ایرانجدیدترین اخبار

دسترسی به اینستاگرام در ایران سخت شد

کاربران می‌گویند دسترسی به اینستاگرام در ایران «به سختی» ممکن است

دسترسی به اینستاگرام در ایران سخت شد

به گفته برخی از کاربران اینستاگرام در ایران، دسترسی به این رسانه اجتماعی سخت شده و فقط با استفاده از فیلترشکن حالت عادی دارد.

دسترسی به اینستاگرام در ایران سخت شد
دسترسی به اینستاگرام در ایران سخت شد

یک نظرسنجی توییتری در این رابطه نشان داد که ۸۶ درصد از بیش از ۱۳۰۰ شرکت‌کننده در این نظرسنجی، تأیید کرده‌اند که بدون استفاده از فیلترشکن استفاده از اینستاگرام برایشان سخت است.

برخی نیز گفته‌اند که «بیش از یک ماه» است که با این مشکل روبه‌رو هستند و اتصال به اینستاگرام با اینترنت مخابرات برایشان امکان پذیر نیست.

یکی از رسانه های فعال در این زمینه در ایران با انتشار توییت‌هایی به محدودیت‌هایی که اخیرا کاربران در ایران با آن مواجه شده‌اند، نوشت: این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که رادار ابرآروان وضعیت اینستاگرام را تقریبا طبیعی و بدون اختلال نشان می‌دهد.

این رسانه، در توضیح دلیل عادی جلوه دادن وضعیت از سوی ابرآروان یادآور شد که رادار آروان «پهنای باند و کیفیت لودینگ صفحات» را بررسی نمی‌کند.

این روزنامه‌نگار اذعان داشت که احتمالا وزیر ارتباطات ایران برنامه هایی برای اینستاگرام دارد و احتمالا درصدد کاهش پهنای باند آن است.

یک کاربر دیگر به موضوع حقوق دیجیتال و حق دسترسی به اینترنت پرداخت و بر اختلال عمدی بر روی اینستاگرام و واتس‌اپ تاکید کرد.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی ایران پیش از این با بیان اینکه در ایران چیزی به اسم اینترنت ملی نداریم، مطرح شدن «طرح صیانت» را «جوسازی یک عده» برای «نان خوردن» توصیف کرد.

محدودسازی اینترنت در ایران پس از آن شدت گرفت که رهبر جمهوری اسلامی بارها با انتقاد از نهادهای مسئول، فضای مجازی را «واقعا ول» و «رها و بدون قید و بند» توصیف کرد.

واشنگتن فری بیکن، در خرداد سال جاری اعلام کرد چین قصد دارد در قالب قرارداد ۴۰۰ میلیارد دلاری ۲۵ ساله ایران و چین، تجهیزات جاسوسی پیشرفته‌ای را در اختیار جمهوری اسلامی قرار دهد که امکان سرکوب بیشتر معترضان و مخالفان را به دستگاه‌های اطلاعاتی می‌دهد.

پهنای باند و کیفیت لودینگ  آروان  آروان  پهنای باند و کیفیت لودینگ

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا