ایرانجدیدترین اخبار

ایران از شناسایی اولین مورد ابتلا به واریانت اومیکرون خبر داد

در پی شناسایی اولین مورد واریانت اومیکرون در ایران مسئولان بهداشت خواستار تعطیلی حداقل چهار هفته ای برخی از محیط های عمومی شدند

ایران از شناسایی اولین مورد ابتلا به واریانت اومیکرون خبر داد

مسئولان بهداشت در پی شناسایی واریانت اومیکرون در یکی از مسافرانی که از امارات متحده عربی به ایران  بازگشته بود هشدار دادند که پروتکل های ایمنی نباید نادیده گرفته شوند؛ وزارت بهداشت ایران اولین مورد ابتلا به واریانت اومیکرون کووید-۱۹ در کشور را تائید کرد.ایران از شناسایی اولین مورد ابتلا به واریانت اومیکرون خبر داد

ایران از شناسایی اولین مورد ابتلا به واریانت اومیکرون خبر داد
از شناسایی اولین مورد ابتلا به واریانت اومیکرون خبر داد

یکی از مسئولان وزارت بهداشت روز یکشنبه به تلویزیون دولتی گفت که این واریانت بسیار سرایت پذیر در یک مرد ایرانی میان‌سال که اخیراً از سفر به کشور همسایه امارات متحده عربی بازگشته بود شناسایی شده است.

علاوه بر مورد ابتلا تائید شده، وزارت بهداشت ایران دو مورد مشکوک دیگر را نیز تحت نظر دارد.

این خبر در حالی منتشر می شود که‌ایران به دلیل کمپین واکسیناسیون گسترده به مدت چندین هفته شرایط آرامی را با ارقام پایین ابتلا، بستری و مرگ تجربه می کرد.

بیش از ۶۰ درصد از جمعیت واجد شرایط دو دوز واکسن تزریق کرده اند و اغلب مردم در حال حاضر می توانند دوز تقویتی دریافت کنند.

ایران با جمعیت ۸۵ میلیونی چندین نوع واکسن نیز تولید کرده است که تعدادی از آنها در حال استفاده در کمپین ملی واکسیناسیون هستند و انتظار می رود که در آینده در مقیاس وسیع‌تری توزیع شوند. البته ایران با ۶.۱ میلیون مورد ابتلا شامل بیش از ۱۳۱،۰۰۰ مورد فوت بیش از سایر کشورهای خاورمیانه از این بیماری آسیب دید. شمار مرگ و میر روزانه در حال حاضر از بالاترین رقم فوت ثبت شده در اواخر آگوست با ۷۰۹ مورد به آمار مرگ و میر دو رقمی کاهش یافته است. 

وزارت بهداشت ایران روز یکشنبه از ۵۰ مورد فوت و ۱،۹۶۸ مورد ابتلا به این بیماری خبر داد؛ اما با شناسایی واریانت اومیکرون در کشور، مسئولان بهداشت هشدار دادند که اگر پروتکل های بهداشت رعایت نشود ایران با عواقب جدی مواجه خواهد شد.

کمیته علمی کارگروه ملی مبارزه با ویروس کرونا به منظور پیشگیری از گسترش سریع واریانت اومیکرون خواستار تعطیلی فوری حداقل چهار هفته ای محیط های تجمع بسته مانند مدارس و رستوران ها شد. با این حال چنین تعطیلی های فراگیری غیرمحتمل به نظر می رسد چرا که ایران حتی در بدترین شرایط نیز به ندرت به این راهکار متوسل شده است.

اوایل این ماه ایران پیاده سازی تدریجی برنامه «پروتکل های هوشمند» را آغاز کرد که تقریباً امکان تمام فعالیت‌ها را برای شهروندان واکسینه فراهم می کند اما برخی محدودیت ها {به عنوان مثال در مورد مسافرت} را برای افراد غیر واکسینه به اجرا می گذارد.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا