جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

وزارت ایمنی عمومی کانادا برای بیش از ۸۵۰ نفر یک کد مسافرتی ویژه صادر کرد

صدها نفر از مسافران هوایی برای اجتناب از مشکلات تطبیق اشتباهی با فهرست ممنوعیت پرواز از کد ویژه استفاده می کنند

وزارت ایمنی عمومی کانادا برای بیش از ۸۵۰ نفر یک کد مسافرتی ویژه صادر کرد

بیش از ۸۵۰ نفر یک کد ویژه دریافت کرده اند که به آنها کمک می کند از درگیری ناخواسته با مشکلات مربوط به فهرست ممنوعیت پرواز اجتناب کنند. وزارت ایمنی عمومی کانادا برای بیش از ۸۵۰ نفر یک کد مسافرتی ویژه صادر کرد

وزارت ایمنی عمومی کانادا برای بیش از 850 نفر یک کد مسافرتی ویژه صادر کرد
بازیکن سابق هاکی روی یخ بابی روسو و همسرش هوگت با یوسف احمد ۱۹ ساله [بالا سمت چپ] سیف الله خان ۱۷ ساله، آدام احمد ۱۸ ساله و آدام احمد ۱۹ ساله و نشسته پایین سمت چپ دیوید متیوز ۶ ساله، آدام احمد ۸ ساله، آلیا محمد ۴ ساله در اتاوا بعنوان خانواده های کودکان و جوانانی که به دلیل مطابقت نام آنها با لیست های امنیتی در روز یکشنبه، ۵ نوامبر ۲۰۱۷، متوقف می شوند. مطبوعات کانادا / جاستین تانگ

وزارت ایمنی عمومی کانادا گفت از ابتدای شروع به کار این برنامه در نوامبر ۲۰۲۰ تا به حال دوازده نفر از این مسافران مستقیما به دلیل استفاده از این کد شخصی توانسته اند اجازه سوار شدن به هواپیما دریافت کنند.

پس از متوقف شدن بسیاری از کودکان کم سن در فرودگاه ها به دلیل تشابه اسمی با افراد فهرست ممنوعیت پرواز، وزارت ایمنی عمومی کانادا اجرای سراسری طرح شماره سفر کانادایی (Canadian Travel Number) را به عنوان یک گام کلیدی در نوسازی رویه‌های پایش و غربالگری مسافران ارائه کرده است.

مسافرانی که از این لحاظ مشکلاتی را تجربه کرده اند می توانند در هنگام رزرو پرواز در داخل یا به/از کانادا برای پیشگیری از تطبیق اشتباهی نام خود با فهرست ممنوعیت پرواز برای دریافت یک شماره مسافرت در وبسایت وزارت ایمنی عمومی درخواست ثبت کنند.

دولت شرکت های حمل و نقل هوایی را ملزم کرده است که نام و تاریخ تولد مسافر را ظرف ۷۲ ساعت پیش از پرواز ارسال کنند تا هویت آنها تایید شود و هر گونه تطبیق اشتباهی نام آنها [با افراد فهرست ممنوعیت پرواز] از قبل برطرف شود.

دولت اکنون وظیفه دارد مسافران را براساس فهرست تحت نظر که طبق قانون مسافرت هوایی امن (Secure Air Travel Act) تهیه می شود و به طور رایج به عنوان فهرست ممنوعیت پرواز شناخته می شود، غربالگری و پایش کند.

اگر نیازی به الزامات غربالگری اضافی یا ممنوعیت کامل و فوری برای  اجازه دادن به پرواز یک شخص وجود داشته باشد مسئولان فدرال به شرکت های حمل و نقل هوایی اطلاع می دهند.

دولت پس از اجرای این سیستم گفت که این طرح  امنیت مسافرت هوایی را بهبود می دهد و از حریم خصوصی مسافران محافظت می کند چرا که ایرلاین ها که مدت‌های طولانی از فهرست ممنوعیت پرواز برای غربالگری استفاده می کردند از این پس به این فهرست دسترسی مستقیم نخواهند داشت.

نیک دِفالکو (Nic Defalco) سخنگوی وزارت ایمنی عمومی کانادا گفت که شماره مسافرت و سیستم غربالگری متمرکز همراه با یکدیگر باعث محدود کردن «هرگونه سوگیری و پیش قضاوت ناخودآگاه در روال غربالگری انسانی و روش های غربالگری متناقض» می شوند و «در عین حال عدالت را برای مسافران قانونی سفرهای هوایی تقویت می کنند.»

وزارت ایمنی عمومی کانادا گفت از ۲۰ ژانویه بیش از ۱،۲۰۰ کانادایی برای دریافت شماره مسافرت کانادایی درخواست ثبت کرده اند و ۸۵۹ شماره برای متقاضیان صادر شده است.

اکثر افراد متقاضی دریافت شماره مسافرت در محدوده سنی ۳۱ تا ۶۰ سال قرار دارند. تنها شش درصد از درخواستها برای کودکان بوده است. در حدود ۷۰ درصد از متقاضیان مرد هستند و به همین میزان نیز شهروند کانادایی می‌باشند.

دفالکو گفت اکثر موارد تطبیق اشتباهی نام مسافران با فهرست ممنوعیت پرواز بدون استفاده از شماره مسافرت کانادایی و با استفاده از سیستم غربالگری متمرکز برطرف شده است.

«تا به حال ۱۲ مسافر با استفاده از شماره مسافرت کانادایی (CTN) اجازه پرواز دریافت کرده اند، که یعنی این افراد از مزایای داشتن شماره مسافرت کانادا به عنوان یک اطلاعات اضافی برای تایید هویت خود بهره مند شده اند. علاوه بر این هیچ موردی از تطبیق اشتباهی نام مسافران در مورد کودکان کوچکتر از ۱۶ سال اتفاق نیفتاده است.»

شماره مسافرتی و تغییرات سیستم غربالگری پس از آن اجرا شد که چندین خانواده که کودکان کم سن و سال داشتند نسبت به تاخیرهای اعصاب خردکن فرودگاه به دلیل تطبیق اشتباهی نام کودکان خود با فهرست ممنوعیت پرواز ابراز نگرانی کردند.

دولت هشدار داده است که اگر مشکلات فرودگاه مربوط به برنامه متفاوتی از جمله فهرست امنیتی سایر کشورها باشد داشتن شماره مسافرتی باعث جلوگیری از این تاخیرها نخواهد شد. 

کد مسافرتی  مشکلات فرودگاه  کد مسافرتی  مشکلات فرودگاه     کد مسافرتی    مشکلات فرودگاه    کد مسافرتی  مشکلات فرودگاه

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا