انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

کاهش قیمت مسکن در منطقه تورنتو بزرگ

قیمت مسکن در منطقه تورنتو تا ۲۲ درصد کاهش یافت

کاهش قیمت مسکن در منطقه تورنتو بزرگ

به نظر می رسد پس از افزایش نرخ های بهره توسط بانک مرکزی کانادا و ارسال سیگنال هایی مبنی بر در راه بودن افزایش های بیشتر نرخ بهره اکنون بازار املاک و مستغلات در بزرگترین شهر کانادا بالاخره در حال آرام شدن است.

مایکل کارنی مدیر توسعه کسب و کار در هاوس سیگما (HouseSigma) گفت «ما به تدریج در حال مشاهده کاهش قابل توجهی به میزان بیش از ۲۰ درصد برای خانه های مستقل در برخی از محله های منطقه تورنتو بزرگ (GTA) هستیم.»

هاوس سیگما (HouseSigma) وب‌سایتی است که ارزش املاک و روند بازار را رصد می‌کند و می‌گوید آخرین داده‌های این سایت در مورد فروش قیمت مسکن از ۱ فوریه ۲۰۲۲ تا ۱۹ آوریل ۲۰۲۲ حاکی از شواهدی مبنی بر آغاز روند کاهش قیمت‌ املاک است.

بر اساس آخرین ارقام قیمت خانه های منطقه تورنتو بزرگ متوسط قیمت خانه های مستقل فروخته شده در ماه فوریه ۱۲.۱ درصد کمتر از متوسط قیمت فروش در ماه اپریل بوده است و به طور متوسط از ۱.۶۵ میلیون دلار به ۱.۴۵ میلیون دلار کاهش یافته است.

قیمت خانه های نیمه مستقل در مدت مشابه ۱۳.۵ درصد کاهش یافت و از ۱.۳۳ میلیون دلار به ۱.۱۵ میلیون دلار رسید و بیشترین کاهش قیمت فروش مربوط به خانه های سازمانی بود که با ۲۲.۶ درصد کاهش از ۱.۲۴ میلیون دلار به ۹۶۰,۰۰۰ دلار رسید.

واحدهای آپارتمانی با ۶.۸ درصد کاهش شاهد کمترین کاهش از ۷۴۰۰۰۰ دلار به ۶۹۰۰۰۰ دلار بودند.

وب سایت هاوس سیگما متوجه شد که رقابت های مزایده ای که باعث افزایش قیمت‌ها شده بود، اخیراً چندان رایج نیستند و خانه‌های بیشتری از فهرست فروش حذف و از بازار خارج می‌شوند.

در حالی که هیچ کسی این روند را آغاز یک سقوط بزرگ قیمت نمی داند اما کاهش قیمت ها قابل توجه است به طوری که تعداد بیشتری از خریداران بالقوه در حال اتخاذ رویکرد منتظر ماندن و رصد تحولات در مورد املاک و مستغلات هستند.

جیسون مرسر (Jason Mercer) تحلیلگر ارشد بازار در هیئت مدیره املاک و مستغلات منطقه‌ای تورنتو (TRREB) گفت ما بین فوریه و مارس شاهد کاهش متوسط قیمت فروش همه انواع خانه ها در منطقه تورنتو بزرگ بودیم.

هیئت مدیره املاک و مستغلات منطقه‌ای تورنتو (TRREB) آمار خود در مورد قیمت مسکن را هفته آینده منتشر خواهد کرد، اما می گوید افزایش نرخ بهره در ماه گذشته توسط بانک مرکزی کانادا و ارسال سیگنال هایی مبنی بر احتمال افزایش های بیشتر نرخ بهره تا اواخر سال جاری باعث کاهش قیمت مسکن شد.

مرسر می‌گوید «اگر به چرخه‌های گذشته کاهش نرخ‌های بانک کانادا نگاه کنیم، متوجه می شویم که وقتی بانک کانادا شروع به افزایش نرخ‌های بهره می‌کند، باعث کاهش فروش می‌شود، زیرا مردم موضع خود را در بازار تغییر می‌دهند.

هیئت مدیره املاک و مستغلات منطقه‌ای تورنتو (TRREB) گفت که بالا بودن قیمت مسکن در مقایسه با سال گذشته همچنان دو رقمی می‌باشد و اگرچه ممکن است ماه به ماه کاهش یابد اما وجود عواملی مانند مهاجرت، نرخ اشتغال بالا و کمبود عرضه مسکن به این معنی است که قیمت مسکن در منطقه تورنتو بزرگ احتمالاً در بلند مدت همچنان قوی باقی خواهد ماند.

هنگامی که بحث املاک و مستغلات در میان است مسئله موقعیت مکانی مطرح می شود، بنابراین برخی از مناطق نسبت به سایر مناطق کاهش قیمت کمتری دارند. با بازگشت تعداد بیشتری از مردم به دفاتر کار خود در مرکز شهر تورنتو به احتمال زیاد قیمت مسکن در مرکز شهر ارزش خود را حفظ خواهد کرد.

قیمت مسکن کانادا  قیمت مسکن کانادا

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا