ایرانجدیدترین اخبار

سازمان حقوق بشر ایران نسبت به سرکوب کنشگران مدنی ابراز نگرانی کرده است

ابراز نگرانی سازمان حقوق بشر ایران از تشدید سرکوب کنشگران مدنی

سازمان حقوق بشر ایران نسبت به سرکوب کنشگران مدنی ابراز نگرانی کرده است

سازمان حقوق بشر ایران نسبت به اوج گرفتن سرکوب فعالان حقوق بشر و کنشگران مدنی همزمان با مذاکرات وین ابراز نگرانی کرد. 

روز دوشنبه، منزل شهناز اکملی، فعال مدنی و از خانواده‌های دادخواه مورد بازرسی قرار گرفت و تمام لوازم کامپیوتری او همچون تلفن همراه و لپ‌تاپ توقیف شد. ماموران امنیتی به خانواده وی هشدار داده‌اند که مریم کریم‌بیگی، دیگر فرزند خانواده، باید ظرف پنج روز خود را به دادسرای اوین معرفی کند. شهناز اکملی مادر مصطفی کریم‌بیگی از کشته شدگان اعتراضات ۱۳۸۸ در تهران است. وی سال‌هاست به دنبال دادخواهی مرگ فرزندش است ولی تاکنون هیچ نتیجه‌‌ای از سوی دستگاه قوه قضائیه دریافت نکرده است.

این سازمان همچنین اشاره‌های مشخصی به چندی از این سرکوب‌ها در طی روزهای اخیر داشته است.

بازداشت پدر و برادر فرزاد انصاری‌فر، یکی از کشته‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸.

بازرسی خانه و توقیف لوازم خواهر و مادر مصطفی کریم‌بیگی، از جان‌باختگان اعتراضات سال ۸۸.

بازداشت زرتشت احمدی راغب، فعال مدنی در روز دوم اسفند ماه.

قطعی شدن حکم هشت سال و دو ماه حبس برای نرگس محمدی.

محمود امیری مقدم، مدیر سازمان حقوق بشر ایران گفت «رسیدن به توافق هسته‌ای نباید باعث شود که جامعه جهانی نقض گسترده حقوق بشر در ایران را نادیده بگیرد. توافقی که پایه‌ای‌ترین حقوق مردم ایران را در نظر نگیرد، پایدار نخواهد بود.»

فعالان سیاسی شرکت‌کننده در کنفرانس ایران و مقام‌های سابق آمریکا نیز نسبت به نقض حقوق بشر انتقاد کرده بودند و بی‌توجهی به آن را بخاطر معطوف شدن توجهات به مذاکرات احیای برجام، نادرست خواندند.

بازداشت پدر و برادر فرزاد انصاری‌فر، یکی از کشته‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸. بازرسی خانه و توقیف لوازم خواهر و مادر مصطفی کریم‌بیگی، از جان‌باختگان اعتراضات سال ۸۸. بازداشت زرتشت احمدی راغب، فعال مدنی در روز دوم اسفند ماه. قطعی شدن حکم هشت سال و دو ماه حبس برای نرگس محمدی. محمود امیری مقدم، مدیر سازمان‌حقوق‌بشر ایران گفت «رسیدن به توافق هسته‌ای نباید باعث شود که جامعه جهانی نقض گسترده حقوق بشر در ایران را نادیده بگیرد. توافقی که پایه‌ای‌ترین حقوق مردم ایران را در نظر نگیرد، پایدار نخواهد بود.» فعالان سیاسی شرکت‌کننده در کنفرانس ایران و مقام‌های سابق آمریکا نیز نسبت به نقض حقوق بشر انتقاد کرده بودند و بی‌توجهی به آن را بخاطر معطوف شدن توجهات به مذاکرات احیای برجام، نادرست خواندند.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا