جدیدترین اخبارجهان

زنان برتر سال ۲۰۲۳ معرفی شدند

آنجلا باست، کیت بلانشت و بروک شیلدز در دومین جشن سالانه زنان سال تایم 

زنان برتر سال ۲۰۲۳ در روز جهانی زن معرفی شدند

روز سه‌شنبه زنان و برخی مردان سرشناس از سراسر جهان برای گرامیداشت دومین جشن سالانه روز جهانی زن مجله تایم در لس‌آنجلس گرد هم آمدند.

در این رویداد از ۱۲ زن الهام بخش سال تایم ۲۰۲۳ که از صدای خود برای مبارزه جهانی استفاده کرده بودند قدردانی شد.

این رویداد در فور سیزن لس‌آنجلس (Four Seasons Los Angeles) واقع در بورلی هیلز و با حضور چهره‌های مختلف از بازیگران نامزد اسکار آنجلا باست و کیت بلانشت تا کنشگران آیشا صدیقه و مسیح علینژاد و ورزشکاران مگان راپینو و رملا علی برگزار شد.

این مراسم با حضور حدود ۲۰۰ مهمان برگزیده برگزار شد و برگزیدگان در مورد اقدامات الهام بخششان صحبت کردند.

جس سیبلی، مدیر عامل تایم، در این مراسم گفت «همه شما در حال تغییر و ساختن تاریخ هستید. در ۱۰۰ سالی که از زمان پیدایش تایم می‌گذرد، چیزهای زیادی تغییر کرده که نمونه‌ای از آن زنان زیادی است که در این فهرست قرار دارند.

برابری برای زنان روی فرش قرمز چه معنایی دارد

بازیگران، فعالان مدنی و هنرمندان پیش از این مراسم روی فرش قرمز در رابطه با موضوع برابری جنسیتی، موضوعی که مورد توجه خیلی‌هاست صحبت کردند.

بروک شیلدز، بازیگری که لباسی کاملا صورتی به تن داشت، در این مراسم گفت: برابری جنسیتی از درون خودت شروع می‌شود، باید مایل باشی و برای آن بجنگی.

اولنا شوچنکو، وکیل مدافع اوکراینی که برای تأسیس سازمان غیرانتفاعی اینساییت (Insight)، که از جوامع ال‌.جی‌.بی‌.تی‌.کیو‌.آی (LGBTQI) با خصومت و خشونت مواجه شده‌اند حمایت می‌کند نیز گفت که نامش در این فهرست افتخاری مشترک برای همه زنان اوکراینی است.

عایشه صدیقه، مدافع حقوق بشر و اقلیم پاکستان، دفاع از برابری جنسیتی به ویژه برای زنان پاکستان، ایران و افغانستان را به معنای مبارزه برای دسترسی بیشتر به محصولات مناسب قاعدگی، مراقبت‌های بهداشتی و آزادی انتخاب در ازدواج و حق تحصیل خواند.

مسیح علی‌نژاد، خبرنگار و همسر یکی از اعضای نایاک (لابی جمهوری اسلامی در کاخ سفید) با مطرح کردن موضوع حقوق زنان در ایران گفت که زنانی که در ایران تظاهرات کرده اند، «قهرمانان» او هستند که با «آپارتاید جنسیتی» مبارزه می کنند.

 او نیز با پوشیدن تی شرتی در حمایت از زنان در ایران فریاد زد «زن، زندگی، آزادی» و افزود: به دلیل وجود زنان شجاع در ایران «دنیا به او توجه دارد».

جس سیبلی، مدیر عامل تایم در این مراسم تاکید کرد: اقدامات زیادی وجود دارد که می توانیم برای کمک به پیشبرد برابری جنسیتی زنان انجام دهیم. یک روز، یک اقدام، یک صدا برای پیشرفت هر روز برای آینده‌ای بهتر که همه ما می‌توانیم با هم بسازیم تا جهان برابرتر شود.

آماندا نگوین، مدیر عامل سازمان غیر انتفاعی حقوق مدنی رآیس (Rise) و برنده افتخار تایم ۱۰۰ گفت که ارتقای زنان مهم است و در عین حال مهم است که مردان زندگی مان را تشویق کنیم تا با ورود به رویدادها با ما متحد شوند.

کیت بلانشت نیز تصریح کرد: حضور در روز جهانی زن با زنان دیگر برای من شخصاً عزم و انرژی زیادی دارد. زنان برتر سال ۲۰۲۳ در روز جهانی زن معرفی شدند  مجله تایم    مجله تایم

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا