جدیدترین اخبارسبک زندگی

چطور سطح قدرت واقعی خود در زندگی را بالا ببریم؟

چگونه پذیرش و انرژی خود و دیگران را بالا ببریم؟

چطور سطح قدرت واقعی خود در زندگی را بالا ببریم؟

در این مقاله می خواهیم به شما نشان دهیم که چطور سطح واقعی قدرت تان در زندگی را بالا ببرید و باید بگوییم که بله چنین چیزی واقعا وجود دارد.

بانو راسخی مربی توسعه فردی +1(647) 338-6968
بانو راسخی
مربی توسعه فردی
۶۹۶۸ – ۳۳۸ (۶۴۷)۱+

بانو راسخی، مربی توسعه فردی در تورنتو کانادا می‌گوید برای بالا بردن سطح قدرت ابتدا باید به این مساله پرداخت که سطوح قدرت در زندگی واقعی چه هستند؟ سطح قدرت در واقع مجموعه‌ای از عوامل مختلف می‌باشد. همانطور که می‌دانید انسان از سه بخش تشکیل شده است. بخش روحی، جسمی و ذهنی. هر یک از این موارد مهم بوده و رشد کامل هرکدام باید مورد توجه قرار گیرد. برای افزایش سطح توان خود و رساندن آن به حداکثر، لازم است که از هر سه جنبه مراقبت کرده و آنها را به بیشترین میزان خود برسانید که من در ادامه به شیوه انجام این کار می پردازم.

افزایش سطح قدرت فیزیکی

عجیب است که مردم درباره فیزیک بدنی یک دیدگاه دوگانه دارند. عده ای از مردم فکر می کنند که فیزیک بدنی اصلا اهمیتی ندارد در حالیکه بقیه معتقدند که فیزیک بدنی مهم ترین بخش زندگی است. شما افراد لاغری را می بینید که معتقدند بدنشان ماهیچه‌ای بوده و قوی هستند و در عوض افرادی با فیزیک بدنی خیلی خوب می‌بینید که نمی‌توانند به اندازه کافی از آن بهره ببرند. همانطور که اشاره کردم شما باید در این سه مورد به تعادل برسید. پس بیایید در این بخش در مورد فیزیک بدنی و اهمیت آن صحبت کنیم.

از آنجا که ما در یک دنیای فیزیکی زندگی می کنیم، بدن فیزیکی ما پایه و اساسی است که ذهن و روح ما بر اساس آن بنا شده است، به عبارت دیگر این بخش در اصل پایه و اساس بخش های دیگر است. البته این بدان معنی نیست که فیزیک بدنی از بعد ذهنی یا روحی برتر و مهم‌تر است، بلکه به این معنی است که بدون بدن قوی، رشد روح و ذهن بسیار سخت خواهد بود. علاوه بر آن، جسم، روح و ذهن با هم در ارتباط هستند. یعنی در واقع چاق یا لاغر بودن شما روی رشد معنوی شما به عنوان یک انسان تاثیر می گذارد.

بانو راسخی می‌گوید «در مورد سلامت جسمی خود باید روی آنها تمرکز کنید. اولین مورد تولید تستوسترون سالم است. بدون تستوسترون شما واقعا خصیصه مردانگی ندارید و هرچه میزان تستوسترون در بدن‌تان بیشتر باشد خصوصیت‌های مردانه شما بیشتر خواهد بود. تستوسترون هدیه خدا به انسان است که دنیای شیطانی مدرن قصد دارد آن را از بین ببرد. در ارتباط با این هورمون راه درست این است که تمام تلاش خود را بکنید تا بتوانید میزان این هورمون را در بدن خود بالا برده و آن را در یک سطح سالم نگه دارید.

مساله بعدی قدرت و ماهیچه هاست. مردها هیچگاه قرار نبوده که بدن یا گوارش ضعیفی داشته باشند که مردانگی آنها را نابود کند.

بانو راسخی می‌گوید «منظور من این نیست که شما باید بدنساز باشید یا ماهیچه های آنچنانی بسازید. بلکه منظور من این است که ماهیچه های مورد استفاده شما باید سالم باشد در حدی که یک مرد سالم به نظر برسید. به طور فرضی اگر شما یک انسان قدیمی در یک روستای اولیه بودید و روستای‌ شما مورد حمله قرار می گرفت، شرایط شما باید به گونه‌ای باشد که به عنوان یکی از نقاط قوت روستا در جنگ محسوب شوید نه مانند زنان، افراد سالمند یا کودکان.

بانو راسخی توصیه می کند که «قدرت خود را توسعه دهید. اما نه در حدی که زیبایی تان را نابود کند»، زیبایی و قدرت باید با یکدیگر در تعادل باشند و وقتی شما به طور طبیعی تمرین می کنید در نهایت به بهترین شرایط از هر دو نظر می رسید. شما یک بدنساز کارتونی یا وزنه بردار چاقی که نمی تواند هیچ‌کاری جز بلند کردن سه وزنه سنگین انجام دهد نیستید. ورزشهای رزمی یا ورزش های قدرتی و دو روش های بسیار عالی برای بالا بردن قدرت ماهیچه‌ها است.

 چطور سطح قدرت واقعی خود در زندگی را بالا ببریم؟
چطور سطح قدرت واقعی خود در زندگی را بالا ببریم؟

توسعه سطح قدرت های ذهنی

بانو راسخی می‌گوید از آنجا که من یک دختر دارم که ورزش بوکس را حرفه‌ای دنبال می‌کند با آن آشنا هستم. یکی از مواردی که من درباره ورزش های رزمی از جمله بوکس علاقه دارم این است که برخلاف سایر ورزش هایی که انجام داده‌ام (مثل دو یا فوتبال)، ورزش های رزمی علاوه بر قدرت و توانایی ورزشی نیاز به هوش نیز دارند. در این ورزش ها شما باید فکر کنید و از حریف خود پیشی بگیرید. در حالی که در دو تنها کاری که باید بکنید این است که در یک خط مستقیم با سرعت بدوید و در فوتبال نیز باید جلوی عقب رفتن توپ را بگیرید. البته مطمئنا صحبت من به این معنی نیست که ذهن فرد در این بازی ها درگیر نمی‌شود. بنابراین با انجام ورزش های رزمی می توانید همزمان هم رشد و توسعه جسمی داشته باشید و هم ذهنی.

بدیهی است که سطوح قدرت ذهنی چیزی بیش از موارد گفته شده است.

بانو راسخی می‌گوید یکی از بهترین و بزرگترین کارهایی که می توانید برای افزایش سطح قدرت ذهنی خود انجام دهید خواندن کتاب های تخیلی و غیرتخیلی است. خواندن و مطالعه یک مهارت ارزشمند است که به شما این امکان را می دهد که به راحتی چیزهایی را یاد بگیرید که دیگران برای آن زحمت کشیده یا حتی جان داده‌اند. من فکر می کنم مردم نمی‌دانند که مطالعه چه قدرت هایی به آنها می دهد. پیشنهاد من این است که هر ماه یک کتاب تخیلی و یک کتاب غیرتخیلی مطالعه کنید. اما من توصیه می‌کنم که این تعداد را به چهار کتاب در ماه افزایش دهید تا این مساله برای شما تبدیل به یک عادت شود.

پیشنهاد من این است که از روش های احمقانه بالابردن سرعت مطالعه استفاده نکنید زیرا جزئیاتی را از دست خواهید داد که همه چیز را تغییر می دهند. بنشینید و مثل یک انسان عادی یک کتاب را مطالعه نموده و از آن لذت ببرید. من کتاب های غیرتخیلی را در حین استراحت صبحگاهی و کتاب های تخیلی را پیش از رفتن به رختخواب مطالعه می کنم.

مطالعه خود نوعی یادگیری است و یادگیری هرگز نباید متوقف شود. اما شما باید کاری بیش از خواندن انجام دهید. پیشنهاد من این است که علاوه بر مطالعه، نوشتن را هم به برنامه خود اضافه کنید، حتی اگر نوشتن خاطرات روزانه باشد. سازماندهی افکار و نوشتن آنها روی کاغذ معجزه می‌کند. این کار موجب می شود ارتباطات شما بهتر شود، و علاوه بر دیگر مزیت هایی که دارد، یک ذهن قوی به شما می دهد. من شخصا در مورد موضوعات غیر تخیلی مینویسم، گاهی نیز داستان های تخیلی و فکرهای روزانه خودم را می نویسم. من کاملا به قدرت نوشتن آگاه هستم. پیشنهاد من این است که یک مداد یا خودکار و یک کاغذ روی میز کامپیوتر خود یا یک نقطه در دسترس خود بگذارید تا بتوانید هرزمان که خواستید نوشتن را شروع کنید.

آخرین نکته حل مشکلات است. شما یک زندگی عادی دارید و احتمالا زیاد با این مورد برخورد خواهید کرد. حل پازل نیز مفید است، چه پازل ذهنی و منطقی باشد چه ورزش های رزمی (شطرنج نیز یکی از بازی های مفید در این زمینه است). در این بازی ها شما باید به حریفان خود فکر کرده، از آنها جلو زده و آنها را شکست دهید. برخی بازی های استراتژیک نیز احتمالا در همین دسته قرار می گیرند. توجه کنید که بازی یا پازل باید سخت باشد به گونه ای که حل کردن آن برای شما چالش برانگیز باشد، در غیر اینصورت انجام آن تاثیری که می خواهید را نخواهد داشت.

افزایش سطح قدرت روحی و معنوی

در این بخش وارد مسائل عمیق‌تر می‌شویم. اگرچه برخی فکر می‌کنند که بخش روحی و معنوی انسان تنها بخش ابدی اوست، اما من زیاد از این مساله مطمئن نیستم. هرچند که این بخش مهم در عصر مدرن ما کم اهمیت جلوه داده شده و نادیده گرفته می‌شود. مولفه معنوی انسان بخش های زیادی را به خود اختصاص می دهد و امری چندوجهی است، از همین رو توصیه هایی که در این بخش گفته می شود متفاوت خواهند بود.

چطور سطح قدرت واقعی خود در زندگی را بالا ببریم؟
چطور سطح قدرت واقعی خود در زندگی را بالا ببریم؟

در این بخش نیز لازم است مجدد توصیه به انجام ورزش های رزمی کنم زیرا این ورزش ها برای بعد معنوی انسان نیز مفید هستند. یکی از دلایلی که من به شدت طرفدار ورزش های رزمی هستم این است که این ورزش ها برای رشد هر سه بعد انسان مفید هستند. شکار نیز برای بعد معنوی اثری همچون ورزش های رزمی دارد. انسان برای تلاش، جنگیدن، کشتن و غلبه کردن ساخته شده است. این مساله ما را به بخش دیگری از بعد معنوی و روحی انسان می رساند که قدرت اراده است. محققان مدرن سعی کرده اند که بگویند قدرت اراده در انسان محدود است اما این اصلا صحیح نیست.

قدرت اراده چیزی است که ما از خودمان تصور می‌کنیم، مثل آتشی که کنترلش می‌کنیم و هر زمان لازم باشد شعله‌های آن را مجددا زیاد می کنیم، اما باید آن را بارها و بارها امتحان کنیم. ما باید یاد بگیریم که در مواقع سختی و دشواری سرسخت بوده و مقاومت کنیم. جلو برویم و جا نزنیم. بگذارید افراد بدون روح به حرفهای بیهوده گوش کنند، بگذارید باور کنند که ضعیف و بیچاره هستند، ما اما می‌دانیم که اینطور نیست.

اما بعد معنوی و روحی انسان تنها از اراده و مبارزه تشکیل نشده است. انسان نیاز به تنهایی و سکوت نیز دارد تا از مسائل جزئی دور شده و با قدرت های برتر یکی شود. پیدا کردن زمانی برای تنهایی و سکوت سخت است اما چیزهای خوب در تنهایی و سکوت پیدا می شوند. منبع سر و صدا و حواس پرتی ها را قطع کنید و زمانی را در تنهایی سپری کنید. بهترین مکان برای انجام این کار و تمرکز طبیعت است.

طبیعت روح انسان را شفا داده و آن را تغذیه می کند و من توصیه می کنم هر زمان که می توانید به اعماق طبیعت بروید. کوهنوردی کنید، در طبیعت کمپ بزنید، و هر کاری می توانید انجام دهید تا وارد طبیعت شوید. به طبیعت اجازه دهید تا به شما انرژی دهد، شما را شارژ کرده و مردانگی و روحتان را درمان کند.

۳ + ۳ + ۳ = بیش از ۹۰۰۰

نکته اینجاست که وقتی تمام این موارد با هم عمل می کنند، اثرشان از زمانی که جدا جدا عمل کنند بسیار بیشتر خواهد بود. برای این که این مساله بیشتر روشن شود بیایید فرض کنیم نمره ۳ یعنی شما همه موارد را نه در سطح عالی بلکه در یک سطح بالا دارید، نمره ۲ یعنی شما خوب عمل کرده اید اما هنوز می‌توانید بیشتر پیشرفت کنید، و نمره ۱ به این معنی است که شما می‌دانید که لازم است در حوزه مورد نظر پیشرفت کنید و برای آن اقدام کرده اید، و در نهایت نمره ۰ یعنی شما در این حوزه کاملا شکست خورده اید.

حال فرض کنید شما در بخش جسمی نمره ۲، در بخش ذهنی نمره ۳ و در بخش روحی و معنوی نیز نمره ۲ را دارید. بدین ترتیب نمره سطح قدرت شما ۷ خواهد بود. سپس تلاش کرده و نمراتتان را در بخش جسمی به ۳، ذهنی ۳ و روحی و معنوی نیز ۳ می رسانید. در چنین حالتی نمره کلی سطح قدرت شما ۹ نخواهد بود. بلکه در این صورت نمره کلی سطح قدرت شما تقریبا معادل ۱۵ خواهد بود زیرا این عوامل زمانی که همزمان با هم در سطح بالا عمل کنند نتیجه بیشتر و بهتری خواهند داشت. بنابراین شما باید سعی کنید در کنار رساندن نقاط قوت خود به سطح حداکثری، روی نقاط ضعف خود نیز کار کرده و آنها را بهبود بخشید.

نمی توان گفت بوکسوری که تنها از دست چپش استفاده می کند به اندازه نصف بوکسوری که از هر دو دستش برای مبارزه استفاده می کند موفق است، بلکه میزان موفقیت یک بوکسور یک دست تقریبا برابر با یک هشتم تا یک دهم بوکسوری است که از هر دو دست خود استفاده می کند. قدرت ها با هم ترکیب شده و تفاوت زیادی ایجاد می کنند. به همین علت است که تغییری کوچک در یک بخش می تواند اثر مرکبی بزرگ بر جای بگذارد. پس همین الان شروع کنید و روی سطح قدرت خود کار کرده و آن را تا ۹۰۰۰ بالا ببرید! چطور سطح قدرت واقعی خود در زندگی را بالا ببریم؟  بانو راسخی  بانو راسخی  چطور سطح قدرت واقعی خود در زندگی را بالا ببریم؟ مربی توسعه فردی  مربی توسعه فردی  مربی توسعه فردی  مربی توسعه فردی  مربی توسعه فردی  مربی توسعه فردی  مربی توسعه فردی

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا