جدیدترین اخبارجهان

در تیراندازی مدرسه ابتدایی در تگزاس ۱۹ کودک کشته شد

فرماندار تگزاس گفت ۲۲ نفر از جمله ۱۹ کودک و سه بزرگسال در تیراندازی مدرسه ابتدایی در تگزاس کشته شدند؛ مرد مسلح نیز کشته شد

در تیراندازی مدرسه ابتدایی در تگزاس ۱۹ کودک کشته شد

گرگ ابوت (Greg Abbott) فرماندار تگزاس گفت ۱۹ کودک و سه بزرگسال در تیراندازی روز سه شنبه در یک مدرسه ابتدایی در تگزاس کشته شدند و فرد مسلح ۱۸ ساله نیز کشته شد. گرگ ابوت فرماندار تگزاس گفت که یک مرد محلی در مدرسه ابتدایی راب (Robb) در یووالدی (Uvalde) در فاصله ۸۵ مایلی (۱۳۶ کیلومتری) غرب سن آنتونیو اقدام به تیراندازی کرد.

در تیراندازی مدرسه ابتدایی در تگزاس 19 کودک کشته شد
در تیراندازی مدرسه ابتدایی در تگزاس ۱۹ کودک کشته شد

ابوت فرماندار تگزاس گفت که مرد مسلح یکی از ساکنان محله بود و با یک تفنگ دستی و احتمالاً یک تفنگ لوله‌بلند وارد مدرسه شد و تیراندازی کرد. ابوت گفت که تیرانداز احتمالاً توسط مأموران اعزام شده به محل کشته شده، اما این حادثه همچنان در حال بررسی است.

بیمارستان یووالدی مموریال (Uvalde Memorial) پیش‌تر گفته بود که ۱۳ کودک با آمبولانس یا اتوبوس به آنجا منتقل شدند و بیمارستان دیگری گزارش داد که وضعیت یک زن ۶۶ ساله وخیم است. هنوز مشخص نیست که در این تیراندازی علاوه بر کشته‌شدگان چند نفر زخمی شده‌اند.

شورای منطقه آموزش روستایی مستقل یووالدی از ورود یک فرد در حال تیراندازی به این مدرسه که در حدود ۶۰۰ دانش آموز دارد، خبر داده بود.

بعد از ظهر سه‌شنبه حضور پررنگ پلیس مدرسه را احاطه کرده بود و مأموران با جلیقه‌های ضد گلوله ترافیک را از این منطقه به سمت دیگری هدایت می کردند و مأموران اداره تحقیقات فدرال (FBI) نیز به ساختمان مدرسه رفت و آمد می‌کردند.

شورای منطقه آموزش یووالدی گفت که تحویل دانش آموزان به والدین در مرکز اجتماعات شهر انجام می شود.

تیراندازی در تگزاس کمتر از دو هفته پس از آن رخ داد که یک مرد مسلح در سوپرمارکتی در بوفالو، نیویورک اقدام به تیراندازی کرد و ۱۰ خریدار و کارگر سیاه پوست را کشت که مقامات آن را جنایت دارای انگیزه های نفرت نژادی  توصیف کردند.

یووالدی محل سکونت حدود ۱۶،۰۰۰ نفر است و مقر دولت در شهرستان یووالدی است. این شهر حدود ۷۵ مایل از مرز مکزیک فاصله دارد. مدرسه ابتدایی راب در محله ای عمدتاً مسکونی با خانه های معمولی واقع شده است. روبه‌روی مدرسه یک موسسه تشریفات خاکسپاری قرار دارد.

در تیراندازی مدرسه ابتدایی در تگزاس 19 کودک کشته شد
در تیراندازی مدرسه ابتدایی در تگزاس ۱۹ کودک کشته شد

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا