ایرانجدیدترین اخبار

دیپلمات ارشد ایران خروج سپاه پاسداران از فهرست تحریم‌های آمریکا را موضوع اصلی دانست

وزیر خارجه ایران برای احیای توافق هسته‌ای انعطاف‌پذیری نشان داد

حسین امیرعبداللهیان: خروج سپاه پاسداران از فهرست تحریم‌ها مهمترین موضوع مذاکرات است

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران با اشاره به برخی اختلافات بین ایران و آمریکا در جریان مذاکرات احیای برجام گفت خروج سپاه از فهرست‌ تحریم‌های آمریکا از موضوعات اصلی ما است.

حسین امیرعبداللهیان: خروج سپاه پاسداران از فهرست تحریم‌ها مهمترین موضوع مذاکرات است
حسین امیرعبداللهیان: خروج سپاه از فهرست تحریم‌ها مهمترین موضوع مذاکرات است

وزیر خارجه ایران در آستانه سفر انریکه مورا مذاکره کننده ارشد اروپا به تهران گفت که نحوه خروج اشخاص حقیقی و حقوقی ایران از لیست تحریم‌ها و لغو تحریم‌ها علیه سپاه از مهمترین موضوعات توافق بر سر احیای برجام است.

اظهارات امیرعبداللهیان در مصاحبه با تلویزیون دولتی ایران ممکن است نشان دهنده گشایش احتمالی مذاکرات به بن بست رسیده وین باشد. تحریم‌های سپاه پاسداران یکی از چالش‌های باقی‌مانده بر سر بازگرداندن توافق هسته‌ای از هم پاشیده بین ایران و طرف‌های برجام است.

امیرعبداللهیان در این گفتگو اذعان داشت که تحریم‌های سپاه یکی از موضوعات مورد بحث بوده است.

دیپلمات ارشد ایران گفت «مسئولان عالی‌رتبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کشور همیشه در وزارت امور خارجه نکته‌ای را به ما گوشزد می‌کنند و می‌گویند برای مصالح کشور هر کاری لازم است انجام دهید. اگر به جایی رسیدید که بحث سپاه مطرح شد، مسئله سپاه نباید مانعی برای شما باشد.»

وزیر خارجه ایران گفت «به نظر من مسئولان عالی‌رتبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از خودگذشتگی خود را به بالاترین سطح رسانده‌اند.»

اگرچه امیرعبداللهیان بعداً گفت که درباره تحریم‌های سپاه مذاکره نمی‌کند، اما اظهارات روز شنبه او نشان‌ داد مقامات ایران به دنبال ادامه مذاکرات و احیای برجام هستند و این در حالیست که انریکه مورا، دیپلمات اسپانیایی که مذاکره کننده اصلی اتحادیه اروپا در مذاکرات بوده، برای دیدارهای روز یکشنبه به ایران سفر کرده است.

اوایل روز شنبه جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در قطر گفت که همه طرف‌ها برای یک نقشه راه برای بازگرداندن توافق هسته‌ای ۲۰۱۵، که باعث شد ایران در ازای لغو تحریم‌های اقتصادی، غنی‌سازی اورانیوم خود را محدود کند، «به توافق بسیار نزدیک هستند». این توافق در سال ۲۰۱۸ زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا به طور یکجانبه ایالات متحده را از آن خارج کرد، از بین رفت.

جوزپ بورل گفت «امیدوارم این امکان پذیر باشد، زیرا اکنون ما در مورد (یک) موضوع جانبی بحث می‌کنیم که ربطی به هسته توافق هسته‌ای ندارد. مذاکرات سخت بوده و ما به پایان آن نزدیک هستیم.»

حسین امیرعبداللهیان: خروج سپاه پاسداران از فهرست تحریم‌ها مهمترین موضوع مذاکرات است
حسین امیرعبداللهیان: خروج سپاه از فهرست تحریم‌ها مهمترین موضوع مذاکرات است

فهرست تحریم‌های آمریکا علیه ایران  سفر انریکه مورا به تهران   فهرست تحریم‌های آمریکا علیه ایران  سفر انریکه مورا به تهران  فهرست تحریم‌های آمریکا علیه ایران

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا