ایرانجدیدترین اخبار

ایران امکان پرداخت های کریپتو برای معاملات بین المللی را فراهم می کند

ایران با همکاری بانک مرکزی و وزارت صمت و … امکان استفاده از پرداخت‌های رمزارز را برای صادرکنندگان و واردکنندگان فراهم می‌کند

ایران امکان پرداخت های کریپتو برای معاملات بین المللی را فراهم می کند

بنا بر گزارش ها ایران قصد دارد فرصت‌های استفاده از کریپتو در معاملات بین المللی را برای واردکنندگان و صادرکنندگان فراهم کند.

خبرگزاری مهر اعلام کرد که بانک مرکزی ایران (CBI) و وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) به توافق رسیده اند که پلتفرم پرداخت بانک مرکزی را به یک سیستم معاملاتی متصل کنند که امکان تسویه پرداخت ها با استفاده از کریپتوکارنسی ها را برای مشاغل و کسب و کارها فراهم می کند.

علیرضا پیمان پاک (Alireza Peyman-Pak) معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران (TPO) گفت که انتظار می رود که مکانیزم پرداخت جدید «ظرف دو هفته آینده» نهایی شود.

پیمان پاک گفت «ما در حال نهایی کردن ساز و کاری برای راه اندازی این سیستم هستیم. این سیستم می تواند فرصت‌های جدیدی برای استفاده از  واردکنندگان و صادرکنندگان فراهم کند تا از کریپتوکارنسی ها در معاملات بین المللی خود استفاده کنند.»

پیمان پاک با اشاره به کریپتوکارنسی های خصوصی بزرگ مانند بیت کوین اضافه کرد که دولت نباید فرصت‌های اقتصادی و تجاری صنعت کریپتو را نادیده بگیرد.

بنا بر گزارش ها دولت ایران در حال آماده شدن برای استقرار مکانیزمی است که استفاده از کریپتوکارنسی ها در معاملات بین المللی را امکان پذیر می سازد.

«تمامی عاملان اقتصادی می توانند از این کریپتوکارنسی ها استفاده کنند. صراف ها و تجار ارزهایی مانند روبل، روپیه، دلار یا یورو می توانند از آن برای تهیه کریپتوکارنسی هایی مانند بیت کوین که یک نوع اعتبار قابل انتقال به فروشنده یا واردکننده است استفاده کنند. از آنجا که بازار کریپتوکارنسی براساس اعتبار عمل می کند بازیگران اقتصادی در_ایران می توانند به راحتی و به طور گسترده از این بازار استفاده کنند.»

صنعت کریپتوکارنسی [در ایران] تا حدی با ابهام همراه بوده است چرا که بزرگترین سازمان بلاکچین ایران در اواخر ۲۰۲۱ نسبت به اجرای مقررات نظارتی کریپتو ابراز نگرانی کرده بود. علاوه بر این حکومت ایران در گذشته به طور مکرر برق مزارع محلی استخراج بیت کوین را با استناد به دمای شدید هوا قطع کرده است.

ایران امکان پرداخت های کریپتو برای معاملات بین المللی را فراهم می کند
ایران امکان پرداخت های کریپتو برای معاملات بین المللی را فراهم می کند

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا