جدیدترین اخبارجهان

در میان ناآرامی‌ها و تحریم‌ها، ارزش ریال ایران به پایین‌ترین ‌حد خود رسید

ریال ایران مقابل دلار آمریکا به پایین‌ترین حد خود رسید

ریال ایران مقابل دلار آمریکا در میان اعتراضات و تحریم‌ها به پایین ترین حد خود رسید

در بحبوحه ادامه ناآرامی ها و تحریم‌های فزاینده علیه جمهوری اسلامی ایران، در مواجهه با انتقاد کشورهای غربی از جو امنیتی، سرکوب شدید معترضان و روابط با روسیه، روز شنبه ارزش پول مشکل‌دار و بی ارزش جمهوری اسلامی ایران در برابر دلار آمریکا به پایین ترین حد خود رسید.

به گزارش سایت ارزی بن بست دات کام (Bonbast.com)، روز شنبه دلار آمریکا در بازار غیررسمی تا ۳۷۰،۲۰۰ ریال فروخته شد که در مقایسه با یک روز قبل در روز جمعه که ۳۶۷،۳۰۰ ریال بود، افزایش داشت.

ریال جمهوری اسلامی ایران از زمان آغاز اعتراضات سراسری پس از اینکه مهسا امینی دختر ۲۲ ساله اهل سقز کردستان، در ۱۶ سپتامبر، در بازداشت گشت ارشاد، پلیس امنیت و اخلاق تهران کشته شد، ۱۳.۸ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

ناآرامی ها یکی از بزرگترین چالش ها برای حکومت دینی در ایران از زمان انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ به شمار می رود.

وبسایت اقتصادی اکوایران (Ecoiran) گفت که تاجران امید چندانی به احیای توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی با قدرت‌های جهانی ندارند و شاهد افزایش فشار غرب به دلیل سرکوب معترضین توسط حکومت تهران و روابط نظامی آن با روسیه بودند.

اینها شامل فروش ادعایی پهپادهای مورد استفاده روسیه در جنگ اوکراین است که تهران و مسکو آن را رد کرده‌اند.

اکوایران گفت: برخی (تجار) می‌گویند شرایط کنونی بین‌المللی به گونه‌ای است که شانس احیای توافق هسته‌ای کم است و این موضوع باعث شده خریداران با احتیاط وارد بازار دلار شوند. قیمت این ارز در مسیر صعودی قرار دارد».

اکوایران با بیان اینکه ممکن است بانک مرکزی همچنان بتواند از ریال حمایت کند، گفت: از دیدگاه برخی (تجار) این خبر (فشار آمریکا و غرب بر ایران) می‌تواند توجه دلالان ارزی را به خود جلب کند.

روز جمعه ایالات متحده آمریکا کمک نظامی جدیدی را به اوکراین اعلام کرد و متعهد شد که روابط روسیه با ایران را مختل کند.

کانادا، استرالیا، آلمان و بریتانیا نیز سرکوب معترضان توسط جمهوری اسلامی را محکوم کردند.

در حالی که کانادا تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه و ایران به دلیل نقض حقوق بشر اعمال نمود، استرالیا روز شنبه اعلام کرد که تحریم‌های هدفمندی را علیه روسیه و ایران اعمال خواهد کرد.

آلمان روز جمعه اولین اعدام یک معترض در ایران را محکوم کرد، در حالی که بریتانیا تحریم‌هایی را علیه افرادی از جمله مقامات روسیه و ایران اعلام کرد که آنها را مسئول نقض حقوق بشر یا فساد می دانست. ارزش ریال ایران مقابل دلار  ارزش ریال ایران مقابل دلار

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا