ایرانجدیدترین اخبارجهان

هیأت مذاکره کننده ایران برای ادامه مذاکرات احیای برجام وارد وین شد

پس از پنج ماه هیأت ایرانی برای ادامه مذاکرات وارد وین شد

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران برای ادامه مذاکرات احیای برجام وارد وین شد

هیأت مذاکره کننده ایران پس از پنج ماه توقف برای ادامه مذاکرات احیای برجام وارد وین پایتخت اتریش شد.

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران با انتشار توئیتی درباره سفرش به وین نوشت: «برای پیشبرد مذاکرات عازم وین هستیم. مسئولیت بر عهده آنهایی است که توافق را نقض کرده و در فاصله گرفتن از میراث گذشته ناکام مانده‌اند. آمریکا باید قدردان فرصتی باشد که با سخاوتمندی اعضای برجام فراهم شده است. توپ در زمین آنهاست تا از خود پختگی نشان داده و مسئولانه عمل کنند.»

انریکه مورا، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا نیز با توئیتی از عزیمت خویش به وین خبر داد و نوشت: «در راه سفر به وین هستم تا بازگشت به اجرای کامل برجام بر اساس متنی که هماهنگ‌کننده بیستم جولای روی میز گذاشت را به بحث بگذارم. از مقامات اتریشی بسیار قدردانی می‌کنم.»

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز پیش از سفر به وین در توئیتی نوشت: «انتظاراتمان محدود است اما ایالات متحده از تلاش‌های اتحادیه اروپا استقبال می‌کند و آماده انجام تلاش‌های مبتنی بر حسن نیت برای رسیدن به توافق است.»

احیای برجام؛ مذاکرات‌وین پس از پنج ماه توقف

مذاکرات وین برای احیای توافق هسته ای برجام در حالی از سیزدهم مرداد سالجاری آغاز می‌شود که از اسفند ۱۴۰۰ متوقف شده بود.

هشتمین دور مذاکرات رفع تحریم‌‌ها ۲۰ اسفند ماه در وین دچار وقفه شد و پس از سفری که جوزپ بورل در اوایل تیرماه به تهران انجام داد توافق شد مذاکرات از سر گرفته شود که بر همین اساس روزهای هفتم و هشتم تیر ماه این مذاکرات در دوحه به صورت غیرمستقیم بین ایران و آمریکا و به واسطه انریکه مورا برگزار شد.

 ایران این مذاکرات را مثبت خواند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ابراز امیدواری کرد طرف‌های مقابل نیز با اتخاذ تصمیمات لازم و تمرکز جدی بر حل مسائل باقیمانده، شرایط را برای پیشبرد موثر گفتگوها فراهم کنند.

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران برای ادامه مذاکرات احیای برجام وارد وین شد

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا