ایرانجدیدترین اخبار

سخنگوی وزارت خارجه ایران ارسال سوخت به لبنان را تجارتی مشروع و تصمیمی حاکمیتی خواند

وزارت خارجه ایران ارسال سوخت به لبنان را تصمیمی حاکمیتی خواند

سخنگوی وزارت خارجه ایران ارسال سوخت به لبنان را تجارتی مشروع و تصمیمی حاکمیتی خواند

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه در نشست هفتگی خود گفت «نه آمریکا و نه هیچ کشوری در جایگاه فراقانونی نیستند که بخواهند جلوی تجارت مشروع را بگیرند.» 

سخنگوی وزارت خارجه ایران ارسال سوخت به لبنان را تجارتی مشروع و تصمیمی حاکمیتی خواند
سخنگوی وزارت خارجه ایران ارسال سوخت به لبنان تجارتی مشروع و تصمیمی حاکمیتی

خطیب زاده در سخنان خود ارسال سوخت به لبنان را حق جمهوری اسلامی خواند و آن را تصمیمی حاکمیتی عنوان کرد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در حالی این موضوع را مطرح می‌کند که تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد و علاوه بر آن در سال‌های گذشته بحران مالی و مشکلات اقتصادی گریبان‌گیر ایران است.

به دنبال بحران مالی و افزایش ناگهانی بهای بنزین، در آبان ماه سال ۹۸ مردم در اعتراض به وضعیت موجود به خیابان‌ها آمدند و گزارشات حاکی از آن است که در این اعتراضات حدود ۱۵۰۰ نفر جان خود را از دست دادند.

سعید خطیب زاده در سخنان خود به مذاکرات وین، موسوم به برجام اشاره کرد و گفت «این گفت‌وگوها بیش از اینکه گفت‌وگوهایی منتهی به یک متن باشد، گفت‌وگوهایی تکنیکی است که با جزئیات فرابخشی با حضور برخی جهات مرتبط در مذاکرات وین انجام شده است.»

مذاکرات وین از اواسط فروردین سال جاری آغاز شد و پس از آنکه شش دور از آین مذاکرات برگزار شد، به علت اختلافات عمده و پیچیده متوقف شد و به دنبال روی کار آمدن دولت رئیسی تاریخی برای دور بعدی آن تعیین نشده است.

خطیب زاده در سخنان خود مدعی شد که ایران هرگز برجام را دور نزده است و این آمریکا است که برجام را نقض کرده است.

بر اساس تحریم‌های آمریکا، ایران از هرگونه تجارت محصولات پتروشیمی منع شده است و به گفته استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، ایران از درآمد این محصولات در راه تروریسم و برنامه‌های بی‌ثبات‌کننده استفاده می‌کند.

اظهارات خطیب زاده در حالی است که ایران با وجود تحریم‌ها تا کنون چند محموله سوخت را به لبنان ارسال کرده است و محموله بعدی نیز تا ۱۵ روز آینده به خاک لبنان می‌رسد.

تجارت جمهوری اسلامی    تجارت جمهوری اسلامی      تجارت جمهوری اسلامی        تجارت جمهوری اسلامی

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا