ایرانجدیدترین اخبار

مرگ مهندس ایرانی در سایت نظامی پارچین به دلیل «خرابکاری صنعتی» بود

مهندس وزارت دفاع به دلیل خرابکاری صنعتی در پارچین کشته شد ولی هدف مستقیم این حادثه نبود

مرگ مهندس ایرانی در سایت نظامی پارچین به دلیل «خرابکاری صنعتی» بود

یکی از فرماندهان سپاه پاسداران ایران روز دوشنبه گفت که مرگ یک مهندس وزارت دفاع ایران در ماه مه ۲۰۲۲ به دلیل «خرابکاری صنعتی» در یک سایت نظامی در پارچین در نزدیکی تهران بود.

حسنی آهنگر فرمانده سپاه در اظهارات خود به خبرگزاری نیمه رسمی «انتخاب» در مورد این که چه کسی پشت این خرابکاری بوده است، توضیحی نداد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آهنگر گفت شهید وزارت دفاع خودش هدف مستقیم این عملیات خرابکارانه نبود بلکه «تحت تاثیر یک خرابکاری صنعتی» کشته شده است.

روزنامه انتخاب افزود: «در حادثه ای که روز ۴ خرداد در یکی از واحدهای تحقیقاتی وزارت دفاع در منطقه پارچین رخ داد، مهندس احسان قدبیگی به شهادت رسید و یکی از همکارانش مجروح شد».

خبرگزاری «نیویورک‌تایمز» برخلاف ادعای حسنی‌آهنگر قبلا به نقل از سه ایرانی و یک مقام آمریکایی مدعی شده بود که حمله به سایت پارچین از طریق پهپادهای انفجاری و کوتاه‌برد «کوادکوپتر» انجام شده است.

نیویورک‌تایمز به نقل از این منابع خبری گفته بود که پهپادها در یک ساختمان تحقیقاتی منفجر شدند که برای ساخت پهپادهای متعلق به وزارت دفاع ایران استفاده می شود و یک مهندس جوان شاغل در این مرکز (احسان قدبیگی) کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.

پارچین یک سایت نظامی حساس است که چندین واحد صنعتی و تحقیقاتی را در خود جای داده، جایی که سرویس‌های امنیتی غربی معتقدند ایران بیش از یک دهه پیش آزمایش‌های مربوط به انفجار بمب هسته‌ای را انجام داده است.

ایران اتهامات غرب مبنی بر تلاش برای ساخت بمب اتمی را رد می کند و می گوید که برنامه هسته ای این کشور صرفا برای اهداف صلح آمیز است.

ترور اعضا و فرماندهان سپاه ایران      ترور اعضا و فرماندهان سپاه ایران      ترور اعضا و فرماندهان سپاه ایران

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا