جدیدترین اخبارجهان

نخست وزیر امارات و وزیر خارجه ایران در حاشیه کنفرانس بغداد دیدار کردند

دیدار نخست‌وزیر امارات با وزیر خارجه ایران در نشست بغداد ؛ تاکید بر بهبود روابط و گسترش همکاری بین دو کشور

نخست وزیر امارات و وزیر خارجه ایران در حاشیه کنفرانس بغداد دیدار کردند

نخست وزیر امارات روز شنبه با انتشار توئیتی از دیدار با وزیر خارجه جدید ایران خبر داد. نخستوزیر امارات و وزیر خارجه ایران در حاشیه کنفرانس بغداد دیدار کردند

نخست وزیر امارات و وزیر خارجه ایران در حاشیه کنفرانس بغداد دیدار کردند
نخس وزیر امارات و وزیر خارجه ایران در حاشیه کنفرانس بغداد دیدار کردند

محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر امارات از دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در حاشیه نشست بغداد خبر داد و اظهار امیدواری کرد که روابط ایران با کشورهای همسایه بهبود یابد.

او در پیام خود ضمن آرزوی موفقیت برای حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جدید ایران و ابراز امیدواری برای بهبود روابط ایران با کشورهای همسایه نوشت امیدوار است که توسعه مثبت روابط با همسایه‌های ایران بر پایه «خرد و منافع ملت‌ها» بینجامد.

نخست وزیر امارات در پایان پیام خود نوشت «درود همیشگی ما به ملت دوست و همسایه ایران.» نخستوزیر امارات و وزیر خارجه ایران در حاشیه کنفرانس بغداد دیدار کردند

طی سال‌های گذشته، امارات با حمایت از عربستان از طریق پیوستن به ائتلاف عربی علیه گروه شیعه حوثی در یمن و همچنین کمک به آمریکا در اجرایی کردن تحریم‌ها و فشار به جمهوری اسلامی، منجر به کاهش روابط خود با ایران شد.

اردیبهشت سال ۱۳۹۸ نیز چندین نفتکش در سواحل امارات هدف حمله قرار گرفتند و تنش‌ها میان ایران و امارات در ماه‌های اخیر افزایش یافت.

براساس گزارش‌ها، امارات همچنین در خیزش مردمی در منطقه، به نام بهار عربی، پیش قدم شد تا مانع نفوذ بیشتر ایران در خاورمیانه شود؛ اما در حال حاضر برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای به پای میز مذاکرات با ایران رفته است.

به گفته خبرگزاری ایرنا، در دیدار وزیر خارجه ایران و نخست وزیر امارات، هر دو طرف بر گسترش روابط و همچنین تقویت همکاری‌ها تاکید کردند. محمد بن راشد آل مکتوم

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا