ایرانجدیدترین اخبار

سازمان انرژی اتمی ایران: در صورت توافق نیز غنی‌سازی ۲۰ درصدی ادامه خواهد یافت

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت در صورت توافق نیز غنی‌سازی ۲۰ درصدی ادامه خواهد یافت

سازمان انرژی اتمی ایران گفت در صورت توافق نیز غنی‌سازی ۲۰ درصدی ادامه خواهد یافت

گزارش ها درباره توافقات، حکایت از بازگشت ایران به غنی سازی [کمتر از ۵ درصد] در صورت نهایی شدن توافقات دارند اما با این حال محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد که حتی در صورتی که توافقات به سرانجام رسد، غنی‌سازی ۲۰ درصدی ادامه خواهد داشت.

سازمان انرژی اتمی ایران گفت در صورت توافق نیز غنی‌سازی ۲۰ درصدی ادامه خواهد یافت
سازمان انرژی اتمی ایران گفت در صورت توافق نیز غنی‌سازی ۲۰ درصدی ادامه خواهد یافت

خبرگزاری فارس گزارش کرد که محمد اسلامی در یک سخنرانی در اصفهان گفته است که «بازگشت شتابان غربی ها به مذاکرات هسته ای نتیجه غنی سازی ۶۰ درصدی بوده است.»

 او اعلام داشت که در صورت به سرانجام رسیدن توافقات نیز غنی سازی ۲۰ درصد و ۵ درصد ادامه خواهد داشت.

 رویترز روز پنجشنبه، ۲۸ بهمن، گزارشی به نقل از چند دیپلمات منتشر کرد که شامل موارد ذکر شده در پیش‌نویس نهایی توافق احیای برجام بوده است.

 در این گزارش، بازگشت ایران به غنی‌سازی زیر پنج درصد، آزادی زندانیان غربی و آزادسازی حدود ۷ میلیارد دلار پول های مسدود شده در کره جنوبی بخش‌هایی از پیش‌نویس این قرارداد عنوان شده‌اند.

 طی روزهای گذشته مقامات جمهوری اسلامی، مذاکرات وین را در مراحل پایانی توصیف کردند و از احتمال رسیدن به توافق سخن گفتند. پیش از این مقام های غربی اعلام کردند که برای رسیدن به توافق نهایی باید «تصمیماتی اساسی» از سمت ایران گرفته شود؛ اما با این حال مقام های جمهوری اسلامی خواستار «تصمیم‌گیری سیاسی» از طرف مقامات غربی شده‌ بودند.

 علی باقری، رئیس تیم مذاکرات اتمی ایران چهارشنبه شب به تهران بازگشت، اما مذاکرات همچنان در وین ادامه دارد.

 در همین حال میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین در توئیتی نوشت که روز جمعه با بهروز کمالوندی، معاون سازمان انرژی اتمی و رضا نجفی، معاون وزیر خارجه ایران دیدار داشته است.

 طی روزهای گذشته شماری از امامان جمعه نیز نظر خود را درباره مذاکرات وین بیان کرده‌اند. احمد خاتمی، امام جمعه تهران گفته است که «اگر تحریم های بانکی و تجاری برداشته نشوند، مانند این می‌ماند که اصلا مذاکره‌ای صورت نگرفته باشد.»

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا