ایرانجدیدترین اخبار

جمهوری اسلامی دو نفر را به جرم کفر اعدام کرد

دو نفر در ایران به اتهام توهین به مقدسات اعدام شدند

یوسف مهرداد و صدرالله فاضلی زارع به جرم کفر و توهین به مقدسات توسط قوه قضائیه جمهوری اسلامی اعدام شدند

میزان، پایگاه خبری قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه گزارش داد که دو نفر را که به اتهام توهین به مقدسات به اعدام محکوم شده بودند، اعدام کرده است که واکنش خشمگینانه سازمان حقوق بشر عفو بین الملل را در پی داشت.

قوه قضائیه جمهوری اسلامی یوسف مهرداد و صدرالله فاضلی زارع به جرم کفرگویی قبل از اذان صبح دوشنبه اعدام کرد.

یوسف مهرداد با اتهام «سب النبی و توهین به مقدسات» و صدرالله فاضلی زارع با اتهاماتی چون قذف مادر پیامبر اسلام، سب‌النبی و ارتداد فطری به اعدام محکوم شده بودند.

این وب‌سایت گزارش داد که این دو ده‌ها پلتفرم آنلاین ضد دین را برای نفرت از اسلام، ترویج الحاد و توهین به مقدسات راه‌اندازی کرده بودند.

یوسف مهرداد پدر سه کودک خردسال و اهل اردبیل بود و صدرالله فاضلی‌زارع نیز پیش از بازداشت به شغل کابینت‌سازی مشغول و سرپرستی مادر سالمند خود را بر عهده‌ داشت.

عفو بین الملل در صفحه توئیتر خود برای جمهوری اسلامی ایران این اعدام ها را محکوم کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: «اعدام امروز یوسف مهرداد و صدرالله فاضلی زارع به دلیل «ارتداد»، برای مقامات ایران یک افت تکان‌دهنده جدید است و تنها به وضعیت منفور جمهوری اسلامی می‌افزاید.

آنها صرفاً به خاطر پست‌های رسانه‌های اجتماعی در یک حمله وحشتناک به حقوق زندگی و آزادی مذهب به دار آویخته شدند.»

کارشناسان سازمان ملل از اکثریت شیعه مسلمان ایران خواسته اند که آزار و اذیت اقلیت های مذهبی را متوقف کند و به سیاست جمهوری اسلامی در هدف قرار دادن عقاید یا اعمال مذهبی مخالف، از جمله نوکیشان مسیحی و ملحدان اشاره کرده اند.

جمهوری اسلامی در حالی برای اتهامات ادعایی چون کفرگویی و سب‌النبی حکم اعدام صادر می‌کند که میثاق بین‌المللی حقوق سیاسی و مدنی، این «تخلفات» را جزو جرایم جدی تلقی نمی‌کند.

بر اساس ماده ۲۶۲ قانون مجازات اسلامی، هر کس به پیامبر اسلام یا یکی از پیامبران عظام دشنام دهد یا به آنها توهین کند، ساب‌النبی بوده و به مجازات اعدام محکوم می‌شود.

بر اساس گزارش های منتشر شده، از اوایل سال جاری تاکنون ۲۰۳ فرد به دلایل مختلف اعدام شده اند، اما اجرای اعدام برای توهین به مقدسات تاکنون نادر بوده است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا