ایرانجدیدترین اخبار

فیلتر شدن اینستاگرام در ایران تائید شد

دسترسی به اینستاگرام با IP ایران امکان‌پذیر نیست

فیلتر شدن اینستاگرام در ایران تائید شد

یکروز پس از اختلال گسترده در دسترسی به اینترنت از ایران، خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران می‌گوید که اینستاگرام با «تصمیم شورای امنیت کشور» فیلتر شده است‌.

اینستاگرام تنها شبکه اجتماعی مجازی عمده بود که دسترسی آزادانه به آن همچنان در ایران امکان داشت و میلیونها کاربر ایرانی از جمله بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی به آن متکی بودند.

با مختل شدن دسترسی به واتس‌اپ برخی از کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی گفتند در حالی که دسترسی با شماره‌های ایرانی بسته شده، دسترسی کاربران داخل ایران که شماره‌های غیرایرانی دارند همچنان برقرار است.

برخی از این کاربران شرکت متا، مالک واتس‌اپ را متهم به بستن دسترسی کاربران ایرانی کردند؛ اما واتس‌اپ این اتهام را تکذیب کرد.

اختلال در سرویس‌های اینترنتی در حالی رخ داده که روز چهارشنبه عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران اعمال محدودیت و قطع اینترنت در روزهای آینده را تکذیب کرد‌‌. کمی بعد با تداوم اعتراضات به قتل مظلومانه مهسا (ژینا) امینی در بازداشت گشت ارشاد، دسترسی کاربران اینترنتی به خدمات مختلف اینترنتی مختل یا به کلی غیرممکن شد.

واتس‌اپ: ماموریت ما ارتباط مردم است

 تیم واتس‌اپ بستن دسترسی کاربران ایرانی را قاطعانه تکذیب کرد و گفت «ما برای حفظ خدمات‌مان و امکان استفاده تمام کاربران جهان هر کاری را که در توان فنی‌مان باشد انجام می‌دهیم.»

فیلتر شدن اینستاگرام در ایران تائید شد
فیلتر شدن اینستاگرام در ایران تائید شد

مختل شدن دسترسی به واتس‌اپ در جریان اعتراضات شهریور ۱۴۰۱ یادآور فیلتر شدن پیامرسان تلگرام در اعتراضات دی ۱۳۹۶ است.

محمد خوانساری، معاون وزیر ارتباطات ایران در مصاحبه‌ای با شبکه خبر بر امکان استفاده از خدمات داخلی تاکید کرد و در عین حال گفت: «اینترنت بین‌الملل هم بدون مشکل در دسترس است، فقط بعضی سکوهای خارجی به طور موقت رویشان محدودیت‌هایی وضع شده است.»

مشخص نیست این «موقت» بودن مورد اشاره آقای خوانساری تا کی به درازا خواهد انجامید.

شورای امنیت کشور ایران که گفته می شود دستور بسته شدن اینستاگرام را داده، همان نهادی است که در آبان ۱۳۹۸ مسئول افزایش ناگهانی قیمت بنزین بود.

سه برابر شدن ناگهانی قیمت بنزین موجی از اعتراضات را در شهرهای مختلف ایران به دنبال داشت و دستگاه‌های امنیتی در قطعی کامل اینترنت و سکوت خبری، معترضان را با خشونت کم‌سابقه‌ای سرکوب کردند.

فیلتر شدن اینستاگرام در ایران تائید شد

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا