است.

گیت‌کوین در این باره متذکر شد: توجه ما به این کمک مالی توسط یکی از خبرنگارانی جلب شد که گزارش جامع تری درباره اتریوم و کشورهای تحت تحریم تهیه می کرد. ما یک سازمان مستقر در ایالات متحده هستیم و از قوانین OFAC و ایالات متحده پیروی می کنیم. تمام اشخاص تحت تابعیت ایالات متحده هر کجا که باشند موظف به پیروی از تحریم های ایالات متحده هستند.

گیت کوین در ادامه توضیح داد که حفظ این کمک مالی به صورتی که برقرار بود می توانست کل فعالیت سازمان را به خطر بیندازد و این سازمان را در معرض اقدام قانونی از طرف نهادهای دولتی قرار دهد. علاوه بر این گیت کوین اظهار داشت که توجه خود را بر طرح های کمک مالی غیرمتمرکزتر به واسطه طرح سازمان خودگران غیرمتمرکز (DAO) خود معطوف کرده است که امکان ارائه کمک های مالی dGrants را به گونه ای برای آنها فراهم می کند که می توانند از این موانع قانونی اجتناب کنند.

با این وجود کاربران شبکه های اجتماعی که از اقدام گیت‌کوین در لغو کمک مالی جوامع فارسی زبان انتقاد کرده بودند چندان از طرح جدید گیت کوین استقبال نکردند.

اوپن سورس        اوپن سورس        اوپن سورس

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا