ایرانجدیدترین اخبارجهان

اعتراضات سراسری علیه جمهوری اسلامی ادامه دارد؛ دانشگاه‌ها و سازمانهای دولتی اعتصاب‌ کردند

در دومین هفته اعتراضات سراسری علیه حکومت جمهوری اسلامی سازمانهای دولتی و دانشگاه‌های ایران نیز اعتصاب کردند

اعتراضات سراسری علیه حکومت جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد؛ دانشگاه‌ها و سازمانهای دولتی اعتصاب‌ کردند

اعتراضات در سراسر ایران علیه حکومت جمهوری اسلامی همچنان ادامه دارد و معترضان در اکثر شهرهای کشور به ویژه پایتخت و شهرهای غربی به خیابانها آمدند و خشم خود را از سرکوب‌‌ها و کشتارها ابراز کردند.

در حالی که دانشجویان سراسر کشور نیز دست به اعتصاب زدند کارگران پیمانی نفت نیز هشدار دادند که اگر کشتارها پایان نیابد کار را رها می‌کنند. 

اعتراضات سراسری علیه حکومت جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد؛ دانشگاه‌ها و سازمانهای دولتی اعتصاب‌ کردند
اعتراضات سراسری علیه حکومت جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد

بر اساس گزارش‌ها، درحالی‌که معترضان در مناطق مختلف [در خیابانهای تهران] علیه حکومت استبدادی جمهوری اسلامی شعار سر دادند و بسیاری نیز با به صدا درآوردن بوق خودروهای‌شان در معابر اعتراض کردند، صدای مردم از پشت پنجره و یا پشت‌بام‌ خانه‌هایشان نیز که شعار «‌مرگ بر دیکتاتور» سر می‌دادند به گوش می‌رسید.

در گوهردشت کرج، استان البرز نیز معترضان به خیابان آمدند و شعار ایرانی با غیرت، حمایت، حمایت سردادند. 

در شهر رشت استان گیلان، معترضان یک بنر تبلیغ حجاب را آتش زدند. 

شهرهای کردنشین ایران نیز همچنان صحنه تظاهرات و اعتراضات علیه حکومت استبدادی جمهوری اسلامی بود. در شهر سنندج  رانندگان در اعتراض به سرکوب معترضین توسط حکومت بوق خودروهایشان را ممتد به صدا درآوردند؛ در شهر قروه معترضان به خیابان آمدند و در شهر مریوان زنان روسری‌های خود را درآوردند. 

همچنین روز دوشنبه صدها نفر از زنان در شمال سوریه که در کنترل کردها قرار دارد در اعتراض به قتل در بازداشت مهسا امینی، سرکوب و کشتار معترضین با برگزاری تجمع موهای خود را کوتاه کردند و روسری‌هایشان را سوزاندند. 

با ادامه اعتراض‌ها در ایران، اینترنت نیز به شکل شدیدتری نسبت به شب‌های قبل مختل شد، بطوری‌که اینترنت موبایل در ایران در اپراتورهای رایتل، ایرانسل و همراه اول از ساعت ۱۶ به وقت محلی قطع شد. 

دانشجویان دانشگاه‌های سراسر ایران نیز روز دوشنبه اعلام کردند در اعتراض به وضعیت امنیتی حاکم بر دانشگاه‌ها سر کلاس‌های درس از جمله کلاس‌های مجازی شرکت نمی‌کنند و خواستار آزادی همکلاسی‌های بازداشت شده خود در تجمع‌های اخیر شدند.

نهاد شوراهای صنفی دانشجویان کشور نیز روز دوشنبه چهارم مهر، بیانیه‌های جداگانه دانشجویان چندین دانشگاه تهران و دیگر شهرهای ایران را منتشر کرد.

بر اساس گزارش سازمان حقوق بشر ایران، تازه‌ترین آمار کشته‌شدگان اعتراضات سراسری در ایران علیه حکومت جمهوری اسلامی حداقل ۷۶ نفر است. 

روز دوشنبه همچنین آلمان سفیر جمهوری اسلامی ایران در برلین را در اعتراض به کشتار مردم معترض احضار کرد و نخست وزیر کانادا جاستین ترودو نیز اعلام نمود کانادا ده‌ها فرد و نهاد جمهوری اسلامی از جمله گشت ارشاد را تحریم می‌کند.
مرگ مهسا امینی و اعتصاب سازمانهای دولتی و دانشگاه‌های ایران    مرگ مهسا امینی و اعتصاب سازمانهای دولتی و دانشگاه‌های ایران    مرگ مهسا امینی و اعتصاب سازمانهای دولتی و دانشگاه‌های ایران  مرگ مهسا امینی و اعتصاب سازمانهای دولتی و دانشگاه‌های ایران  مرگ مهسا امینی و اعتصاب سازمانهای دولتی و دانشگاه‌های ایران
مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا