جدیدترین اخبارجهان

ایران دو دیپلمات آلمان را اخراج کرد

در اقدامی متقابل، ایران دو دیپلمات آلمانی را اخراج کرد

جمهوری اسلامی ایران دو دیپلمات آلمان را اخراج کرد

روز چهارشنبه جمهوری اسلامی در اقدامی متقابل ضمن متهم کردن برلین به دخالت در امور قضایی خود ، دو دیپلمات آلمان را به عنوان افراد غیرمجاز اعلام کرد و به آنها دستور داد کشور را ترک کنند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که آلمان هفته گذشته دو کارمند سفارت ایران در برلین را در واکنش به صدور حکم اعدام یک تبعه آلمانی توسط ایران اخراج کرد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در این رابطه گفت: ایران با قاطعیت در مقابل مطالبات بیش از حد عمل خواهد کرد و این دو دیپلمات آلمانی به دلیل دخالت غیرمسئولانه آلمان در امور داخلی و قضایی ایران اخراج می‌شوند.

آلمان از جمهوری اسلامی ایران خواسته است که حکم اعدام جمشید شارمهد، تبعه آلمانی-ایرانی را به اتهام «افساد فی الارض» لغو کند. بخصوص اینکه رای صادره قابل تجدیدنظرخواهی است.

جمهوری اسلامی جمشید شارمهد را که مقیم آمریکا نیز می‌باشد، به بمب گذاری مرگبار ۲۰۰۸ و برنامه‌ریزی حملات دیگری در این کشور متهم می‌کند.

تنش‌ها بین جمهوری اسلامی ایران و غرب در ماه‌های اخیر تشدید شده و تلاش‌های متوقف‌شده برای احیای مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای، تهران را بیشتر به پس‌زمینه سوق داده است.

آلمان یکی از حامیان جدی تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران به دلیل سرکوب معترضان در این کشور بوده است. این بلوک قصد دارد تدابیر خود را گسترش دهد تا حامیان ایرانی جنگ روسیه در اوکراین را نیز شامل شود.

جمهوری اسلامی ایران دو دیپلمات آلمان را اخراج کرد
جمهوری‌اسلامی ایران دو دیپلمات آلمان را اخراج کرد

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه  در این رابطه گفت: ایران با قاطعیت در مقابل مطالبات بیش از حد عمل خواهد کرد و این دو دیپلمات آلمانی به دلیل دخالت غیرمسئولانه آلمان در امور داخلی و قضایی ایران اخراج می‌شوند. آلمان از جمهوری اسلامی ایران خواسته است که حکم اعدام جمشید شارمهد، تبعه آلمانی-ایرانی را به اتهام «افساد فی الارض» لغو کند. بخصوص اینکه رای صادره قابل تجدیدنظرخواهی است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا