ایرانجدیدترین اخبار

افزایش قیمت دلار و سکه در پی احتمال قرار گرفتن سپاه در لیست تروریستی اتحادیه اروپا

افزایش احتمال قرار گرفتن سپاه در لیست تروریستی اتحادیه اروپا باعث افزایش قیمت دلار و سکه شد

افزایش قیمت دلار و سکه در پی احتمال قرار گرفتن سپاه در لیست تروریستی اتحادیه اروپا

در پی افزایش احتمال قرار گرفتن سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در لیست تروریستی اتحادیه اروپا، قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد ایران بیش از ۸۰۰ تومان افزایش یافت و به مرز ۴۲ هزار تومان نزدیک شد. 

سکه طلا هم در کمتر از یک روز، نزدیک به یک میلیون تومان افزایش قیمت داشت و بهای هر سکه امامی به ۲۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید.

در روزهای گذشته، یوسف تقی زادگان، رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد در اولین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، فلزات گرانبها و سنگ‌های قیمتی به ایسنا  خبرگزاری دانشجویان ایران گفته بود «در حال حاضر بازار طلا با رکود شدیدی مواجه شده و رونقی ندارد و تنها کسانی که قصد سرمایه‌گذاری دارند برای خرید طلای مستعمل به بازار مراجعه می‌کنند.»

جمهوری اسلامی در روزهای اخیر تلاش کرده تا بازار ارز را با سرکوب گسترده فعالان این عرصه مهار کند.صادق جعفری چگنی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان نیز هفته گذشته اعلام کرد ۶ نفر به اتهام اخلال در بازار ارز در اهواز دستگیر شدند.

پیشتر نیز هدایت بهرامی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران از دستگیری ۱۵۳ نفر از فروشندگان ارز طی یک ماه گذشته به اتهام «دلالی و اخلال در بازار» خبر داده بود.

محمد حسین فرهنگی، نماینده تبریز و آذر شهر در مجلس پنجم دیماه درباره مبنای محاسباتی ارز در لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفته بود امسال هم صحبت از ۲۶ یا ۲۸ هزار تومان است و پس از آن احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد گفت که دولت نرخ محاسباتی ارز برای محاسبات ارزش گمرکی کالاها را ۲۳ هزار تومان در نظر گرفته است.

تلاطم در بازار ارز و سکه ایران در حالیست که احتمال قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا افزایش یافته است. سپاه پاسداران علاوه بر قدرت نظامی، بر سیاست‌گذاری‌های اقتصادی دولت جمهوری اسلامی نیز مداخله دارد و خودش هم به فعالیت‌های اقتصادی مافیایی و بسیار گسترده‌ای مشغول است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا