ایرانجدیدترین اخبار

ایران در پی توافقات انجام شده با قطر برای میزبانی از هواداران جام جهانی آماده می شود

ایران پس از توافق با قطر در حال آماده شدن برای پذیرایی از صدها هزار هوادار جام جهانی در جزیره کیش است

ایران در پی توافقات انجام شده با قطر برای میزبانی از هواداران جام جهانی آماده می شود

ایران در حال برنامه‌ریزی برای گسترش سفرهای هوایی و دریایی و در عین حال تسهیل قوانین ویزا برای میزبانی صدها هزار هوادار جام جهانی است.

ایران به مجموعه ای از توافق ها با قطر دست یافته و بر این اساس در حال تدارک برنامه‌هایی برای میزبانی از هواداران جام جهانی فوتبال مردان است که قرار است اواخر سال جاری میلادی در کشور همسایه‌ برگزار شود.

رستم قاسمی وزیر راه ایران میزبان جاسم بن سیف السلیطی وزیر حمل و نقل قطر در جریان سفر دو روزه او به جزیره کیش بود که روز دوشنبه با امضای توافقنامه هایی از جمله توافق برای عملیات اتصال منطقه اطلاعات پرواز دوحه (FIR) به منطقه اطلاعات پرواز تهران به پایان رسید.

به گزارش رسانه های دولتی، دو کشور همچنین توافق کردند که تعداد پروازهای بین خود را افزایش دهند.

هدف از افزایش همکاری ها علاوه بر تسهیل اقامت هواداران در جزیره کیش که ۴۰ دقیقه پرواز یا ۶ ساعت سفر با قایق از دوحه فاصله دارد، تقویت مسیرهای حرکت قایق ها و پروازهایی است که طرفداران را در فواصل زمانی منظم بین دوحه و کیش جابجا می کند.

السلیطی با سعید محمد رئیس سازمان مناطق آزاد تجاری – صنعتی ایران نیز دیدار کرد.

همکاری در جام جهانی موضوع یکی از ۱۴ قراردادی بود که ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در اواخر فوریه در دوحه امضا کردند. علاوه بر این هفته گذشته سران دو کشور در یک تماس تلفنی در مورد توافقات روز دوشنبه گفتگو کردند.

در حالی که کیش تمرکز اصلی است، مقامات ایرانی امیدوارند بتوانند از سایر جزایر و شهرهای جنوب استان هرمزگان برای استقبال از هواداران استفاده کنند.

مقامات ایرانی علاوه بر این مایل‌اند که به منظور تقویت روابط گردشگری و سفر بین دو کشور برخی از اقدامات را به طور بالقوه به فراتر از جام جهانی که در ماه نوامبر آغاز می شود گسترش دهند، اما جزئیات هنوز مشخص نیست.

قاسمی گفت انتظار دارد صدها هزار هوادار جام جهانی [در جریان بازیهای جام جهانی] در ایران بمانند.

وزیر راه ایران گفت اکنون در حال برنامه ریزی هستیم تا زمینه را برای علاقمندان و گردشگران خارجی فراهم کنیم تا در اوقات فراغت خود به ایران سفر کنند تا از جاذبه های کشورمان نیز دیدن کنند.

احتمالاً اقامت در ایران برای بازدیدکنندگان خارجی تا حدی به دلیل ضربه ای که ریال ایران در پی تحریم‌های اعمال شده توسط ایالات متحده در سال‌های اخیر متحمل شده، بسیار ارزان‌تر نسبت به کسانی است که در قطر اقامت می کنند.

مقامات ایرانی امیدوارند که اقامت هواداران جام جهانی در کیش و رفت و آمد آنها بین کیش و دوحه در طول جام جهانی بتواند برای بخش گردشگری کشور که در سال های اخیر تحت تاثیر اثرات ترکیبی همه گیری کووید-۱۹ و تحریم ها قرار گرفته است، مفید باشد.

محمد محمدی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هم اکنون روزانه ۷۲ پرواز بین ایران و قطر انجام می شود. او گفت که این تعداد می تواند به ۱۰۰ پرواز در روز افزایش یابد.

محمدی همچنین گفت که ایران می تواند در دوره جام جهانی انتقال محموله های باری بین دو کشور را تسهیل کند.

ایران در تلاش است برای تسهیل سفر دریایی به قطر از کشتی های تفریحی جدید استفاده کند. علی اکبر صفایی معاون وزیر راه وعده داد تا عید  فطر چند خط جدید سفرهای دریایی فعال خواهد شد.

انتظار می‌رود که ایران برای تشویق و تسهیل سفرهای بیشتر ویزای مورد نیاز برای بازدیدکنندگان ورودی از قطر را نیز لغو کند.

لیلا اژدری رئیس اداره گردشگری خارجی وزارت گردشگری ایران، گفت وزارت امور خارجه با لغو ویزای سفر از قطر به مدت دو ماه در طول جام جهانی که در ۱۸ دسامبر به پایان می رسد، موافقت کرده است.

وی گفت که بازدیدکنندگان می توانند برای اقامت ۲۰ روزه در طول این دو ماه که تاریخ دقیق آن متعاقباً اعلام خواهد شد، برای گذرنامه رایگان یکبار یا چند بار ورود درخواست دهند.

ایران در پی توافقات انجام شده با قطر برای میزبانی از هواداران جام جهانی آماده می شود
ایران‌در پی توافقات انجام شده با قطر برای میزبانی از هواداران جام جهانی آماده میشود

جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲  تیم ملی فوتبال    جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲  تیم ملی فوتبال  جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ تیم ملی فوتبال تیم ملی فوتبال  جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲  رستم قاسمی وزیر راه رستم قاسمی وزیر راه

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا