ایرانجدیدترین اخبار

جمهوری اسلامی می‌گوید به هواپیماهای نیروی دریایی آمریکا در نزدیکی دریای عمان هشدار داده است

جمهوری اسلامی از نزدیک شدن هواپیماهای نیروی دریایی آمریکا به مرز ایران خبر داد

جمهوری اسلامی به هواپیماهای نیروی دریایی آمریکا در دریای عمان در مرز ایران هشدار داده است

نیروی دریایی جمهوری اسلامی اعلام کرد روز یکشنبه یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکایی را در نزدیکی دریای عمان شناسایی و به آن نسبت به ورود بدون مجوز به مرز ایران هشدار داده است.

بنابر این گزارش این هواپیما پس از دریافت هشدار از نیروهای جمهوری اسلامی از ورود به مرز ایران منصرف شده ولی هنوز وزارت دفاع ایالات متحده در این رابطه اظهار نظر نکرده است.

جمهوری‌اسلامی در گذشته نیز برخوردهای مشابهی با نیروهای آمریکایی داشته است. از جمله در سال ۲۰۱۹، نیروهای جمهوری اسلامی یک پهپاد آمریکایی را که گفته بود بر فراز جنوب ایران در حال پرواز بوده را سرنگون کردند.

ایالات متحده نیز مدت‌هاست که تسلیحات و نیروهای خود را در کشورهای تولیدکننده نفت خلیج فارس مستقر کرده تا امنیت متحدانش را تامین کند.

روابط پرتنش بین جمهوری اسلامی و ایالات متحده در سال گذشته بیش از پیش تیره شده است، زیرا هم مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ به بن بست رسیده و هم جمهوری‌اسلامی پس از به قتل رسیدن مهسا امینی که در بازداشت گشت ارشاد تهران بود، مردم معترض ایران را جنایتکارانه سرکوب کرد و بسیاری را نیز به قتل رساند.

همچنین تحریم های ایالات متحده آمریکا تامین کنندگان پهپادهای جمهوری‌اسلامی را هدف قرار داده است چراکه واشنگتن معتقد است که ملاهای حاکم بر تهران از آنها برای هدف قرار دادن زیرساخت های غیرنظامی در اوکراین توسط مسکو در طول تجاوز روسیه به اوکراین استفاده می‌کنند.

اگرچه تهران پیش از این به ارسال پهپادها به روسیه اعتراف کرده و گفته که این پهپادها قبل از حمله به روسیه فرستاده شده بودند اما مسکو استفاده نیروهایش از پهپادهای جمهوری‌اسلامی را در اوکراین تکذیب کرده است. هواپیمای جاسوسی آمریکایی

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا