ایرانجدیدترین اخبارجهان

عفو بین‌الملل از اعدام ۲۸ نفر از جمله سه نوجوان در ایران خبر داد

با انتشار بیانیه‌ای، سازمان عفو بین‌الملل از اعدام ۲۸ نفر از جمله سه نوجوان در ایران خبر داد

سازمان عفو بین‌الملل از اعدام ۲۸ نفر از جمله سه نوجوان در ایران خبر داد

سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای از اعدام حداقل ۲۸ نفر از جمله سه نوجوان ۱۷ ساله در ارتباط با اعتراضات جاری در ایران خبر داد و ابراز نگرانی کرد.

این سازمان با اشاره به صدور حکم اعدام برای سهند نورمحمدزاده، ماهان صدارت مدنی، منوچهر مهمان‌نواز، محمد بروقانی، محمد قبادلو، ابوالفضل مهری حسین حاجیلو، محسن رضازاده قراقلو، سامان (یاسین) سیدی و سعید شیرازی، مجازات اعدام را ابزاری برای سرکوب مردم و پایان دادن به اعتراضات خواند.

پدر کیان پیرفلک راهی تهران شد

میثم پیرفلک، پدر کیان پیرفلک کودکی که در اعتراضات شهر ایذه کشته شده بود برای درمان راهی یکی از بیمارستان‌های استان تهران شد.

این اقدام با درخواست خانواده میثم پیرفلک و با توجه به شرایط جسمی این پدر صورت گرفته است.

کیان پیرفلک با پدر و مادرش در راه بازگشت به منزل هدف تیراندازی ماموران امنیتی جمهوری اسلامی قرار گرفتند که در نهایت این کودک کشته شد. به گفته مادر کیان ماموران حکومتی لباس شخصی آنها را به گلوله بسته‌اند ولی مقامات حکومتی بصورت احمقانه‌ای معتقدند کار نیروهای تروریستی بوده است.

تمام جشنواره‌های داخلی از سوی انجمن منتقدان سینمای ایران تحریم شد

انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران با انتشار اطلاعیه‌ای از تحریم تمام جشنواره های داخلی خبر دادند.

در بخشی از این بیانیه آمده است که این انجمن با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و رفتار با اهالی سینما از این به بعد در هیچ یک از رویدادهای سینمایی کشور شرکت نخواهند کرد.

اولین دادگاه فائزه هاشمی تشکیل شد

اولین دادگاه فائزه هاشمی رفسنجانی در رابطه با اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، تبلیغات علیه نظام جمهوری اسلامی و شرکت در تجمعات غیر قانونی  برگزار شد.

این درحالی است که فائزه هاشمی در حال گذراندن دوره محکومیت سابق‌اش است.

فائزه هاشمی پیش از این در سال ۱۳۹۰ به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم را گذرانده و از تاریخ پنج مهر ماه نیز در بازداشت بسر می‌برد.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا