ایرانجدیدترین اخبارجهان

ایمان احمدپور پرچم افغانستان را به یاد علی‌اکبر سخی بر روی کی ۲ برافراشت

پرچم افغانستان به یاد علی‌اکبر سخی بر روی کی ۲ برافراشته شد

ایمان احمدپور پرچم افغانستان را به یاد علی‌اکبر سخی بر روی کی ۲ برافراشت

پرچم افغانستان به یاد علی‌اکبر سخی، کوهنورد افغانستانی که در مسیر صعود به کی ۲ جان باخته بود، پس از فتح این قله به یاد او برافراشته شد.

ایمان احمدپور، کوهنورد ایرانی پس از فتح «کی ۲» دومین قله مرتفع جهان، این پرچم را به یاد دوست کوهنورد خود علی اکبر سخی بر بالای این قله برافراشت.

علی اکبر سخی، ۳۴ ساله اولین کوهنورد افغانستانی بود که حدود سه هفته پیش تصمیم داشت این قله را فتح کند اما در جریان این صعود به علت سکته قلبی درگذشت و جسد او هنوز از این قله پایین آورده نشده است.

در این صعود افسانه حسامی‌فرد به عنوان اولین زن ایرانی موفق شد، قله کی ۲ را فتح کند.

کی ۲ دومین قله‌ی بلند روی زمین پس از اورست است. این قله با ارتفاع ۸۶۱۱ متر از سطح دریا، در منطقهٔ قره‌قروم در رشته‌کوه‌های هیمالیا و در شمال شرقی پاکستان قرار گرفته و دارای فنی‌ترین و سخت‌ترین مسیر صعود در جهان است.

 کی ۲ در بین کوهنوردان به کشنده‌ترین و پرتلفات‌ترین قله جهان مشهور است.

افسانه حسامی‌فرد و الهام رمضانی دو زن ایرانی هستند که اردیبهشت امسال موفق به فتح اورست نیز شدند.

ایمان احمدپور، کوهنورد ایرانی پس از فتح «کی ۲» دومین قله مرتفع جهان، این پرچم را به یاد دوست کوهنورد خود علی اکبر سخی بر بالای این قله برافراشت. علی اکبر سخی، ۳۴ ساله اولین کوهنورد افغانستانی بود که حدود سه هفته پیش تصمیم داشت این قله را فتح کند اما در جریان این صعود به علت سکته قلبی درگذشت و جسد او هنوز از این قله پایین آورده نشده است. در این صعود افسانه حسامی‌فرد به عنوان اولین زن ایرانی موفق شد، قله کی ۲ را فتح کند. کی ۲ دومین قله‌ی بلند روی زمین پس از اورست است. این قله با ارتفاع ۸۶۱۱ متر از سطح دریا، در منطقهٔ قره‌قروم در رشته‌کوه‌های هیمالیا و در شمال شرقی پاکستان قرار گرفته و دارای فنی‌ترین و سخت‌ترین مسیر صعود در جهان است. کی ۲ در بین کوهنوردان به کشنده‌ترین و پرتلفات‌ترین قله جهان مشهور است. افسانه حسامی‌فرد و الهام رمضانی دو زن ایرانی هستند که اردیبهشت امسال موفق به فتح اورست نیز شدند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا