ایرانجدیدترین اخبار

ایران همزمان با متوقف شدن مذاکرات هسته ای ۱۵ مقام آمریکایی را تحریم کرد

ایران ۱۵ مقام امریکایی را که اکثرا در دوران دولت ترامپ خدمت می‌کردند، تحریم کرد

ایران همزمان با متوقف شدن مذاکرات هسته ای ۱۵ مقام آمریکایی را تحریم کرد

ایران روز شنبه در حالی که ماه ها مذاکرات برای احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ متوقف شده اعلام کرد که ۱۵ مقام آمریکایی دیگر از جمله جورج کیسی (George Casey) رئیس سابق ستاد ارتش و رودی جولیانی (Rudy Giuliani) وکیل رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ را تحریم کرده است.

ایران همزمان با متوقف شدن مذاکرات هسته ای 15 مقام آمریکایی را تحریم کرد
ایران همزمان با متوقف شدن مذاکرات هسته ای ۱۵ مقام آمریکایی را تحریم کرد

تقریباً تمام مقامات نامبرده در دوران دولت ترامپ خدمت می کردند که تحریم هایی را علیه مقامات، سیاستمداران و شرکت های ایرانی اعمال نمود و ایالات متحده را [به صورت یکجانبه] از توافق هسته ای تهران با قدرت های جهانی خارج کرد.

وزارت امور خارجه ایران در بیانیه ای که توسط رسانه های داخلی منتشر شد مقامات آمریکایی تحریم شده را به حمایت از «گروه های تروریستی و اقدامات تروریستی» علیه ایران و «اقدامات سرکوبگرانه» اسرائیل در منطقه و علیه مردم فلسطین متهم کرد.

یازده ماه مذاکرات غیرمستقیم بین ایران و ایالات متحده در وین برای نجات این توافق متوقف شده، در حالی که هر دو طرف می گویند که حل و فصل مسائل باقی مانده نیازمند اتخاذ تصمیمات سیاسی توسط تهران و واشینگتن است.

ژنرال آستین اسکات میلر (Austin Scott Miller) فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در افغانستان، ویلبر راس (Wilbur Ross) وزیر بازرگانی اسبق ایالات متحده و چندین سفیر سابق از جمله مقاماتی هستند که هدف تحریم های جدید ایران قرار گرفته اند.

ایران در اقدامی مشابه که در ژانویه اعلام شد، ۵۱ آمریکایی را که بسیاری از آنها در ارتش آمریکا بودند را به دلیل کشته شدن سردار قاسم سلیمانی در سال ۲۰۲۰ در حمله پهپادی در عراق، تحریم کرد.

ایران سال گذشته دونالد ترامپ و چندین مقام ارشد آمریکایی را تحریم کرد.

تحریم رودی جولیانی جورج کیسی ژنرال آستین اسکات میلر دونالد ترامپ  تحریم رودی جولیانی جورج کیسی ژنرال آستین اسکات میلر دونالد ترامپ

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا