ایرانجدیدترین اخبارجهان

ایالات متحده گفت پاسخ ایران به نامه پیشنهاد آمریکا سازنده نبوده است

ایران می گوید پاسخ «سازنده ای» به نامه ایالات متحده برای احیای برجام فرستاده است؛ آمریکا می گوید پاسخ سازنده نبوده است

ایالات متحده گفت پاسخ ایران به نامه پیشنهاد آمریکا سازنده نبوده است 

وزارت خارجه ایران گفت که ایران پاسخ «سازنده ای» با هدف احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ (برجام) را به نامه پیشنهاد ایالات متحده فرستاده است، اگرچه برداشت آمریکا از این پاسخ چندان مثبت نبود.

تلویزیون دولتی ایران روز جمعه به نقل از ناصر کنعنانی سخنگوی وزرات امور خارجه ایران گفت «متن ارسالی (توسط ایران) دارای رویکرد سازنده با هدف نهایی سازی مذاکرات است.»

اما وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا ارزیابی متفاوتی ارائه کرد.

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا گفت «ما تایید می کنیم که پاسخ ایران (به پیشنهاد ایالات متحده) را از طریق اتحادیه اروپا دریافت کرده ایم.» «ما در حال بررسی [پاسخ ایران] هستیم و از طریق اتحادیه اروپا به آن پاسخ خواهیم داد، اما متاسفانه [پاسخ ایران] سازنده نبوده است.»

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گزارش داد که پاسخ ایران برای جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که هماهنگی مذاکرات را بر عهده داشته، ارسال شده است. گزارش صدا و سیما جزییات دیگری ارائه نکرد.

جوزپ بورل در تاریخ ۸ آگوست پس از ۱۶ ماه مذاکرات غیرمستقیم بین تهران و واشینگتن متن پیشنهاد نهایی برای غلبه بر بن‌بست برای احیای توافق را ارائه کرد.

وزارت خارجه ایران روز چهارشنبه گفت که ایران خواهان ضمانت های قوی تر از سوی واشینگتن برای احیای تواق هسته ای ۲۰۱۵ (برجام) است و افزود که دیده بان اتمی سازمان ملل باید «تحقیقات دارای انگیزه های سیاسی» خود در مورد فعالیت هسته ای تهران را متوقف کند.

جوزپ بورل در تاریخ ۸ آگوست پس از ۱۶ ماه مذاکرات غیرمستقیم بین تهران و واشینگتن متن پیشنهاد نهایی برای غلبه بر بن‌بست برای احیای توافق را ارائه کرد. وزارت خارجه ایران روز چهارشنبه گفت که ایران خواهان ضمانت های قوی تر از سوی واشینگتن برای احیای تواق هسته ای ۲۰۱۵ (برجام) است و افزود که دیده بان اتمی سازمان ملل باید «تحقیقات دارای انگیزه های سیاسی» خود در مورد فعالیت هسته ای تهران را متوقف کند.  توافق آمریکا و ایران  توافق آمریکا و ایران  توافق آمریکا و ایران  توافق هسته‌ای ۲۰۱۵  توافق هسته‌ای ۲۰۱۵  توافق هسته‌ای ۲۰۱۵

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا