انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

نصب سیستم های تهویه مدرن برای کلاس های درس و سایر اتاق های مدارس دولتی تورنتو

معرفی سیستم‌های تهویه مدارس دولتی تورنتو که از پاییز مورد استفاده قرار خواهند گرفت

نصب سیستم های تهویه مدرن برای کلاس های درس و سایر اتاق های مدارس دولتی تورنتو

شورای مناطق آموزشی تورنتو (TDSB) از طریق بهبود تهویه و اقدامات ایمنی در میانه وضعیت ادامه‌دار پاندمی کووید-۱۹ در حال آماده‌سازی خود برای بازگشت دانش آموزان در پاییز امسال است. نصب سیستم های تهویه مدرن برای کلاس های درس و سایر اتاق های مدارس دولتی تورنتو

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

امروز شورای مناطق آموزشی تورنتو، رسانه‌ها را برای یک فعالیت «نشان بده و تعریف کن (show and tell)» در مورد سیستم‌های تهویه هوا به مدرسه ابتدایی هایلند هایتس (Highland Heights) دعوت کرد؛ سیستم‌هایی که انتظار می‌رود در تمامی سالن‌های ورزشی، فضاهای مشترک و کلاس‌های درس تحت پوشش شورای مناطق آموزشی تورنتو نصب شوند تا شیوع ویروس کرونا را کاهش دهند. نصب سیستم های تهویه مدرن برای کلاس های درس و سایر اتاق های مدارس دولتی تورنتو

نصب سیستم های تهویه مدرن برای کلاس های درس و سایر اتاق های مدارس دولتی تورنتو
نصب سیستم های تهویه مدرن برای کلاس های درس و اتاق های مدارس دولتی تورنتو

این دستگاهی که در کلاس‌ها نصب شده است یونیت ونتیلاتور است که هوای تازه را از بیرون به داخل می‌آورد.

مایا پوشِتی (Maïa Puccetti) کارشناس اجرای خدمات و برنامه‌ریزی تسهیلاتی شورای مناطق آموزشی تورنتو به خبرنگاران گفت «یونیت‌های ونتیلاتور هوای تازه را از بیرون به داخل می‌آورد و به‌نوعی هوای تازه را برای کلاس تأمین می‌کند و یک بازگشت طبیعی هوا اتفاق می‌افتد که هوا ازاینجا دوباره به پایین برمی‌گردد. هوا به‌طور پیوسته درون کلاس جریان دارد.»

فیلترهای صنعتی ذرات معلق هوا با راندمان بالا (HEPA) در کلاس‌ها، در اتاقک‌های سیار و اتاق‌های استراحت معلمان در سراسر مدارس تحت پوشش شورای مناطق آموزشی تورنتو (TDSB) فراهم خواهد شد.

به گفته پوشِتی (Puccetti) این فیلترها برای فضاهایی تا ۱،۵۰۰ فوت مربع (۱۴۰ مترمربع) قابل‌استفاده هستند اما اغلب کلاس‌های تحت پوشش TDSB تقریباً ۷۵۰ فوت مربع (۷۰ مترمربع) مساحت دارند.

پوشتی گفت «این فیلترها فضای اتاق را تهویه نمی‌کنند. کاری که انجام می‌دهند این است که هوا در درون آنها جریان پیدا می‌کند و ذرات معلق هوا از طریق فیلتر HEPA تصفیه می‌شوند و هوا دوباره برمی‌گردد.»

تفاوت بین این دو دستگاه در این است که یونیت‌های ونتیلاتور هوا را تأمین می‌کنند و بخشی از سیستم مکانیکی مدرسه هستند درحالی‌که فیلترهای HEPA یونیت‌های مستقل هستند که ذرات معلق را از هوا جدا می‌کنند.

شورای مناطق آموزشی تورنتو علاوه بر این در طول چند سال گذشته مشغول نصب فضاهای خنک‌سازی در سالن‌های ورزشی و مدارس قدیمی‌تر بوده است که فاقد تهیه مطبوع هستند.

پوشتی گفت «هوا از داخل این یونیت‌ها جریان پیدا می‌کند؛ این یونیت‌ها مجهز به فیلتر هستند. کودکان می‌توانند در طول روز از کلاس‌های درس به این فضاها بیایند و همراه با همکلاسی‌های خود به‌نوبت از فضاهای خنک‌سازی لذت ببرند.»

شورای مناطق آموزشی تورنتو گفت که با توجه به اینکه مسئولان بهداشت اعلام کرده‌اند که بهبود تهویه هوا به کاهش سرایت ویروس کمک می‌کند قصد دارند در سال جاری ۱۰۰ میلیون دلار در تجهیزات مرتبط با تهویه هوا در مدارس تحت پوشش خود سرمایه‌گذاری کنند.

دکتر الون ویسمن (Alon Vaisman) متخصص بیماری‌های عفونی روز سه‌شنبه گفت «مسلماً ما درک می‌کنیم که هرچقدر تهویه هوا بهتر باشد احتمال سرایت کووید-۱۹ کمتر است. در مکان‌هایی مانند بیمارستان‌ها که تهویه کاملاً مطلوب است و استانداردسازی‌های فراوانی در چنین مکان‌هایی انجام‌شده است این مسئله کمتر مایه نگرانی است؛ اما در مکان‌هایی مانند مدارس که انواعی از ساختمان‌ها وجود دارد برخی از ساختمان‌ها قدیمی‌تر و برخی از آنها جدیدتر هستند ممکن است تهویه در چنین شرایطی مسئله‌سازتر باشد؛ بنابراین هر کاری که بتوانید برای بهینه‌سازی تهویه انجام دهید بهتر است.» نصب سیستم های تهویه مدرن برای کلاس های درس و سایر اتاق های مدارس دولتی تورنتو

نصب سیستم های تهویه مدرن برای کلاس های درس و سایر اتاق های مدارس دولتی تورنتو
نصب سیستم های تهویه مدرن برای کلاس های درس و اتاق های مدارس دولتی تورنتو

تهویه هوا در مبارزه با کووید-۱۹ به‌عنوان یک ابزار کلیدی ظاهر شده است چراکه پیشرفت پژوهش‌های علمی همچنان ثابت می‌کند که ویروس کرونا می‌تواند ساعت‌ها به‌صورت ذرات معلق در فضاهایی که تهویه ضعیفی دارند شناور باشد.

ارتقاء سیستم‌های تهویه هوا در مدارس به امید کمک به مهار گسترش ویروس اجرا شده است به‌خصوص که کودکان زیر ۱۲ سال واجد شرایط تزریق واکسن کووید-۱۹ نیستند.

تا روز سه‌شنبه ۶۸ درصد از نوجوانان بین ۱۲ تا ۱۷ سال انتاریو یک دوز واکسن فایزر که تنها واکسن تائید شده برای این گروه سنی است را تزریق کرده‌اند درحالی‌که ۵۲ درصد از این گروه سنی با تزریق هر دو دوز واکسیناسیون کامل دریافت کرده‌اند.

زورینا علی (Zorina Alli) مدیر مدرسه هایلند هایتس گفت که اطمینان دارد که والدین و سرپرستان از ارتقاء سیستم تهویه هوا رضایت خواهند داشت.

زورینا علی به خبرنگاران گفت «من فکر می‌کنم که خانواده‌ها از اینکه کودکان آنها در سرتاسر مدرسه از فضاهای دارای تهویه مطلوب استفاده می‌کنند کاملاً خاطرجمع خواهند بود، صرف‌نظر از اینکه آنها کجا مشغول یادگیری هستند. علاوه بر این ما در محوطه مهدکودک و همین‌طور برای ساعات تفریح و بازی در وقت نهار در حیاط پشت مدرسه فضاهای باز زیبایی داریم.»

هفته گذشته دولت استانی اعلام کرد که پیش از بازگشایی مدارس در پاییز امسال یک بودجه اضافی ۲۵ میلیون دلاری برای بهبود و ارتقاء هر چه بیشتر سیستم تهویه در مدارس ارائه خواهد کرد.

استان انتاریو اعلام کرد از اینکه یونیت‌های فیلتر HEPA تا پیش از بازگشت کودکان به مدرسه در ماه سپتامبر در تمامی کلاس‌های درس، سالن‌های ورزشی، کتابخانه‌ها و سایر فضاهای مشترک فاقد سیسم تهویه مکانیکی نصب خواهند شد اطمینان حاصل خواهد کرد. نصب سیستم های تهویه مدرن برای کلاس های درس و سایر اتاق های مدارس دولتی تورنتو

نصب سیستم های تهویه مدرن برای کلاس های درس و سایر اتاق های مدارس دولتی تورنتو
نصب سیستم های تهویه مدرن برای کلاس های درس و اتاق های مدارس دولتی تورنتو

 

 

اخبار تورنتو        اخبار کانادا        اخبار تورنتو      اخبار کانادا       اخبار تورنتو      اخبار کانادا        اخبار تورنتو    اخبار کانادا     اخبار تورنتو

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا