جدیدترین اخبارجهان

ایران اینترنشنال: به توصیه پلیس لندن مجبور به انتقال دفترمان شدیم

به توصیه پلیس لندن، دفتر ایران اینترنشنال تغییر مکان داد و به واشینگتن منتقل شد

ایران اینترنشنال: به توصیه پلیس لندن مجبور به انتقال دفترمان به واشینگتن شدیم

درپی افزایش تهدیدات جانی کارکنان شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال، این شبکه به توصیه پلیس لندن تغییر مکان داد. 

ایران‌اینترنشنال در خبری نوشت «برای حفظ امنیت روزنامه‌نگاران و همکاران خود، پخش برنامه‌های این شبکه را از شامگاه جمعه از لندن متوقف و همه بولتن‌های خبری ۲۴ ساعته خود را به واشینگتن‌ منتقل کرده است».

این تصمیم بر اساس شواهدی مبنی بر اقدامات تهدیدآمیز جمهوری اسلامی از جمله دستگیری یک فرد مظنون به حمله به این شبکه اتخاذ شده است.

شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال در طی ۵ ماه گذشته اقدام به پوشش گسترده اخبار و تجمعات ضد جمهوری اسلامی کرده است و در این مدت دو خبرنگار ارشد این رسانه تهدید به مرگ شده‌اند.

به گفته پلیس متروپولیتن لندن، این سازمان از آغاز سال ۲۰۲۳ تاکنون با همکاری سازمان امنیت داخلی انگلیس (ام آی ۵)، تاکنون ۱۵ توطئه ربودن و حتی قتل دشمنان شاخص جمهوری اسلامی را خنثی کرده‌اند.

نوامبر سال گذشته نیز پلیس لندن برای جلوگیری از تردد خودروها در محوطه استودیو ایران اینترنشنال، اقدام به قرار دادن موانع بتنی در بیرون این استودیو در منطقه چیزیک واقع در غرب لندن کرده بود.

محمود عنایت، مدیر کل ایران اینترنشنال با بیان اینکه طی یک هفته گذشته تهدیدات به این رسانه افزایش یافته، گفت «نمی توانم باور کنم که کار به اینجا رسیده است و یک کشور خارجی چنان در خاک بریتانیا برای مردم بریتانیا تهدید شده که ما باید نقل مکان کنیم. در واقع این موضوع نه فقط برای ما بلکه برای عموم مردم بریتانیا هشدار دهنده است.»

محمود عنایت افزود «این موضوع بیش از اینکه یک حمله فیزیکی باشد به ارزش های حاکمیتی، امنیت و آزادی بیان که بریتانیا همواره برای آن ارزش قائل است  حمله می کند.»

ایران اینترنشنال با انتشار بیانیه‌ای در این رابطه اعلام کرد «خبرنگاران ما بصورت تمام وقت در شبکه های اجتماعی مورد آزار و اذیت قرار می گیرند که نشان دهنده تشدید قابل توجه و خطرناک کارزار جمهوری اسلامی برای ارعاب روزنامه نگاران ایرانی شاغل در خارج از کشور است.»

پیش از این یک شبکه اسرائیلی اعلام کرده بود که سازمان امنیت داخلی بریتانیا در رابطه با تهدیدات جانی شهروندان ایرانی در بریتانیا بخصوص خبرنگاران شاغل در ایران اینترنشنال مطلع است.

بر اساس شواهدمبنی بر افزایش تهدیدات جانی کارکنان ایران اینترنشنال از سوی جمهوری اسلامی این شبکه تلویزیونی به توصیه پلیس لندن تغییر مکان داد و به واشینگتن رفت

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا