جدیدترین اخبارجهان

گوگل از اواسط جولای سهام خود را به قسمتهای ارزان قیمت تری تقسیم می کند

با تقسیم ۲۰ به ۱ سهام گوگل از اواسط جولای امکان خرید سهام این شرکت برای سرمایه گذاران بیشتری فراهم خواهد شد

گوگل از اواسط جولای سهام خود را به قسمتهای ارزان قیمت تری تقسیم می کند

همه مردم پول کافی [چندین هزار دلار] برای خرید یک تک سهم گوگل در اختیار ندارند اما به زودی سرمایه گذران مجبور نخواهند بود که برای خرید سهام گوگل چندین هزار دلار پول داشته باشند.

گوگل از اواسط جولای سهام خود را به قسمتهای ارزان قیمت تری تقسیم می کند
گوگل از اواسط جولای سهام خود را به قسمتهای ارزان قیمت تری تقسیم می کند

چه اتفاقی در حال رخ دادن است: آلفابت شرکت هولدینگ گوگل که سومین شرکت بزرگ سهامی عام در ایالات متحده است پس از بسته شدن بازار سهام در روز سه شنبه اعلام کرد که از اواسط جولای یک تقسیم سهام ۲۰ به ۱ اجرا خواهد کرد که باعث می‌شود هر تک سهم ارزان تر شود و در نتیجه قابل دسترس تر باشد.

اجرای این تقسیم سهام باعث می شود قیمت سهام کلاس اِی (Class A) که در هنگام بسته شدن بازار در روز سه شنبه ۲،۷۵۳ دلار بود به ۱۳۸ دلار به ازای هر سهم برسد.

اعلام این خبر باعث شد که ارزش سهام آلفابت در معاملات پیش گشایش بازار روز چهارشنبه تا ۱۱% رشد کند.

تحلیلگران در شرکت خدمات مالی و بانکداری سوئیس (UBS) یادآور شدند که علاوه بر جذابتر کردن سهام آلفابت برای همه سرمایه گذاران این اقدام می تواند «زمینه را برای قرار گرفتن سهام آلفابت در [میانگین صنعتی داو جونز ] مهیا کند.» این شاخص که به دقت زیر نظر گرفته می شود و از ۳۰ سهام ایالات متحده تشکیل شده براساس قیمت وزن دهی است؛ بنابراین پیوستن سهام گوگل با قیمت فعلی باعث انحراف شدید این شاخص خواهد شد.

اپل پس از کامل کردن تقسیم سهام خود در سال ۲۰۱۵ به شاخص داو پیوست. (شرکت سازنده آیفون سهام خود را مجددا در سال ۲۰۲۰ تقسیم کرد.»

سوفی لاند-ییتس  تحلیلگر هرگریوز لنزداون (Hargreaves Lansdown) گفت که تقسیم سهام آلفابت «نشانه اطمینان» است.

سوفی ییتس گفت «این [تقسیم سهام] نشان می دهد که مدیریت از جایگاهی که در آن قرار دارد بسیار خوشنود است.»

توضیح جزییات : در حالی که مدتی از شروع پاندمی که باعث تقویت تقاضا برای آگهی های تبلیغات دیجیتال شد، می گذرد، اکنون به همان اندازه که مردم وقت بیشتری را در فضای آنلاین می گذرانند، کسب و کار تبلیغات گوگل نیز با همان سرعت در حال رشد است. فروش آگهی های تبلیغاتی با نزدیک به ۳۳% درصد رشد سالیانه در سه ماهه منتهی به دسامبر به ۶۱.۲ میلیارد رسید.

افزایش تقاضا برای آگهی تبلیغاتی باعث شد که آلفابت در سه ماهه قبل ۲۰.۶ میلیارد دلار سود کسب کند که به شدت از پیش بینی های وال استریت فراتر بود.

لاند-ییتس گفت «به نظر من رشد پرشتاب تقاضا [برای آگهی آنلاین] که در طول پاندمی شاهد بودیم، دائمی است.»

نتایج [بازار] باعث انگیزش و هیجان سرمایه گذاران در مورد مجموعه گسترده تری از شرکت های تکنولوژیک شده است که بر آگهی تبلیغاتی متکی هستند. شرکت متا که هولدینگ فیسبوک است و نتایج بازار خود را روز چهارشنبه منتشر کرد در معاملات پیش گشایش بازار ۴% رشد کرده بود. اسنپ و پینترست که آخرین نتایج خود را روز پنجشنبه منتشر می کنند به ترتیب ۴% و ۲% بالاتر قرار گرفته اند.

با این حال لاند-ییتس معتقد است که سهام تِک تا هنگامی که شفافیت بیشتری در مورد برنامه های خزانه داری فدرال برای شروع افزایش نرخ بهره فراهم شود ناپایدار باقی می ماند. پیش بینی ها در مورد اینکه به زودی هزینه های وام شروع به افزایش خواهند کرد باعث به هم ریختن این بخش اقتصادی شده است.

لاند-ییتس گفت «فکر می کنم که احتمال ادامه یافتن نوسان ها وجود خواهد داشت.» «در حال حاضر نزدک نمی داند که واقعا قرار است به کجا برسد.»

سهامداران سرمایه گذاری در گوگل  آلفابت شرکت هولدینگ گوگل سرمایه گذاری در گوگل   سهامداران سرمایه گذاری در گوگل    آلفابت شرکت هولدینگ گوگل سرمایه گذاری در گوگل   سهامداران سرمایه گذاری در گوگل  سهامداران سرمایه گذاری در گوگل

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا