جدیدترین اخبارجهان

جمهوری اسلامی ایران «فعالیت‌های جاسوسی گسترده» در آلمان انجام می‌دهد

دولت آلمان از افزایش جاسوسی جمهوری اسلامی از مخالفان خبر داد

جمهوری اسلامی ایران «فعالیت‌های جاسوسی گسترده» در آلمان انجام می‌دهد

بنابر اعلام دولت آلمان، از آغاز اعتراضات پس از کشته شدن مهسا امینی، جاسوسی نیروهای اطلاعاتی تهران در آلمان از ایرانیان مقیم آلمان به طور فزاینده‌ای افزایش یافته است.

بر همین اساس تاکنون نهادهای امنیتی آلمان ۱۶۰ فرد مرتبط با سپاه پاسداران ایران را در آلمان شناسایی کرده‌اند.

از زمان اعتراضات در ایران، مقامات امنیتی آلمان متوجه افزایش جاسوسی سرویس‌های اطلاعاتی ایران از ایرانیان مخالف مقیم آلمان شده‌اند.

از دیدگاه حاکمان ایران، اعضای اپوزیسیون به عنوان «خطری برای ادامه حیات رژیم» تلقی می شوند.

فعالیت‌های گسترده جاسوسی سپاه پاسداران به ویژه در رابطه با حامیان اسرائیل و یهودیان طراحی شده است.

مارتینا رنر، سخنگوی سیاست داخلی گروه چپ آلمان در این رابطه گفت «پاسخ دولت فدرال این تصور اپوزیسیون را تأیید می کند که ارعاب و نظارت نیروهای اطلاعاتی ایران از زمان شروع اعتراضات افزایش یافته و ایرانیان مخالف مقیم آلمان نیاز به محافظت بهتری دارند.»

ماه گذشته نیز توماس هالدن وانگ، رئیس نهاد حفاظت از قانون اساسی آلمان (رئیس سازمان امنیت داخلی)، با تاکید بر افزایش فعالیتهای جاسوسی ایران، چین و روسیه هشدار داده و گفته بود «جمهوری اسلامی در حال جمع آوری اطلاعات مخالفانش است تا در صورت سفر به ایران آنها را بازداشت کرده یا خانواده هایشان را تحت فشار قرار دهند.»

همچنین رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان گفت «در جریان تظاهرات ۸۰ هزار نفری معترضان جمهوری اسلامی در برلین، از تمام شرکت کنندگان فیلم و عکس گرفته شده است.»

در عین حال تحقیق در رابطه با ۱۰ متهم به حمله به مراکز یهودیان در آلمان و ارتباط سپاه پاسداران ایران با این حملات همچنان ادامه دارد.

روز ۲۷ آبان نیز یک ایرانی-آلمانی ۳۵ ساله در دورتموند در رابطه با اقدام به آتش زدن یک کنیسه یهودی بازداشت شد.

رسانه‌های آلمان و اسرائیل همچنین از جاسوسی جمهوری اسلامی اسلامی از یوزف شوستر، رئیس شورای مرکزی یهودیان آلمان خبر دادند.

فعالیت‌های جاسوسی جمهوری اسلامی ایران در آلمان  فعالیت‌های جاسوسی جمهوری اسلامی ایران در آلمان  فعالیت‌های جاسوسی جمهوری اسلامی ایران در آلمان

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا