ایرانجدیدترین اخبار

اعتراضات سراسری در ایران همراه با شعارنویسی و حضور زنان بدون روسری در خیابان‌ها ادامه دارد

تهران، قم، تالش، کرمانشاه و شیراز و لاهیجان شامگاه چهارشنبه شاهد آغاز تجمعات اعتراضی بود

اعتراضات سراسری در ایران همراه با شعارنویسی و حضور زنان بدون روسری در خیابان‌ها ادامه دارد

اعتراضات سراسری در ایران همچنان ادامه دارد و گزارش‌های دریافتی حاکی از آنست که شامگاه چهارشنبه در تالش، کرمانشاه، شیراز، لاهیجان، قم و مناطقی از تهران تجمع‌های اعتراضی شکل گرفته است. بر اساس گزارش‌ها مردم معترض به شعارنویسی ادامه می‌دهند. زنان هم در نقاط مختلف بدون روسری در خیابان‌ها حاضر می‌شوند.

اعتراضات سراسری در ایران همراه با شعارنویسی و حضور زنان بدون روسری در خیابان‌ها ادامه دارد
اعتراضات سراسری در ایران با شعارنویسی و حضور زنان بدون روسری در خیابان‌ها ادامه دارد

در تالش گروهی از جوانان با روشن کردن آتش خیابان‌ها را مسدود کرده‌اند. در کرمانشاه نیز گروهی از زنان با شعار «زن، زندگی، آزادی» به خیابان‌ها آمدند و خودروهای عبوری نیز با بوق‌های ممتد از تجمع مردم حمایت کردند.

در شهر قم نیز افراد متعددی در محوطه‌های مسکونی شهر تجمع کرده و شعار «نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم» سر می‌دهند. در تهران نیز گروه‌هایی از دخترانی که روسری های خود را برداشته‌اند با همراهی پسران در منطقه تجریش راهپیمایی کردند و خودروهای عبوری نیز با بوق‌های ممتد از اقدام آنها حمایت می‌کنند.

یکی از ویدئوهای منتشر شده از لاهیجان زنانی را نشان می‌دهد که بدون حجاب اجباری راهپیمایی اعتراضی می‌کنند.

در شیراز هم گروهی از دختران با آتش زدن روسری‌های خود شعار «می‌کشم، می‌کشم/هر آنکه خواهرم را کشت» را سر دادند. در یکی از ویدئوهای منتشر شده از تجمع معترضان در نورآباد ممسنی در استان فارس نیز فلکه مصلی این شهر دیده می‌شود که در آتش می‌سوزد.

ویدیوهای منتشر شده از شهرهای مختلف ایران، نشان می‌دهند معترضان همچنان روی دیوارهای خانه‌ها و خیابان ها شعارهایی علیه جمهوری اسلامی و خامنه‌ای می‌نویسند.

ویدیویی که حساب ۱۵۰۰ تصویر در توییتر منتشر کرده سه زن را نشان می‌دهد که بنری را با جمله «نفر بعدی یکی از ماست» روی یک پل هوایی در اصفهان نصب کرده و شال‌های سرشان را درآورده و در هوا تکان می‌دهند.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by #Tehranto (@tehrantonews)

یکی دیگر از ویدئوهای منتشر شده یک بیلبورد تبلیغاتی با شعار «‌پلیس خادم مردم، مردم حامی پلیس» را در اتوبان همت نشان می دهد که به آتش کشیده شده است.

همچنین جبهه ملی ایران با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به اعتراضات سراسری ایرانیان اعلام کرد عملکرد حاکمیت موجب عصیان و قیام عمومی در جامعه شده و مسئول نخست پیدایش این انفجار اجتماعی مانند تمام انقلاب‌ها، حاکمیت است.

جبهه ملی ایران با اشاره به کشته شدن مهسا امینی اضافه کرد این رخداد کاسه صبر ملت را لبریز کرد و جامعه جنبشی ایران را به غلیان و قیام کشاند.

این بیانیه برخورد خشونت‌بار حکومت با معترضان را سرزنش کرد و نفرت‌انگیز خواند و نوشت سرکوب مردم فقط بر دامنه اعتراض و گسترش خشونت اضافه می‌کند.

بیش از ۶۰۰ شخصیت فرهنگی و هنری آلمان نیز در نامه‌ای سرگشاده خطاب به مردم ایران نوشتند «ندای انقلاب فمینیستی در ایران بلند و واضح است. ما مقاومت شجاعانه شما را می‌بینیم، صدای مصمم شما را می‌شنویم و شجاعت و مقاومت شما را تحسین می‌کنیم.»

آنها توضیح داده‌اند «این جنبش یک جنبش مردمی، غیرمتمرکز و فمینیستی است. به همین دلیل برای ما مهم بود که مستقیماً مردم را خطاب قرار دهیم؛ مردمی که چیزی جز بدن و صدای خود ندارند.»

برنی سندرز سناتور مستقل آمریکایی در توییتی نوشت «رفتن به خیابان‌ها برای اعتراض به «رهبر» مستبد ایران، شجاعت بسیار زیادی می‌خواهد اما این دقیقا اتفاقی است که به رهبری زنان جوان شجاع در حال رخ دادن است. من در کنار تمام آن ایرانیانی که مطالبه گر آزادی و یک زندگی بهتر هستند می ایستم.»

سندرز پیش از این در ۲۳ سپتامبر در توییتر نوشته بود «مردم ایران با پیشگامی زنان جوان برای آزادی خود و داشتن یک زندگی بهتر تظاهرات می کنند. حکومت با کشتن ده ها نفر از معترضان به این تظاهرات پاسخ نشان داده است. من از حکومت ایران دعوت می‌کنم که به جای کشتن شهروندان خود به نیازهای آنها رسیدگی کند.»

تجمع‌های اعتراضی  شعارنویسی  تجمع‌های اعتراضی   شعارنویسی  تجمع‌های اعتراضی

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا