جدیدترین اخبارجهان

وزرای خارجه کشورهای اروپایی خواستار توقف فوری اعدام معترضین در ایران شدند

اتحادیه اروپا خواستار توقف اعدام در ایران شد

وزرای خارجه کشورهای اروپایی خواستار توقف فوری اعدام معترضین در ایران شدند

وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در پایان نشست‌شان در بروکسل خواستار توقف فوری اجرای اعدام و ابطال احکام اعدام معترضان در ایران  شدند. این درخواست درپی اعدام دومین معترض دستگیر شده در خیزش مردم ایران صادر شد.

در بخشی از بیانیه اتحادیه اروپا که روز دوشنبه ۲۱ آذر منتشر شد آمده است: اتحادیه اروپا تحت هر شرایطی و به شدت با مجازات اعدام مخالف است و آن را برخلاف کرامت انسانی می داند.

این اتحادیه همچنین از جمهوری اسلامی ایران خواستار پیگیری سیاستی ثابت برای ابطال احکام اعدامی صادره شد.

وزاری امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنین از جمهوری اسلامی ایران خواستند که با کمیته حقیقت یاب سازمان ملل که بر اساس مصوبه ای در همین زمینه تشکیل می‌شود همکاری کرده و شرایط را از آنچه هست بدتر نکند.

بنا بر بیانیه وزرای امور خارجه به اعتقاد کشور اروپایی امضا کننده این بیانیه، معافیت دائم عوامل نقض حقوق بشر در ایران از مجازات، ناخرسندی مردم را افزایش می دهد.

نگرانی از وضعیت دوتابعیتی‌ها در ایران

همچنین با توجه به دستگیری چندتن از اتباع خارجی و دوتابعیتی در جریان خیزش جدید مردم، وزرای امور خارجه کشورهای اروپایی در رابطه با زندانیان دوتابعیتی از جمهوری اسلامی خواستند تا اهداف سیاسی را با بازداشت این گونه افراد تعقیب نکند.

اتحادیه اروپا در بخش دیگری از این بیانیه بر حق تجمع‌های مسالمت آمیز در ایران تاکید و خاطر نشان کرد که به شدت استفاده گسترده و نامناسب از زور را در رابطه با زنان و کودکان ایران محکوم می‌کند و این اقدامات را نقض آشکار اصول اساسی مندرج در حقوق بین الملل می‌داند.

تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

اتحادیه اروپا از تحریم های جدید چهره‌های رسانه‌ای و صدا و سیمای ایران خبر داد.

بر همین اساس اتحادیه اروپا پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیمای ایران، علی رضوانی و آمنه سادات ذبیح پور، دو بازجو خبرنگار شاغل در سازمان صدا و سیمای ایران را به دلیل پخش اعترافات اجباری از زندانیان معترض تحریم کرد.

وزرای خارجه کشورهای اروپایی عضو اتحادیه اروپا در پایان نشست در بروکسل خواستارتوقف فوری اجرای اعدام و ابطال احکام اعدام معترضین در ایران شدند. اتحادیه اروپا پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیمای ایران، علی رضوانی و آمنه سادات ذبیح پور، دو بازجو خبرنگار شاغل در سازمان صدا و سیمای ایران را به دلیل پخش اعترافات اجباری از زندانیان معترض تحریم کرد.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا