ایرانجدیدترین اخبار

سرعت اینترنت در ایران هر روز کندتر از دیروز می‌شود

اعتراض کاربران شبکه های اجتماعی نسبت به کندی سرعت اینترنت در ایران

سرعت اینترنت در ایران هر روز کندتر از دیروز می‌شود

کاربران اینترنت در شبکه های اجتماعی و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی در ایران، اخیرا اعتراض هایی نسبت به کند شدن سرعت اینترنت داشته اند و میگویند که روند کار آنان دچار اختلاف جدی شده است.

استفاده کنندگان از سامانه های اموزش مجازی دانشگاه ها و مدارس نیز نسبت به این اختلالات دست به اعتراض زده اند اما مسئولین در طی هفته های اخیر پاسخ روشنی به این مسئله نداده اند و در مواردی حتی ادعا کرده اند که این اخبار ساختگی و به اصطلاح جزو فیک نیوز محسوب می شود که البته این پاسخ آنان خشم بیشتر کاربران را در پی داشته است.

در روزهای گذشته به دلایل مختلفی مانند اختلالات فنی یا موضوعات سیاسی برای این کندی سرعت اشاره شده است.

از جمله دلایل سیاسی میتوان به اجرای طرح صیانت اشاره کرد. این طرح که طی چند ماه اخیر جنجال های بسیاری را در فضای سیاسی کشور به دنبال داشته، همچنان در مجلس ایران با عناوین مختلفی در حال بررسی است.

کاربران گمانه زنی هایی درباره کندی سرعت اینترنت داشته‌اند و آن را از مقدمات اجرای این طرح دانسته اند. این طرح منتقدان بسیاری را داشته است و همچنین هشتگ های گسترده ای در پلتفرم های اجتماعی همچون توئیتر و اینستاگرام بر علیه آن ترند شده اند.

بخشی از برنامه این طرح، محدود کردن دسترسی کاربران در دسترسی به شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام و واتس‌اپ می باشد و در جریان بررسی آن پنهان کاری و ابهام های بسیاری رخ داده است.

آنطور که از گزارش ها و عتراض های کاربران برمی‌آید، دسترسی به شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام به شدت مختل شده است و همچنین نمودارهای منتشر شده نیز حکایت از کاهش ترافیک و پهنای باند اینترنت در ایران دارند.

روزنامه شرق با بررسی یک دوره شش ماهه، از مشکل جدی در ترافیک اینستاگرام در ایران خبر داده و پیک این ساعات اختلال را از بعد از ساعت پنج بعدازظهر گزارش کرده است.

سرعت اینترنت در ایران هر روز کندتر از دیروز می‌شود

و اما پاسخ وزیر ارتباطات در رابطه با موضوع

 

سرعت اینترنت در ایران هر روز کندتر از دیروز می‌شود
سرعت اینترنت در ایران هر روز کندتر از دیروز می‌شود

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران نیز با اظهارات برخی دیگر از مسئولین همراه شده است. وی با انتشار یکی از نمودارهایی که در فضای مجازی به دفعات به اشتراک گذاشه شده، آن را فیک نیوز و جعلی خوانده است. 

سرعت اینترنت در ایران هر روز کندتر از دیروز می‌شود
سرعت اینترنت در ایران هر روز کندتر از دیروز

عیسی زارع‌پور همچنین در مصاحبه هایش اصرار دارد که دولت ابراهیم رئیسی هیچگونه برنامه ای برای محدود کردن دسترسی به اینترنت ندارد. وزیر ارتباطات رئیسی، مقصر کندی و اختلال را دولت قبلی میداند و گفته است که شبکه اشباع شده، زیرا در ده سال گذشته سرمایه گذاری کافی در حوزه اینترنت صورت نگرفته است.

او مشکل اخیر و اعتراضات کاربران را به دلیل مشکل در زیرساخت های اینترنت کشور میداند در حالی که کاربران نظری مخالف این ادعا دارند و این مشکل را حاصل دستکاری عامدانه دولت در پهنای باند میدانند و دلیل آن را نیز ایجاد محدودیت ذکر میکنند.

یکی از کابران توئیتر در توئیتی ذکر کرده است که «این کار نوعی فیلترینگ نامحسوس است و از فیلتر رسمی غیراخلاقی تر است زیرا نشان از فریبکاری و ضعف در مسئولیت پذیری مسئولین دارد.»

سرعت اینترنت در ایران هر روز کندتر از دیروز می‌شود
سرعت اینترنت در ایران هر روز کندتر از دیروز

اعتراضات کاربران از قشرهای مختلف و به شکل های مختلفی بوده است.

یک معلم از اختلال در سامانه های آموزشی آنلاین گلایه کرده و نوشته «طی کلاس درس، دسترسی ام به اینترنت بیشتر از ۱۰ بار قطع شد. سیستم مدرسه و دانشگاه یک سیستم داخلی است؛ حداقل با اینها کاری نداشته باشید.»

یک کاربر از گروه کسب و کارهای آنلاین نوشته «وضعیت اینترنت بسیار نامناسب است و آمار بازدید پست هایم از ۴۵ هزار به ۸ هزار رسیده است که باعث شده دو هفته فروش نداشته باشم.» 

و کاربر دیگری نوشته «در دوران قرنطینه؛ بیشتر از درد و …، کندی افتضاح نت آزار دهنده است! تنها سرگرمی و دلخوشی همین گوشیه.» سرعت اینترنت در ایران هر روز کندتر از دیروز می‌شود اعتراض به کندی اینترنت  اعتراض به کندی اینترنت

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا