ایرانجدیدترین اخبار

با تشدید اعتراضات در ایران تعداد کشته‌شدگان افزایش یافت؛ حداقل ۹ نفر کشته و صدها تن مجروح شدند

به گزارش یک گروه دیده‌بان حقوق بشری، تعداد کشته‌شدگان اعتراض‌های ایران به نه نفر رسیده است

اعتراضات ایران : تعداد کشته شده‌ها افزایش یافت و به ۹ نفر رسید / صدها نفر مجروح شدند

در حالی که تظاهرات مردم خشمگین از کشته شدن مهسا (ژینا) امینی برای پنجمین روز ادامه دارد یک نهاد ناظر حقوق بشر روز چهارشنبه اعلام کرد که تعداد کشته شدگان اعتراضات در ایران حداقل به ۹ نفر رسیده است و صدها نفر دیگر مجروح شده اند. این نهاد حقوق بشری افزود که حدود ۴۵۰ نفر دیگر نیز مجروح شده اند و حدود ۵۰۰ نفر از معترضان بازداشت شده اند.

اعتراضات ایران : تعداد کشته شده‌ها افزایش یافت و به ۹ نفر رسید / صدها نفر مجروح شدند
اعتراضات ایران : تعداد کشته شده‌ها افزایش یافت و به ۹ نفر رسید / صدها مجروح

به گزارش رادیوفردا فریدون محمودی روز ۲۸ شهریور در شهر سقز در اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داد. فواد قدیمی در شهر دیواندره روز ۲۸ شهریور در اثر اصابت گلوله مجروح شده بود و روز ۳۰ شهریور در بیمارستان کوثر سنندج جان خود را از دست داد. محسن محمدی یکی دیگر از معترضان روز ۲۸ شهریور در شهر دیواندره هدف گلوله مستقیم قرار گرفت. رضا لطفی، دیگر معترضی است که روز ۲۸ شهریور در شهر دهگلان هدف گلوله ماموران گارد ویژه قرار گرفت، و فرجاد درویشی در شهر ارومیه در روز ۲۹ شهریور بر اثر اصابت گلوله جان باخته است. زکریا خیال نوجوان ۱۶ ساله هم روز ۲۹ شهریور در شهر پیرانشهر به‌دلیل اصابت گلوله جان باخته است.

طبق گزارش منابع حقوق بشری از جمله شبکه حقوق بشر کردستان هاجر عباسی، زن مهابادی بر اثر اصابت گلوله ساچمه‌ای به صورتش مجروح شده و جان باخته است. این شبکه همچنین گزارش داده که در جریان اعتراضات روز سه‌شنبه در شهر کرمانشاه یک زن ۵۵ ساله به نام مینو مجیدی با شلیک نیروهای ضدشورش کشته شده است.

خبرگزاری نیمه رسمی فارس روز چهارشنبه به نقل از دادستان کرمانشاه گفت دو نفر در روز سه‌شنبه در پی اعتراضات در شهر کرمانشاه در غرب ایران کشته شدند. دادستان کرمانشاه افزود که در جریان تظاهرات ۲۵ نفر از جمله معترضان، نیروهای امنیتی و رهگذران مجروح شدند.

شهرام کرمی استاندار کرمانشاه گفت که دو جان‌باخته این استان با سلاح‌های غیرسازمانی هدف قرار گرفته‌اند.

پس از اینکه اعتراضات روز شنبه در مراسم تشییع جنازه مهسا امینی در استان کردستان ایران آغاز شد بسیاری از شهرهای کشور را فراگرفت و به درگیری نیروهای امنیتی با معترضان منجر شد که به دنبال سرکوب مردم هستند.

مهسا امینی در حالی که به همراه زنان دیگر در بازداشت گشت ارشاد بود به کما رفت و جان باخت.

پدر مهسا امینی گفت که او هیچ سابقه بیماری و مشکل سلامتی نداشت و پاهایش در طول مدت بازداشت توسط پلیس دچار کبودی شده است. پدر مهسا امینی پلیس را مسئول مرگ دخترش می‌داند.

پلیس آسیب رساندن به او را انکار کرده است.

هزاران نفر سه شنبه شب به خیابان ها آمدند و ویدئوهایی از تظاهرات در ده ها شهر و شهرستان، از تهران گرفته تا شهرهایی مانند مشهد و قم که پایگاه سنتی محافظه کاران محسوب می شوند، منتشر شده است.

شاهدان به سی‌ان‌ان (CNN) گفتند که به نظر می رسد تظاهرات سه شنبه شب از نوع «تجمعات اعتراضی ناگهانی» باشد؛ به این معنی که گروه های معترض به سرعت شکل می گیرند و متفرق می شوند تا از برخورد با نیروهای امنیتی ایران جلوگیری کنند.

زنان حضور پررنگی در تظاهرات داشته‌اند و بسیاری از آنها حجاب خود را در هوا تکان می‌دهند یا می‌سوزانند، یا موهای خود را در ملاء عام کوتاه می‌کنند.

ویدئوهای به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی نیز نشان می دهد تظاهرکنندگان به نمادهای جمهوری اسلامی آسیب می زنند. یکی از ویدئوها مردی را نشان می‌دهد که از نمای ساختمان شهرداری در شهر ساری بالا می رود و تصویر رهبر تندرو روح الله خمینی را پاره می‌کند.

هنگاو (Hengaw) گروه حقوق بشری کُرد گفت که اینترنت در استان کردستان که صحنه شدیدترین اعتراضات بوده و سپاه پاسداران ایران سابقه سرکوب ناآرامی ها را در این استان دارد، به طور کامل قطع شده است.

استاندار کردستان مقصر کشته شدن سه مرد در استان کردستان را گروه های تروریستی نامشخص دانسته است.

هنگاو گفته است که جان‌باختگان در کردستان در تیراندازی نیروهای امنیتی کشته شدند.

اعتراضات ایران : تعداد کشته شده‌ها افزایش یافت و به ۹ نفر رسید / صدها نفر مجروح شدند
اعتراضات ایران : تعداد کشته شده‌ها افزایش یافت و به ۹ نفر رسید / صدها نفر مجروح شدند

پاره کردن عکس خمینی  کشته شدگان اعترضات  اخبار امروز ایران   پاره کردن عکس خمینی  اخبار امروز ایران   کشته شدگان اعترضات  اخبار امروز ایران    پاره کردن عکس خمینی  کشته شدگان اعترضات

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا