جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

وزیر مهاجرت کانادا گفت در سال ۲۰۲۲ زمان رسیدگی به درخواستهای مهاجرتی به سطح استاندارد باز می گردد

وزیر مهاجرت کانادا وعده داد که زمان رسیدگی به تقاضانامه های مهاجرتی در سال ۲۰۲۲ به روال عادی پیش از پاندمی بازخواهد گشت

وزیر مهاجرت کانادا گفت در سال ۲۰۲۲ زمان رسیدگی به درخواستهای مهاجرتی به سطح استاندارد باز می گردد

پس از اینکه کووید-۱۹ باعث ایجاد تاخیر قابل ملاحظه در پردازش درخواست های مهاجرتی و طولانی شدن زمان انتظار برای افراد پیگیر دریافت موقعیت اقامتی در کانادا شد، اکنون شان فریزر وزیر مهاجرت کانادا می گوید که دولت تا پایان سال به روال عادی پردازش درخواستها باز خواهد گشت.

دولت سال گذشته اعلام کرد که ۸۵ میلیون دلار برای رسیدگی سریع به درخواست های معوقه خرج خواهد کرد که به گفته شان فریزر وزیر مهاجرت کانادا این بودجه عمدتا صرف استخدام کارکنان خواهد شد.

وزیر مهاجرت کانادا گفت در سال 2022 زمان رسیدگی به درخواستهای مهاجرتی به سطح استاندارد باز می گردد
مهاجرت به کانادا

استخدام کارکنان مهاجرتی اضافی به دولت کمک خواهند کرد که مجوز تحصیل و کار، تمدید اقامت دائم، ویزاهای بازدید و تقاضانامه های گواهی شهروندی را دوباره مطابق زمان تکمیل فرایند عادی خود انجام دهد.

وزیر مهاجرت کانادا گفت دلیل اینکه در این فهرست به تقاضانامه های پیوستن به خانواده اشاره نشده این است که زمان رسیدگی به این نوع تقاضانامه ها از قبل با استاندارد هدف گذاری شده یکساله مطابقت دارد.

شان فریزر در مصاحبه ای در روز یکشنبه گفت «لازم است یادآوری کنم که این تمهیدات تمام مشکلات ظرفیت مهاجرتی کانادا را یک شبه حل نخواهد کرد اما به تدریج باعث ایجاد تفاوت و بهبود خواهند شد؛ برخی از این اقدامات به سرعت بهبود ایجاد خواهند کرد.»

وزیر مهاجرت کانادا انتظار دارد که دولت تا پایان سال تراکم درخواست های معوقه اقامت دائم را برطرف کند و علاوه بر این در آینده پردازش درخواست های جدید را سریعتر انجام دهد.

وزیر مهاجرت کانادا علاوه بر این وعده داد که برای مدت زمان پردازش درخواستها عدد دقیق‌تری روی وبسایت دولت اعلام کند تا مردم بتوانند یک تصور واقعی از زمان مورد نیاز برای رسیدگی به درخواست خود داشته باشند.

شان فریزر گفت که امیدواریم در حالی که دولت تغییرات دائمی در سیستم ایجاد می کند، کارکنان جدید نیز بتوانند فشار کوتاه مدت بر سیستم مهاجرت کانادا و متقاضیان آن را کاهش دهند.

دولت یک پروژه آزمایشی را توسعه خواهد داد که امکان ثبت دیجیتال ۱۰ تا ۲۰ درصد از درخواست های اقامت دائم را فراهم خواهد کرد. از همین تابستان تمام تقاضانامه های اقامت دائم به سمت ثبت دیجیتال هدایت خواهند شد و فرم های کاغذی {به جز برای کسانی که به آنها نیاز دارند} حذف خواهند شد. 

وزیر مهاجرت کانادا در این مورد [سیستم مدرن تر] گفت «ابزار جدید علاوه بر این یک تاییدیه مبنی بر ثبت شدن تقاضانامه شما ارائه خواهد کرد، بنابراین شما یک تاییده از سیستم دارید که می توانید روی آن حساب کنید.» «این قابلیت تفاوت بزرگی ایجاد خواهد کرد.»

شان فریزر گفت دولت علاوه بر این در فوریه یک ابزار ردیابی تقاضانامه برای بررسی بلادرنگ وضعیت پرونده در اختیار همسران، شریکان زندگی و سایر وابستگان قرار خواهد داد «که این دسترسی [به وضعیت پرونده] تحت سیستم مبتنی بر کاغذ کار بسیار دشواری است.» 

وزیر مهاجرت اضافه کرد که دولت همچنین امیدوار است که مراسم شهروندی مجازی را توسعه دهد و یک مراسم سوگند شهروندی الکترونیکی به اجرا بگذارد تا مردم در برزخ فاصله بین تایید شدن و عملا تبدیل شدن به شهروند کانادایی گرفتار نشوند.

هنوز در مورد اینکه آیا مراسم مجازی و سوگند الکترونیکی به عنوان یک اقدام موقتی در طول دوره پاندمی یا به عنوان یک بخش دائمی از مسیر شهروندی کانادا پذیرفته خواهد شد تصمیم گیری نشده است.

وزیر مهاجرت کانادا گفت در حال حاضر تقریبا ۶۰۰،۰۰۰ نفر از کسانی که برای شهروندی تایید شده اند در انتظار یک مراسم شهروندی هستند.

شان فریزر گفت «ما گفتگوهایی خواهیم داشت تا اطمینان پیدا کنیم که اجرای سیستم جدید باعث بهبود کارایی می شود اما در عین حال فرصت را از  کسانی که می خواهد در یک مراسم رسمی شرکت کنند و به شیوه ای سنتی‌تر در خانواده کشور کانادا پذیرفته شوند دریغ نمی کند.»

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا