ایرانجدیدترین اخبارکریپتوکارنسی

دولت ایران ممنوعیت استخراج بیت کوین را از ماه سپتامبر لغو می‌کند

ازسرگیری استخراج بیت کوین در ایران از ماه سپتامبر

دولت ایران ممنوعیت استخراج بیت کوین را از ماه سپتامبر لغو می‌کند

ماینرهای مجاز بیت کوین می‌توانند فعالیت‌های خود را پس از پایان سیاست‌های حفظ ذخیره برق در طول ماه‌های گرم تابستان از نو آغاز کنند. ایران دوباره به ماینرهای بیت کوین و کریپتو اجازه می‌دهد که از هفته آخر سپتامبر در کشور فعالیت کنند. دولت ایران ممنوعیت استخراج بیت کوین را از ماه سپتامبر لغو می‌کند

دولت ایران ممنوعیت استخراج بیت کوین را از ماه سپتامبر لغو می‌کند
دولت ایران ممنوعیت استخراج بیت کوین را از ماه سپتامبر لغو می‌کند

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

بنا بر گزارش‌های رسیده از روزنامه انگلیسی‌زبان فایننشال تریبون، در اوایل ماه آگوست توانیر، شرکت نیروگاه‌های برق ایران تصمیم خود مبنی بر ازسرگیری فعالیت ماینرها را اعلام کرد.

دولت ایران عملیات استخراج بیت کوین (BTC) و کریپتو را در ماه می ممنوع کرده بود. بنا بر گزارش‌ها در آن زمان این تصمیم به‌منظور بازداشتن ماینرها از تحمیل بار اضافه بر شبکه در طول ماه‌های گرم تابستان گرفته ‌شده بود. ماینرهای بیت کوین عملاً بابت قطعی‌های پی‌درپی برق و کمبود برق در ایران مقصر دانسته شده بودند. شدت و گستره مشکلات قطع برق در حدی بود که ایران موقتاً صادرات برق به افغانستان، کشور همسایه خود را متوقف کرد.

در اپریل سرمایه‌گذاران چینی بزرگ‌ترین مزرعه استخراج بیت کوین در ایران را که به علت شکایت‌های مرتبط با مصرف بیش‌ازحد برق به مدت چهار ماه تعطیل شده بود را دوباره راه‌اندازی کردند.

بااین‌حال، بنا بر گزارش‌ها دلیل فشار قابل‌ملاحظه بر ذخیره برق، عملیات استخراج غیرقانونی کریپتو است. بدین ترتیب پس از لغو وقفه قانونی در ماه سپتامبر ازسرگیری فعالیت‌های استخراج تنها برای ماینرهای مجاز بلامانع خواهد بود.

در ماه جون وزارت تجارت ایران در راستای تلاش‌های مقامات کشور برای نظارت قانونی بر عملیات استخراج کریپتوکارنسی ۳۰ مجوز استخراج کریپتو صادر کرد. علاوه بر این طبق گزارش‌ها پلیس ایران در ماه جون بیش از ۷،۰۰۰ تجهیزات عملیات استخراج غیرقانونی را در این کشور توقیف کرد.

ایران قانونی شمردن استخراج بیت کوین را از سال ۲۰۰۰ آغاز کرد و بیش از ۱،۰۰۰ مجوز استخراج در ژانویه ۲۰۲۰ صادر کرد. بااین‌حال به نظر می‌رسد که دولت به‌شدت خواهان بومی‌سازی بخش استخراج کریپتو است به‌طوری‌که مجلس ایران در حال بررسی لایحه‌ای برای ممنوعیت استفاده از کریپتوکارنسی‌های استخراج‌شده در خارج از کشور برای انجام پرداخت‌ها در کشور است.

با توجه به پیش‌بینی درآمد ۱ میلیارد دلاری که در ماه می انجام شده بود، به نظر می‌رسد دولت ایران انتظار دارد که استخراج بیت کوین و کریپتو به یکی از فعالیت‌های اقتصادی قابل‌توجه در کشور تبدیل شود. بااین‌حال ممنوعیت تابستانی استخراج بیت کوین ممکن است مانعی بر سر راه دستیابی به این هدف‌گذاری لااقل در سال ۲۰۲۱ باشد.

علاوه بر این دامنه سیاست پذیرش کریپتوکارنسی در ایران با توجه به درخواست اخیر سازمان مالیات کشور برای تدوین یک چارچوب قانونی ناظر بر فعالیت‌های معاملات کریپتو ممکن است شاهد افزایش قابل‌ملاحظه‌ای باشد.

ماینرهای مجاز بیت کوین می‌توانند فعالیت‌های خود را پس از پایان سیاست‌های حفظ ذخیره برق در طول ماه‌های گرم تابستان از نو آغاز کنند. ایران دوباره به ماینرهای بیت کوین و کریپتو اجازه می‌دهد که از هفته آخر سپتامبر در کشور فعالیت کنند. دولت ایران ممنوعیت استخراج بیت کوین را از ماه سپتامبر لغو می‌کند  بنا بر گزارش‌های رسیده از روزنامه انگلیسی‌زبان فایننشال تریبون، در اوایل ماه آگوست توانیر، شرکت نیروگاه‌های برق ایران تصمیم خود مبنی بر ازسرگیری فعالیت ماینرها را اعلام کرد. دولت ایران عملیات استخراج بیت کوین (BTC) و کریپتو را در ماه می ممنوع کرده بود. بنا بر گزارش‌ها در آن زمان این تصمیم به‌منظور بازداشتن ماینرها از تحمیل بار اضافه بر شبکه در طول ماه‌های گرم تابستان گرفته ‌شده بود. ماینرهای بیت کوین عملاً بابت قطعی‌های پی‌درپی برق و کمبود برق در ایران مقصر دانسته شده بودند. شدت و گستره مشکلات قطع برق در حدی بود که ایران موقتاً صادرات برق به افغانستان، کشور همسایه خود را متوقف کرد. در اپریل سرمایه‌گذاران چینی بزرگ‌ترین مزرعه استخراج بیت کوین در ایران را که به علت شکایت‌های مرتبط با مصرف بیش‌ازحد برق به مدت چهار ماه تعطیل شده بود را دوباره راه‌اندازی کردند.

بااین‌حال، بنا بر گزارش‌ها دلیل فشار قابل‌ملاحظه بر ذخیره برق، عملیات استخراج غیرقانونی کریپتو است. بدین ترتیب پس از لغو وقفه قانونی در ماه سپتامبر ازسرگیری فعالیت‌های استخراج تنها برای ماینرهای مجاز بلامانع خواهد بود. در ماه جون وزارت تجارت ایران در راستای تلاش‌های مقامات کشور برای نظارت قانونی بر عملیات استخراج کریپتوکارنسی ۳۰ مجوز استخراج کریپتو صادر کرد. علاوه بر این طبق گزارش‌ها پلیس ایران در ماه جون بیش از ۷،۰۰۰ تجهیزات عملیات استخراج غیرقانونی را در این کشور توقیف کرد. ایران قانونی شمردن استخراج بیت کوین را از سال ۲۰۰۰ آغاز کرد و بیش از ۱،۰۰۰ مجوز استخراج در ژانویه ۲۰۲۰ صادر کرد. بااین‌حال به نظر می‌رسد که دولت به‌شدت خواهان بومی‌سازی بخش استخراج کریپتو است به‌طوری‌که مجلس ایران در حال بررسی لایحه‌ای برای ممنوعیت استفاده از کریپتوکارنسی‌های استخراج‌شده در خارج از کشور برای انجام پرداخت‌ها در کشور است. دولت ایران ممنوعیتاستخراج بیتکوین را از ماه سپتامبر لغو می‌کند

با توجه به پیش‌بینی درآمد ۱ میلیارد دلاری که در ماه می انجام شده بود، به نظر می‌رسد دولت ایران انتظار دارد که استخراج بیت کوین و کریپتو به یکی از فعالیت‌های اقتصادی قابل‌توجه در کشور تبدیل شود. بااین‌حال ممنوعیت تابستانی استخراج بیت کوین ممکن است مانعی بر سر راه دستیابی به این هدف‌گذاری لااقل در سال ۲۰۲۱ باشد. علاوه بر این دامنه سیاست پذیرش کریپتوکارنسی در ایران با توجه به درخواست اخیر سازمان مالیات کشور برای تدوین یک چارچوب قانونی ناظر بر فعالیت‌های معاملات کریپتو ممکن است شاهد افزایش قابل‌ملاحظه‌ای باشد. دولت ایران ممنوعیت استخراجیتکوین را از ماه سپتامبر لغو می‌کند ماینرهای مجاز بیت کوین ماینرهای مجاز بیت کوین اخبار کریپتو اخبار کریپتو اخبار کریپتو اخبار کریپتو اخبار کریپتو

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا