ایرانجدیدترین اخبارجهان

ایران به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای برجام پاسخ داد

خبرنگار پولیتیکو گفت پاسخ ایران در ارتباط با متن نهایی احیای برجام توسط اتحادیه اروپا دریافت شده است

ایران به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای برجام پاسخ داد

استفانی لیختن اشتاین (Stephanie Liechtenstein) خبرنگار پولیتیکو در توییتر نوشت پاسخ ایران در ارتباط با متن نهایی احیای برجام توسط اتحادیه اروپا دریافت شد؛ یک منبع آگاه گفته است که «هیچ محتوای تحریک برانگیزی در پاسخ ایران وجود نداشت.

ظاهرا در این پاسخ هیچ اشاره ای به مسئله تحقیقات پادمانی نشده است. پاسخ ایران عمدتا بر مسئله تحریم ها و تضمین ها متمرکز است.

خانم لیختن اشتاین اضافه کرد که این اطلاعات تنها توسط یک منبع خبری ارائه شده و نیازمند تایید اعتبار و دریافت جزییات بیشتر است.

در عین حال خبرگزاری ایسنا به نقل از یک منبع آگاه ایرانی گفت  انتظار داریم پاسخ طرف مقابل را ظرف دو روز آینده دریافت کنیم.

اوایل امروز حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران گفته بود که تهران تا ساعت ۱۲ نیمه شب دوشنبه به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای برجام پاسخ خواهد داد.

از طرفی ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا گفت که تنها راه رسیدن به توافق برای بازگشت به برجام این است که تهران «خواسته های اضافی» خود را کنار بگذارد؛ در غیر این صورت ایالات متحده آماده است تا به «اجرای قاطعانه تحریم ها» علیه ایران ادامه بدهد.

در حال حاضر مشخص نیست که واکنش ایران دقیقا چه بوده و اتحادیه اروپا نیز چیزی را تایید نکرده است.

اوایل امروز حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران گفته بود که تهران تا ساعت ۱۲ نیمه شب دوشنبه به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای برجام پاسخ خواهد داد. از طرفی ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا گفت که تنها راه رسیدن به توافق برای بازگشت به برجام این است که تهران «خواسته های اضافی» خود را کنار بگذارد؛ در غیر این صورت ایالات متحده آماده است تا به «اجرای قاطعانه تحریم ها» علیه ایران ادامه بدهد.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا