ایرانجدیدترین اخبارکریپتوکارنسی

ایران انجمن بلاکچین و رمزارز راه اندازی کرد

انجمن بلاکچین و رمزارز ایران تحت نظارت اتاق بازرگانی تأسیس شد

ایران انجمن بلاکچین و رمزارز راه اندازی کرد

ایران به تازگی انجمن جدیدی برای رسیدگی به مسائل مرتبط با بلاک چین در کشور تأسیس کرده است. ایران انجمن بلاکچین و رمزارز راه اندازی کرد

ایران انجمن بلاکچین و رمزارز راه اندازی کرد
ایران انجمن بلاکچین و رمزارز راه اندازی کرد

به گزارش روزنامه انگلیسی زبان فایننشال تریبون انجمن تازه تأسیس رمزارز و بلاکچین ایران (IBCA) فعالیت خود را تحت نظارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران (ICCIMA) آغاز کرده است.

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یک نهاد غیرانتفاعی و غیردولتی است که در سال ۱۳۶۹ (۱۹۹۰) با هدف تسهیل رشد و توسعه اقتصادی در کشور تأسیس شد.

راه اندازی این انجمن توسط محمدرضا شرفی، یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن اعلام شد. شرفی اظهار امیدواری کرد که انجمن رمزارز و بلاکچین ایران به طور کارآمد برای رفع موانع پیش روی کسب و کارها در فضای کریپتو و به کارگیری تکنولوژی بلاک چین به نفع اقتصاد ایران تلاش خواهد کرد.

انجمن تازه تأسیس صنایع کریپتو در ایران که تحت نظارت اتاق بازرگانی فعالیت می کند با هدف برطرف ساختن برخی از مشکلات و نگرانی ها در صنایع کریپتو راه اندازی شده است که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می‌شود:

* انجمن رمزارز و بلاکچین ایران به برطرف ساختن موانعی که اعضای انجمن را به چالش می کشد کمک می کند و در عین حال پیاده سازی تکنولوژی بلاک چین در اقتصاد تحت تحریم را تسهیل می کند.

* به گفته شرفی فعالیت زیر نظر اتاق بازرگانی فرصتهایی برای رسیدگی به چالش های کلیدی در این بخش اقتصادی به ویژه در ارتباط با تنظیم قوانین نظارتی پدید می آورد.

* در جستجوی راه حل هایی برای مجموعه ای از مسائل مربوط به توسعه تکنولوژی های نوآورانه در ایران است.

*برای به حداکثر رساندن منافع بخش کریپتو برای اقتصاد کشور به طور هماهنگ تلاش خواهد شد.

شرفی علاوه بر این گفت که به منظور بهینه سازی قابلیت های بالقوه این تکنولوژی و در عین حال اجتناب از انحصارگرایی لازم بود که همکاریهای نزدیکی با یکدیگر داشته باشند.

انجمن رمزارز و بلاک چین ایران اولین سازمان تحت نظارت اتاق بازرگانی است که به چالش های پیش روی اکوسیستم در حال رشد بلاکچین در ایران می پردازد. با وجود اینکه اتاق بازرگانی همان نهادی است که سال گذشته برای تأسیس این گروه جدید مجوز صادر کرد اما راه اندازی این انجمن به دلایل مختلفی با تأخیر مواجه شد.

پیش از این نیز انجمن دیگری با نام انجمن بلاکچین ایران (IBA) به عنوان یک جامعه غیرانتفاعی خودگردان متشکل از کارآفرینان و متخصصان دست اندرکار توسعه تکنولوژی بلاک چین در سال ۲۰۱۷ تأسیس شده بود.

با این وجود انجمن‌بلاکچین ایران در جون ۲۰۲۱ به اتهام نقض اساسنامه انجمن توسط وزارت کشور منحل شد.

اگرچه مقرراتی برای نظارت بر صنعت کریپتو در ایران تنظیم و تدوین نشده است اما بانک مرکزی ایران (CBI) در اپریل ۲۰۲۱ به بانک های داخلی و صرافی ها اجازه داد از کریپتوکارنسی هایی که در داخل کشور و طبق مجوز استخراج شده اند برای پرداخت هزینه های واردات به کشور که تحت تحریم قرار دارد استفاده کنند. صنعت کریپتو      صنعت کریپتو        صنعت کریپتو

کریپتوکارنسی    بانک مرکزی ایران  کریپتوکارنسی بانک مرکزی ایران کریپتوکارنسی  بانک مرکزی ایران    کریپتوکارنسی

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا