جدیدترین اخبارسبک زندگی

قلب من در طول پاندمی شکست، در این مقاله ۱۲ راهی که برای درمان آن استفاده کردم را بیان میکنم

قلب من در طول پاندمی شکست، در این مقاله ۱۲ راهی که برای درمان آن استفاده کردم را بیان میکنم

قلب من در طول پاندمی شکست، در این مقاله ۱۲ راهی که برای درمان آن استفاده کردم را بیان میکنم

یک دهه پیش، من به شدت دلشکسته بودم و با همین وضعیت به راهم ادامه دادم. با وجود آن که در آن زمان این مسیر برای من بسیار طاقت فرسا بود، اما به طور کامل زندگی من _و خود من_ را تغییر داد و بهبود بخشید.

پس از ده سال، این روزها من دوباره در حال التیام بخشیدن به قلب شکسته ام هستم، با این تفاوت که این بار دقیقا می دانم که برای بهبود و رشد چه کارهایی باید انجام دهم. در اینجا ۱۲ راه حرفه ای که توصیه شخصی من برای هدایت کردن درد جدایی و بهبود آن است آورده شده است. قلب من در طول پاندمی شکست، در این مقاله ۱۲ راهی که برای درمان آن استفاده کردم را بیان میکنم

قلب من در طول پاندمی شکست، در این مقاله 12 راهی که برای درمان آن استفاده کردم را بیان میکنم
قلب من در طول پاندمی شکست،  ۱۲ راهی که برای درمان استفاده را بیان میکنم

 

۱- برای مدتی با پارتنر/همسر سابق خود هیچگونه ارتباطی نداشته باشید

قلب من در طول پاندمی شکست، ۱۲ راه برای درمان دلشکستگی

تاثیر عشق بر مغز شبیه به مخدر است. حذف این منبع مخدر در طول جدایی، باعث می شود که برخی از افراد علائمی مشابه ترک مواد مخدر را تجربه کنند. این عامل نه تنها باعث پریشانی می شود، بلکه در صورتی که پارتنر سابق به زندگی فرد وارد شود، فرآیند تصمیم گیری را نیز تحت تاثیر قرار داده و مختل می کند.

به عبارت دیگر، اگر شما به دنبال بهبود وضعیت عشقی خود هستید و هنوز با پارتنر/ همسر سابق خود در ارتباطید، باید به شما بگوییم که به شدت در معرض خطر بازگشت به رابطه ناسالم خود هستید.

 

۲- به سمت کودک درون آسیب دیده تان تمایل پیدا می کنید

قلب من در طول پاندمی شکست، ۱۲ راه برای درمان دلشکستگی

زخم های بهبود نیافته مربوط به دوران کودکی، در بزرگسالی و در مواقعی که فرد یک رخداد از دست دادن را تجربه می کند دوباره فعال می شوند. این قضیه می تواند باعث شود که شما از لحاظ احساسی به سنی که برای اولین بار با این مساله مواجه شدید بازگردید.

زمانی که این اتفاق رخ می دهد، تمرین خود مراقبتی و گرایش به کودک درون وحشت زده بسیار اهمیت دارد و راه های زیادی نیز برای انجام آن وجود دارد. کاری که من انجام دادم این بود که یک عروسک پارچه ای نرم برای خودم خریدم که به من کمک کند تا بتوانم تنها بخوابم.

علاوه بر آن، مهم است که مطمئن شوید که نیازهای اولیه خود را نادیده نمی گیرید. سعی کنید هر چند ساعت غذا بخورید (حتی اگر چندان احساس گرسنگی نمی کنید)، خواب خود را در اولویت قرار دهید، و اگر نیاز دارید از پزشک کمک بخواهید؛ پزشک ممکن است در این دوران برای برخی افراد داروهای ضد افسردگی موقتی، داروهای خواب آور یا ضد اضطراب تجویز کند.

 

۳- به داستان های افراد دیگر گوش کنید تا دریابید که شما تنها نیستید

قلب من در طول پاندمی شکست، ۱۲ راه برای درمان دلشکستگی

دلشکستگی تجربه ای منحصر به فرد است که در آن احساس تنهایی می کنید. گذر از زمانی که عمیقا به فردی نزدیک هستید تا زمانی که احساس می کنید کاملا تنها هستید. اما حقیقت این است که میلیون ها فرد دلشکسته دیگر نیز هستند که در کنار شما در حال گذر از این دوران هستند و میلیاردها نفر که قبل از آن از این دوران گذر کرده اند.

پس به نوعی، احساس تنهایی در دوران دلشکستگی می تواند تجربه ای متصل کننده باشد. به متن ترانه های با موضوع دلشکستگی گوش کنید، در Reddit موضوعات مربوط به جدایی را دنبال کنید، یا به پادکست من “Better Because of It” گوش کنید. در این پادکست من با افرادی که قبلا دلشکسته بودند درباره جدایی شان و مسیر بهبودشان مصاحبه کرده ام.

 

۴- سبک دلبستگی خود را بشناسید

 

درک این که سبک دلبستگی شما در روابط گذشته ­تان چه نقشی ایفا کرده می تواند بهبود پس از جدایی را برای شما راحت تر کند یا حداقل این درک را به شما بدهد که چرا این اتفاق رخ داده است. علاوه بر آن این موضوع می تواند به ما کمک کند که متوجه شویم کدام بخش از شخصیت خود را می توانیم بهبود بخشیم و این در نهایت می تواند منجر به یک دلبستگی سالم تر و ایمن تر شود.

 

۵- در حالی که فضایی برای حواس پرتی فراهم میکنید، غم و اندوه خود را پردازش کنید

قلب من در طول پاندمی شکست، ۱۲ راه برای درمان دلشکستگی

وقتی که غصه دار هستیم، نیاز داریم که بتوانیم حواس خود را پرت کنیم. هیچکس قادر نیست ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته را سوگواری کند، این شیوه بسیار دردناک است. بنابراین برای اینکه خودتان را با کارتان، با دیدن چند فیلم در نتفلیکس با نوشیدن یک بطری شراب یا the arms of a rebound مشغول کرده اید خود را قضاوت نکنید.

این را بدانید که در نهایت برای بهبودی باید احساس کنید. می توانید به آن به عنوان یک “فعالیت” سازنده نگاه کنید که برای رسیدن به سمت دیگر ضروری است. پیشنهاد شخصی من خاطره نویسی، گوش دادن به موسیقی، انجام کارهای هنری و صحبت با تراپیست است؛ و در نهایت از آن جایی که بدن جایی است که این غم در آن نگهداشته می شود، رسیدگی به بدن نیز یکی از راه های درمانی مفید است. یوگا، رقص، پیاده روی، طب سوزنی و ماساژ از جمله روش هایی بوده اند که در طول این دوران برای من به شدت مفید بوده اند.

قلب من در طول پاندمی شکست، ۱۲ راه برای درمان دلشکستگی

۶-مانند یک دوست یا فرد عزیز از خود حمایت کنید

 

ما عموما در برخورد با دوستان مان و افرادی که دوستشان داریم نسبت به زمانی که موضوع مورد بحث خودمان هستیم، صبورتر هستیم و درک بیشتری داریم. این خود انتقادی و رها کردن خود در زمانی که در درد و رنج هستیم در واقع رنج های ما را با هم ترکیب می کند. به جای قضاوت درباره خود و شرمندگی و اضطراب غیر ضروری، بدانید که این دوران زمانی برای دوست داشتن و درک خود است.

به تجربه عاطفی موقت خود احترام بگذارید، کلمات تشویقی به کار ببرید، و برای حالت روحی، عملکرد و بهره وری خود انتظارات واقع بینانه تعیین کنید. مساله ای که شاید مهم تر از همه باشد این است که به یاد داشته باشید فرآیند التیام و درمان روندی آشفته و غیرخطی دارد.

قلب من در طول پاندمی شکست، ۱۲ راه برای درمان دلشکستگی

۷-فرصت هایی برای بهبود انعطاف پذیری و تاب آوری خود پیدا کنید

 

در حالی که کمال گرایی (و شبکه های اجتماعی) با پیشنهاد اینکه می توانیم به جایی برسیم که دیگر احساس درد نکنیم {به ما دروغ می گویند} حقیقت این است: تا زمانی که زنده هستیم ، در برابر احساسات سخت آسیب پذیر هستیم.

وقتی که در یک دوره غیرقابل اجتناب ناراحتی قرار می گیریم، دلشکستگی فرصت کافی برای یادگیری تحمل احساسات دشوار و کمک به خود در دوران های پر چالش را به ما می دهد و در نهایت، این چیزی است که به انعطاف پذیری منتهی می شود.

قلب من در طول پاندمی شکست، ۱۲ راه برای درمان دلشکستگی

۸-اطراف خود را با افرادی پر کنید که شما را دوست دارند و حمایتتان میکنند

 

اطراف خود را با افرادی پر کنید که از شکستن و مضطرب بودن در کنار آن ها ترسی ندارید؛ افرادی که به شما پیشنهاد مثبت اندیشی نمی دهند یا اینکه نمی گویند “دو ماه از آن جریان گذشته، تو باید تا الان با این موضوع کنار آمده باشی!”

در دوره دلشکستگی، شما به همدلی و ارتباط صادقانه نیاز دارید.

حتی اگر تمایل دارید که خود را منزوی کنید و تنها باشید، باید سعی کنید که خود را وادار به برقراری ارتباط با دوستان و یا افرادی از خانواده خود کنید که مجبور نیستید در کنار آن ها همواره خود را شاد نشان دهید. در حالت ایده آل، چنین افرادی از شما حمایت می کنند و به شما یادآوری می کنند که چقدر ارزشمند هستید.

قلب من در طول پاندمی شکست، ۱۲ راه برای درمان دلشکستگی

۹-برای آینده برنامه ریزی کنید و در انتظار آن باشید

 

ناامیدی یکی از نشانه های شایع دلشکستگی است. بنابراین، به صورت آگاهانه تلاش کنید تا مواردی ایجاد کنید که باید در انتظار آن ها باشید یا برایشان تلاش کنید : مثلا یک سفر گروهی پیشنهاد دهید، به دیدار یک دوست بروید، در یک دوره آموزشی ثبت نام کنید، یا یک چالش مدیتیشن انجام دهید.

انتظار نداشته باشید که این کارها سرگرم کننده باشند یا در لحظه در شما احساس شادی ایجاد کنند. هرچند که اگر این اتفاق رخ دهد بسیار عالی است! اما باید بدانید که غم و اندوه از افسردگی تقلید می کنند و برای مدتی پیدا کردن شادی و لذت در کارها سخت و طاقت فرسا خواهد بود؛ چیزی که اهمیت دارد این است که تلاش کنید.

قلب من در طول پاندمی شکست، ۱۲ راه برای درمان دلشکستگی

۱۰-خود را وادار به ایحاد روتین ها، عادات و خاطرات جدید کنید

 

بخش اعظمی از التیام دلشکستگی مربوط به بازسازی دوباره خودتان بدون حضور همسر/پارتنر سابق تان است. فضای مخصوص خود را دوباره تنظیم کنید، به یک تیم ملحق شوید، یا حتی به یک کافی شاپ جدید بروید. تلاش کنید تا (مجددا) یک زندگی زیبا بدون حضور او برای خود بسازید.

غم و اندوه غم و اندوه غم و اندوه غم و اندوه غم و اندوه غم و اندوه غم و اندوه غم و اندوه

۱۱-یک نقطه درخشش پیدا کنید

قلب من در طول پاندمی شکست، ۱۲ راه برای درمان دلشکستگی

دلشکستگی می تواند موجب شود ما احساس رها شدگی، ناخواسته بودن، بی ارزش بودن، غیر جذاب بودن و ناخوشایند بودن داشته باشیم. مشخصا ارزش شما بسیار فراتر از ظاهر شما است، اما احساس اعتماد به نفس نسبت به ظاهر خودتان می تواند کمک کند که در درون خود نیز این احساس را تجربه کنید. (مخصوصا زمانی که برای بازگشت به دنیای بیرون آماده اید!)

با توجه به بودجه و علاقه خود می توانید به ماسک های موی خانگی، مانیکور در منزل، یا حتی یک کمد لباس جدید فکر کنید.

التیام بخشیدن

۱۲-با این دوران مانند یک سفر پر چالش برای رسیدن به یک مقصد باورنکردنی برخورد کنید

قلب مالتیام بخشیدنن در طول پاندمی شکست، ۱۲ راه برای درمان دلشکستگی

من قبلا از پرواز با هواپیما وحشت داشتم اما بالاخره مجبور شدم خودم را تسلیم کنم و امید به یک سفر آرام داشته باشم. هرچقدر که این قضیه برای من ناراحت کننده بود، اما همیشه رسیدن به مقصد، ارزش طی آن مسیر را داشت. دلشکستگی نیز به همین صورت است : ما نمی توانیم خود را به نقطه “التیام یافته” منتقل کنیم. باید این مسیر را طی کنیم، هرچند که پر از دست انداز باشد.

تا زمانی که به خودمان یادآور شویم که تسلیم شویم و اطمینان داشته باشیم که در راه رسیدن به یک نقطه باورنکردنی هستیم، مسیر سفر برای ما کمتر دردناک خواهد بود.

راه های گذشتن از غم راه های گذشتن از غم راه های گذشتن از غم راه های گذشتن از غم

التیام بخشیدن التیام بخشیدن التیام بخشیدن التیام بخشیدن التیام بخشیدن التیام بخشیدن التیام بخشیدن راه های گذشتن از غم راه های گذشتن از غم راه های گذشتن از غم 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا