ایرانجدیدترین اخبارجهان

سازمان عفو بین‌الملل گفت جمهوری اسلامی ایران مشغول کشتار دسته‌جمعی زندانی‌ها است

سازمان عفو بین‌الملل گفت حداقل چهار نفر در اعتراضات ماه‌های گذشته ایران کشته شده‌اند

سازمان عفو بین‌الملل گفت جمهوری اسلامی ایران مشغول کشتار دسته‌جمعی زندانی‌ها است

به گفته سازمان عفو بین‌الملل حداقل چهار نفر در ماه‌های اردیبهشت و خرداد به دلیل اعتراضات در جنوب غرب ایران کشته شده‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل گفت جمهوری اسلامی ایران مشغول کشتار دسته‌جمعی زندانی‌ها است
عفو بین‌الملل گفت جمهوری اسلامی ایران مشغول کشتار دسته‌جمعی زندانی‌ها است

بنابر گزارش این سازمان با عنوان «علنا دارند شلیک می‌کنند» نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی از گلوله‌های جنگی و ساچمه‌ای شکاری برای سرکوب اعتراضات استفاده می کنند.

طی ماه های گذشته مردم در چند شهر ایران نسبت به افزایش قیمت مواد غذایی و فروریختن ساختمان متروپل آبادان، معترض بودند که هدف حملات مسلحانه و غیرقانونی مأموران جمهوری اسلامی قرار گرفته‌اند.

بر همین اساس سازمان عفو بین‌الملل از مجامع بین المللی خواهان اقدامات لازم برای «پایان دادن به چرخه خونریزی» در برخورد با معترضان در ایران شده است.

این سازمان همچنین هشدار داده که چنانچه نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران وادار به پاسخگویی نشوند، به کشتن و زخمی‌کردن معترضان ادامه خواهند داد.

سازمان عفو بین الملل بهروز اسلامی، جمشید مختاری و سعادت هادی‌پور را از جمله کشته های مرتبط  با اعتراضات صورت‌گرفته بین ۲۴ تا ۲۷ اردیبهشت در استان چهارمحال و بختیاری معرفی کرده است.

به گفته سازمان عفو بین‌الملل حداقل چهار نفر در ماه‌های اردیبهشت و خرداد به دلیل اعتراضات در جنوب غرب ایران کشته شده‌اند. بنابر گزارش این سازمان با عنوان «علنا دارند شلیک می‌کنند» نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی از گلوله‌های جنگی و ساچمه‌ای شکاری برای سرکوب اعتراضات استفاده می کنند. طی ماه های گذشته مردم در چند شهر ایران نسبت به افزایش قیمت مواد غذایی و فروریختن ساختمان متروپل آبادان، معترض بودند که هدف حملات مسلحانه و غیرقانونی مأموران جمهوری اسلامی قرار گرفته‌اند. بر همین اساس سازمان عفو بین‌الملل از مجامع بین المللی خواهان اقدامات لازم برای «پایان دادن به چرخه خونریزی» در برخورد با معترضان در ایران شده است. این سازمان همچنین هشدار داده که چنانچه نیروهای امنیتی ایران وادار به پاسخگویی نشوند، به کشتن و زخمی‌کردن معترضان ادامه خواهند داد. سازمان عفو بین الملل بهروز اسلامی، جمشید مختاری و سعادت هادی‌پور را از جمله کشته های مرتبط  با اعتراضات صورت‌گرفته بین ۲۴ تا ۲۷ اردیبهشت در استان چهارمحال و بختیاری معرفی کرده است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا