ایرانجدیدترین اخبار

یک مقام وزارت دفاع گفت ایران ۵۱ شهر را به سیستم پدافند غیرعامل مجهز کرده است

یک مقام ارشد وزارت دفاع ایران گفت ۵۱ شهر کشور را به سیستم های پدافند غیرعامل تجهیز کرده است

یک مقام وزارت دفاع گفت ایران ۵۱ شهر را به سیستم پدافند غیرعامل مجهز کرده است

یک مقام ارشد وزارت دفاع ایران روز شنبه در میانه تشدید تنش ها با اسرائیل و ایالات متحده آمریکا گفت که ایران برای خنثی کردن هرگونه حمله خارجی احتمالی ۵۱ شهر و شهرستان را به سیستم های پدافند غیرعامل مجهز کرده است.

یک مقام وزارت دفاع گفت ایران 51 شهر را به سیستم پدافند غیرعامل مجهز کرده است
یک مقام وزارت دفاع گفت ایران ۵۱ شهر را به سیستم پدافند غیرعامل مجهز کرده است

رسانه های ایرانی به نقل از سردار سرتیپ مهدی فرحی معاون وزیر دفاع ایران گفت که تجهیزات پدافند غیرعامل نیروهای مسلح ایران را قادر می سازد تا «با استفاده از پشتیبانی نرم افزاری شبانه روزی تهدیدات را شناسایی و رصد کند»

فرحی گفت «این روزها بسته به قدرت کشورها، شکل نبردها پیچیده‌تر شده است،» و افزود انواع جنگ‌افزارهای ترکیبی از جمله حملات سایبری، بیولوژیکی و رادیواکتیو جایگزین جنگ‌های کلاسیک شده است.

فرحی به نام کشورهایی که ممکن است ایران را تهدید کنند اشاره ای نکرد.

ایران در سال های اخیر اسرائیل و ایالات متحده آمریکا را متهم کرده است که با حملات سایبری زیرساخت های کشور را مختل کرده‌اند. ایران همچنین اسرائیل را (که مسئولیت حملات را نه تایید و نه رد کرده) به خرابکاری در تاسیسات هسته ای خود متهم کرده است.

تنش های نظامی ایالات متحده آمریکا و ایران نیز مدت هاست که منطقه را تحت تاثیر قرار داده است. در آخرین حادثه ایران در اوایل این هفته با وجود اینکه هر دو کشور در حال پیگیری مذاکرات هسته ای هستند، شناورهای تجسسی بدون سرنشین ارتش ایالات متحده آمریکا را در دریای سرخ توقیف کرد.

روز سه شنبه، نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که تلاش نیروهای دریایی سپاه پاسداران ایران برای تصرف یک شناور بدون سرنشین تحت هدایت ناوگان پنجم ایالات متحده در خلیج فارس را خنثی کرده است.

ایران گفت که این شناور بدون سرنشین برای ترافیک دریایی خطرناک بوده است.

سردار سرتیپ مهدی فرحی معاون وزیر دفاع ایران   سردار سرتیپ مهدی فرحی  معاون وزیر دفاع ایران

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا