جدیدترین اخبارسبک زندگی

چطور رژیم غذایی می تواند موجب بهبود یا تخریب رابطه جنسی شود؟

رابطه جنسی بهتری میخواهید؟ رژیم غذایی مملو از مواد غذایی گیاهی، مخصوصا میوه و سبزیجات، داشته باشید

چطور رژیم غذایی می تواند موجب بهبود یا تخریب رابطه جنسی شود؟

نکات کلیدی

  • افراد کمی نقش کلیدی رژیم غذایی در عملکرد جنسی را درک می کنند.

  • تعداد زیادی از تحقیقات نشان میدهد که با افزایش مصرف میوه و سبزیجات، خطر ابتلا به مشکلات جنسی کاهش می یابد.

  • دلیل این امر مواد مغذی آنتی اکسیدان است که تقریبا به صورت انحصاری در میوه ها و سبزیجات یافت می شود.

  • تلاش کنید هر روز حداقل پنج واحد میوه و سبزیجات ( هر واحد معادل نصف فنجان) مصرف کنید. هرچه مصرف این مواد بیشتر، رابطه جنسی نیز بهتر. چطور رژیم غذایی می تواند موجب بهبود یا تخریب رابطه جنسی شود؟

چطور رژیم غذایی می تواند موجب بهبود یا تخریب رابطه جنسی شود؟
چطور رژیم غذایی می تواند موجب بهبود یا تخریب رابطه جنسی شود؟

رژیم غذایی نقش مهمی در عملکرد جنسی و احساس لذت بازی می کند.

در نظر داشته باشید:

  • محققان ایتالیایی رابطه جنسی ۲۱۵ فرد بالغ را مورد بررسی قرار دادند، سپس از نیمی از آن ها خواستند که رژیم غذایی معمول خود را داشته باشند. بقیه افراد اما رژیم غذایی مدیترانیه ای که رژیمی نزدیک به گیاهخواری است را دنبال کردند. پس از ۸ سال، همه جنسیت ها در گروه با رژیم مدیترانه ای، به طور قابل توجهی مشکلات جنسی کمتری گزارش کردند.

  • محققان استرالیایی ۸۹ مطالعه درباره سبک زندگی و عملکرد جنسی انجام دادند که شامل ۳۴۸۸۶۵ شرکت کننده بود. نتایج این تحقیقات نشان داد که با سالم تر شدن رژیم غذایی شرکت کنندگان (مصرف بیشتر میوه و سبزیجات و کاهش مصرف گوشت، لبنیات، فست فود و غذاهای کم ارزش)، ریسک مشکلات جنسی به طور قابل توجهی کاهش داشت.

  • محققان یونانی ۳۵۰ مرد ۱۸ تا ۴۰ سال را مورد بررسی قرار دادند. ۲۶۴ مورد از این افراد هیچ گونه اختلال نعوظی گزارش نکرده بودند و ۸۶ مورد نیز از اختلال نعوظ قابل توجه شکایت داشتند. پس از بررسی رژیم غذایی این دو گروه مشخص شد که مصرف میوه و سبزیجات افرادی که از اختلال نعوظ شکایت کرده بودند به طور قابل توجهی از گروه دیگر کمتر بود.

 

ویژگی فوق العاده میوه و سبزیجات چیست؟

 

عملکرد جنسی مطلوب و احساس لذت به داشتن قلب و رگ های خونی (سیستم قلبی عروقی) سالم بستگی دارد. وقتی که سیستم قلبی عروقی سالم باشد، خون به طور آزادانه در تمام بدن به گردش در می آید و زمانی که فرد از نظر جنسی تحریک می شود خون بیشتری به سمت اندام های جنسی روانه شده و به نوبه خود موجب نعوظ در مردان و حساسیت کلیتوریس در زنان و ترشحات بیشتر واژن می شود.

اما زمانی که ذرات اسیدهای چرب غنی از کلسترول (پلاک های آترواسکلروتیک) در امتداد دیواره سرخرگ ها توسعه پیدا می کنند، موجب تنگی این عروق و مانع از جریان خون می شوند. جریان خون کمتر در اندام های تناسلی موجب افزایش ریسک اختلال نعوظ در مردان و بروز مشکلات برانگیختگی جنسی، ارگاسم و ترشحات واژن در زنان می شود.

پلاک های مسدود کننده سرخرگ ها نتیجه نوعی آسیب خاص به نام آسیب اکسیداتیو هستند. وجود اکسیژن برای حیات کاملا ضروری است، اما برخی اوقات یون های بسیار فعال اکسیژن با واکنش های شیمیایی به جریان خون وارد می شوند و به دیواره ظریف رگ ها آسیب می رسانند. به مرور زمان، این آسیب ها چربی ها و کلسترولی که به صورت آزادانه در خون گردش می کنند را جذب کرده و بدین وسیله خود را گسترش می دهند. آسیب اکسیداتیو همچنین ریشه بسیاری از سرطان ها نیز می باشد. سبک زندگی می تواند بر روی آسیب اکسیداتیو اثر بگذارد و آن را تسریع کرده یا مهار کند. دو مورد اصلی که موجب تسریع آسیب های اکسیداتیو می شوند سیگار کشیدن و بی تحرکی هستند. هر دوی این موارد با بیماری های قلبی عروقی و مشکلات جنسی ارتباط تنگاتنگی دارند.

اما میوه، سبزیجات و دیگر غذاهای گیاهی (به ویژه قهوه و چای) غنی از مواد مغذی آنتی اکسیدان (مخصوصا ویتامین A، C و E) هستند که به پیشگیری از آسیب اکسیداتیو و سلامت سیستم قلبی عروقی و گردش خون بهتر کمک می کنند.  یک تحقیق بسیار وسیع نشان داده که رژیم غذایی غنی از مواد غذایی گیاهی (حداقل پنج واحد در روز و حتی بیشتر) خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و مشکلات جنسی را کاهش می دهد.

این افسانه را فراموش کنید که خوردن گوشت قرمز مردانه است. گوشت ها و لبنیاتی که از شیر کامل تهیه می شوند آنتی اکسیدانت کمی دارند و کلسترول و چربی های اشباع شده آن ها زیاد است. این مواد رشد پلاک های آترواسکلروتیک را تسریع کرده و خطر ابتلا به مشکلات جنسی را افزایش می دهند. کلسترول و چربی های اشباع شده علاوه بر گوشت ها، در زرده تخم مرغ، فست فودها، مواد غذایی ناسالم، غذاهای سرخ شده و بسیاری دسرها نیز یافت می شوند.

نکات کلیدی برای داشتن رژیم غذایی بهبود دهنده رابطه جنسی

 

حداقل پنج واحد در طول روز میوه و سبزیجات مصرف کنید. یک واحد معادل نصف پیمانه یا یک تکه میوه (سیب، پرتقال، موز و غیره) یا یک پیمانه آبمیوه، چای یا قهوه است. این مورد شامل سیب زمینی سرخ کرده نمی شود زیرا روغن مورد استفاده برای سرخ کردن آنتی اکسیدانت موجود در سیب زمینی را از بین می برد. دیگر سبزیجات سرخ شده مانند گل کلم، کلم بروکسل، تمپورا و غیره هم همین وضعیت را دارند.

متاسفانه آمریکایی ها به طور معمول روزانه در حدود سه واحد میوه و سبزیجات مصرف می کنند، که این میزان دو واحد کمتر از حداقل مقدار توصیه شده برای سلامت و داشتن رابطه جنسی عالی است. کمبود مصرف غذاهای گیاهی یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در اثر بیماری های قلبی، سرطان، سکته و همچنین رنج بردن بسیاری افراد از مشکلات جنسی می باشد.

سالم خواری راحت تر از آن چیزی است که فکرش را می کنید. با صبحانه تان میوه مصرف کنید. به جای مصرف برگر، پیتزا یا مرغ سرخ شده، یک سالاد لذیذ و سوپ لوبیا و سبزیجات مصرف کنید. یک ظرف بزرگ سوپ سبزیجات درست کنید و آن را در چند وعده نوش جان کنید. از خوردن چیپس ذرت و سیب زمینی در میان وعده هایتان خودداری کنید و از کرفس، هویج یا انواع و اقسام میوه ها به عنوان میان وعده استفاده کنید. برای عملکرد جنسی بهتر، نیازی نیست به صورت کامل گیاهخوار شوید، تنها کافی است میوه و سبزیجات بیشتری در رژیم غذایی تان بگنجانید.

مصرف متوسط شراب قرمز (تا یک گیلاس روزانه در خانم ها و دو گیلاس روزانه در آقایان) خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد زیرا انگور قرمز غنی از آنتی اکسیدانت است.

جالب است بدانید که مصرف متوسط الکل، بیشتر از مصرف نکردن آن یا مصرف روزانه بیش از ۲ نوشیدنی استاندارد، بر روی کاهش کلسترول تاثیر دارد. میزان استاندارد یک “نوشیدنی” معادل ۱۲ اونس آبجو، یک اونس distilled spirits یا پنج اونس شراب است. یک گیلاس استاندارد شراب تا نیمه پر باشد. نوشیدن متوسط الکل همچنین به بهبود عملکرد جنسی نیز کمک می کند.

در تحقیق استرالیایی که پیشتر گفته شد، تاثیر مصرف روزانه یک یا دو نوشیدنی در کاهش خطر ابتلا به مشکلات جنسی، بیشتر از قطع مصرف آن یا نوشیدن روزانه بیش از دو نوشیدنی بود.

 

سلامتی و روابط جنسی

 

مطمئنا یک رژیم غذایی سالم عمر طولانی یا رابطه جنسی فوق العاده را در دهه ۹۰ زندگی تضمین نمی کند. پیری تاثیر منفی بر سلامتی و روابط جنسی دارد. اما برخی کاهش های مربوط به روابط جنسی که عموما به پیری ربط داده می شوند، در اصل ناشی از سبک زندگی بی کیفیت تر از حد معمول هستند. اگر می خواهید که سال های بیشتری از روابط جنسی عالی لذت ببرید، سیگار نکشید، به طور منظم ورزش کنید و مقادیر زیادی میوه و سبزیجات استفاده کنید، هرچه بیشتر بهتر.

سکس خوب    گیاه خواری و سکس    سکس خوب  گیاه خواری و سکس       سکس خوب  سکس خوب    گیاه خواری و سکس

گیاه خواری و سکس   سکس خوب  گیاه خواری و سکس   سکس خوب  لذت سکس  لذت سکس    لذت سکس      لذت سکس    لذت سکس

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا