جدیدترین اخبارجهانفرهنگ و هنر

ایان هولم، هنرپیشه بریتانیایی ارباب حلقه ها در سن ۸۸ سالگی درگذشت

مرگ ایان هولم، هنرپیشه بریتانیایی ارباب حلقه ها 

ایان هولم، هنرپیشه بریتانیایی ارباب حلقه ها در سن ۸۸ سالگی درگذشت

ایان هولم، هنرپیشه و بازیگر مشهور و صاحب نام بدلیل بازی در شخصیتهای مختلفی مانند بیبلیو بگینز در فیلم سه گانه ارباب حلقه ها، در سن ۸۸ سالگی درگذشت.

ایان هولم، هنرپیشه بریتانیایی ارباب حلقه ها در سن 88 سالگی درگذشت
ایان هولم، هنرپیشه بریتانیایی ارباب حلقه ها در سن ۸۸ سالگی درگذشت

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ به نقل از سی تی وی ؛

ایان هولم در سال ۱۹۳۱ در گودمیز _ اسکس، جنوب شرقی انگلیس متولد شده و در مدرسه هنرهای نمایشی رادا در لندن تحصیل کرده بود.

او پس از موفقیت در تئاتر وارد تلویزیون و بعد سینما شد. ایان هولم، هنرپیشه بریتانیایی ارباب حلقه ها در سن ۸۸ سالگی درگذشت

ایان هولم، هنرپیشه بریتانیایی ارباب حلقه ها در سن 88 سالگی درگذشت
هنرپیشه بریتانیایی ارباب حلقه ها در سن ۸۸ سالگی درگذشت

هولم نقش Father Vito Cornelius را در فیلم « عنصر پنجم » سال ۱۹۹۷ و نقش پرفسور فیتس را در فیلم « هوانورد» سال ۲۰۰۴ ایفا کرده است.

او در سال ۱۹۶۷ بدلیل نقش آفرینی در نمایشنامه « بازگشت به خانه » به کارگردانی پینتر موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در جوایز تونی شد و سال ۱۹۹۸ نیز برای بازی در نمایش «شاه لیر» اثر شکسپیر جایزه بهترین بازیگر مرد جوایز لارنس الیویه را دریافت کرد.

او سال ۱۹۸۹ لقب فرمانده امپراتوری انگلیس (CBE) و سال ۱۹۹۸ بدلیل خدماتی که به درام کرده لقب شوالیه را دریافت کرد.

الکس ایروین، نماینده وی گفت : هولم صبح جمعه پس از یک بیماری ناشی از پارکینسون در کنار خانواده خود در بیمارستان درگذشت.

وی با انتشار بیانیه ای اظهار داشت: او یک نابغه صحنه و پرده سینما بود که جوایز متعددی را کسب کرد و عاشق کارگردانان، تماشاگران و همه همکارانش بود. شوخ طبعی او نیز همیشه با چشمک زدن در او وجود داشت.

مرگ ایان هولم موجی از پیام ها و ادای احترام را در اینترنت راه انداخت از جمله آکادمی فیلمهای سینمایی و تلویزیون انگلیس (BAFTA) با انتشار توییتی به او ادای احترام کرد و نوشت : ما از شنیدن خبر مرگ ایان ههولم بسیار متاسف هستیم.

 

ادگار رایت نویسنده و کارگردان، از هولم بخاطرعملکردهای عالیش تشکر کرد و نوشت : ایان هولم یک بازیگر نابغه بود که حضور قابل توجهی در بخش های خنده دار، دلهره آور و حشتناک نشان داده است.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا