جدیدترین اخبارجهان

توپخانه های هویتزر آلمانی به عنوان بخشی از اولین بسته تسلیحاتی تعهد شده وارد اوکراین شدند

اولین محموله هویتزرهای خودکششی آلمانی وارد اوکراین شد

توپخانه های هویتزر آلمانی به عنوان بخشی از اولین بسته تسلیحاتی تعهد شده وارد اوکراین شدند

وزیر دفاع اوکراین روز سه شنبه گفت که هویتزرهای خودکششی آلمانی در اولین تحویل تسلیحات سنگین که برلین وعده داده بود وارد اوکراین شده اند.

توپخانه های هویتزر آلمانی به عنوان بخشی از اولین بسته تسلیحاتی تعهد شده وارد اوکراین شدند
توپخانه های هویتزر آلمانی بعنوان بخشی از بسته تسلیحاتی تعهد شده وارد اوکراین شدند

اوکراین از غرب خواسته است تا توپخانه بیشتر و بهتری بفرستد، چرا که این کشور در حال اتمام موجودی مهمات مخصوص زرادخانه دوران شوروی خود می‌باشد که جنگ روسیه باعث کاهش آن شده است.

الکسی رزنیکوف (Oleksii Reznikov) وزیر دفاع اوکراین در شبکه های اجتماعی گفت «ما موجودی تسلیحاتی خود را دوباره پر کردیم! تسلیحات پانزرهاوبیتز ۲۰۰۰ آلمان با خدمه اوکراینی آموزش دیده به خانواده توپخانه اوکراینی پیوست.»

تسلیحات پانزرهاوبیتز ۲۰۰۰ یکی از قوی‌ترین سلاح‌های توپخانه‌ای در انبارهای بوندسور (Bundeswehr) است و می‌تواند اهدافی را در فاصله ۴۰ کیلومتری (۲۵ مایلی) هدف قرار دهد.

آلمان در ماه مه متعهد شد که هفت فروند هویتزر خودکششی برای کی‌یف تامین کند که به پنج سامانه توپخانه‌ای که هلند وعده داده بود، اضافه می شود.

آندری یرماک (Andriy Yermak) مدیر دفتر رئیس جمهور اوکراین فهرستی از دیگر تسلیحات وعده داده شده توسط آلمان را منتشر کرد که شامل ۳۰ تانک گپارد (Gepard) و سه موشک انداز چندگانه مارس ۲ (MARS II) و همچنین ۵۰۰ موشک استینگر دوش‌پرتاب است.

کیف قبلاً گفته بود که برای عقب راندن نیروهای روسی که در ۲۴ فوریه به این کشور حمله کردند و حدود ۲۰ درصد از خاک کشور را اشغال کردند، به ۱،۰۰۰ هویتزر، ۵۰۰ تانک و ۱،۰۰۰ هواپیمای بدون سرنشین و همچنین سایر تسلیحات سنگین دیگر نیاز دارد.

آمریکا، بریتانیا، فرانسه، نروژ و لهستان نیز از جمله دیگر کشورهایی هستندکه هویتزرهای خودکششی و یدک‌کشی اوکراین را تامین کرده‌اند.

آخرین تحولات و اخبار جنگ اوکراین  آخرین تحولات و اخبار جنگ اوکراین  آخرین تحولات و اخبار جنگ اوکراین

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا